11 Προγράμματα προπόνησης 5,10km , Ημιμαραθωνίου και Ορεινού τρεξίματος από το Running Coach



Τρέξε 1ος στο Digital Marketing με την iArk Digital Agency

Νέα έρευνα υποστηρίζει πως η χρήση της μουσικής έχει πολλά πλεονεκτήματα πριν αλλά και μετά το τρέξιμο βοηθώντας στην αποθεραπεία. Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Sterngth & Conditioning Research, υποστηρίζει επίσης πως η μουσική προσφέρει λιγότερα οφέλη σε όσους τρέχουν δυσκολότερες διαδρομές.

Ερευνητές από τη Βραζιλία εξέτασαν την επίδραση της μουσικής σε 15 δρομείς πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από την προπόνησή τους. ένα 5K δίκη χρόνο στην πίστα. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη έτρεχαν κατά μέσο όρο λίγο λιγότερο από πέντε χρόνια και περίπου μία ώρα ανά ημέρα.

Οι επιστήμονες μελέτησαν στοιχεία όπως η δραστηριότητα του εγκεφάλου πριν το τρέξιμο, τη μεταβλητότητα του καρδιακού ρυθμού αλλά και τη διάθεση ύστερα από την προπόνηση. Διαπίστωσαν πως η μουσική πριν το τρέξιμο οδήγησε σε μείωση της διαδικασίας ενός νεύρου του εγκεφάλου που σχετίζεται με την αυτονομία του νευρικού συστήματος και επηρεάζει τη λειτουργία των εσωτερικών οργάνων, συμπεριλαμβανομένης και της καρδιάς. Σε πρακτικό επίπεδο, αυτό σημαίνει πως η μουσική “ξύπνησε” τους δρομείς και συγκεκριμένα εκείνους που προπονούνταν για τα 5 χιλιόμετρα. Όταν οι δρομείς άκουσαν μουσική έτρεξαν τους 2 πρώτους γύρους ταχύτερα, από ό, τι όταν έτρεξαν χωρίς μουσική. Χωρίς μουσική, οι διαφορές στους χρόνους των γύρων μειώθηκε σημαντικά.

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο της προσπάθειάς σας, τόσο λιγότερη επίδραση έχει η μουσική στην απόδοση. Μόλις ο εγκέφαλος συνειδητοποιήσει την ένταση της άσκησης, ενεργοποιείται ένας μηχανισμός που κατευθύνει την προσοχή στα πιο σημαντικά σήματα.

Κατά μέσο όρο, οι δρομείς κάλυπταν τα 5 χιλιόμετρα γρηγορότερα όταν άκουγαν μουσική πριν και κατά τη διάρκεια. Οι χρονικές διαφορές δεν θεωρούνται στατιστικά σημαντικές. Χωρίς μουσική, ο μέσος δρομέας έτρεξε ακριβώς κάτω από 27:20, ενώ με μουσική ο χρόνος ήταν κατά μέσο όρο 26 λεπτά.

Όταν οι δρομείς άκουσαν μουσική μετά τα 5 χιλιόμετρα, είχαν πιο γρήγορη αποκατάσταση των καρδιακών τους παλμών. Με τη χρήση της μουσικής επιταχύνθηκε η επιστροφή του σώματος στην κατάσταση που ήταν πριν από το τρέξιμο.

Δείτε εδώ ορισμένες λίστες από τραγούδια που θα σας ωθήσουν να κάνετε το τρέξιμό σας αποδοτικότερο.