Κάθε φορά που τρως ή πίνεις, πρέπει να ευχαριστείς τον μεταβολισμό σου που μετατρέπει αυτές τις θερμίδες σε ενέργεια. Το μέγεθός σου, το φύλο σου και η ηλικία σου, παίζουν ρόλο στον μεταβολικό ρυθμό σου αλλά υπάρχουν και άλλοι, ανεξάρτητοι τρόποι, που μπορείς να ελέγξεις την ταχύτητα του. Όσο πιο γρήγορος είναι ο μεταβολισμός, τόσο περισσότερες θερμίδες καις.

Featured Spce

ADD
Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...

Βιταμίνες για δρομείς : Πακέτο 3πλής δύναμης για το τρέξιμο από την Natural Doctor

Διάβασε παρακάτω 11 επιστημονικά τεκμηριωμένους τρόπους για να αναγκάσεις το σώμα σου να καίει τα μέγιστα.

1) Ύπνος

Ερευνητές βρήκαν μια σύνδεση μεταξύ του μεταβολισμού και του ύπνου (1). Το συμπέρασμα είναι πως αν δεν κοιμάσαι αρκετά τότε επιβραδύνεις σημαντικά τον μεταβολισμό σου.

 

2) Πράσινο τσάι

Πρόκειται για ένα superfood γεμάτο με αντιοξειδωτικά για τον οργανισμό. Όμως οι ερευνητές έδειξαν πως το πράσινο τσάι επιταχύνει και τον μεταβολισμό (2). Επιπλέον δεν έχει θερμίδες, έτσι δεν υπάρχει λόγος να μην απολαμβάνεις 1-2 (ίσως και 3) φλιτζάνια την ημέρα.

 

3) Κάνε άσκηση υψηλής έντασης

Το αργό και σταθερό τρέξιμο δεν κερδίζει πάντα τον αγώνα. Η υψηλής έντασης διαλειμματική άσκηση (HIIT), όπως διαλειμματικές ταχύτητες, αποτελείται από μικρές και γρήγορες περιόδους από άσκηση υψηλής έντασης, η οποία μπορεί να ξεκινήσει τον μεταβολισμό σου και να συνεχίσεις να καις θερμίδες και αφού τελειώσει η άσκηση (afterburn effect) (3).

 

4) Μην ξεχνάς το πρωινό γεύμα

Ίσως ήρθε η στιγμή να ξανασκεφτείς να ξεκινάς την κάθε σου μέρα τρώγοντας κάτι. Έρευνες δείχνουν την σπουδαιότητα του πρωινού, που γρήγορα δίνει την εκκίνηση στον μεταβολισμό σου (4,5). Αν δεν έχεις όρεξη το πρωί, φάε κάτι λίγο, όπως ένα μπολ γιαούρτι.

 

5) Σήκωσε βάρη

Οι ασκήσεις με αντιστάσεις δεν σε βοηθάνε μόνο να αναπτυχθείς μυικά. Τα βάρη σε βοηθάνε να αυξήσεις τον βασικό μεταβολικό ρυθμό σου, κάνοντας τους αλτήρες τους καλύτερους σου φίλους (6,7).

 

6) Πιες αρκετό νερό

Πίνοντας αρκετό νερό είναι ένας απλός τρόπος να επιταχύνεις την διαδικασία της πέψης και να κάψεις θερμίδες (8). Μπορεί να χρειάζεσαι περισσότερο από την συνιστώμενη ποσότητα των 8 ποτηριών την ημέρα.

 

 

7) Κάνε τα πράγματα πιο πικάντικα

Την επόμενη φορά που θα μαγειρέψεις κοτόπουλο, πρόσθεσε μια μεζούρα πιπέρι cayenne. Η θερμότητα που παράγεται στον οργανισμό σου από την καψαϊκίνη που έχουν οι πιπεριές cayenne, όχι μόνο θα δώσει μια ευχάριστη γεύση στο φαγητό σου αλλά θα εκτοξεύσει τον μεταβολισμό σου (9).

 

8) Κάνε αεροβική άσκηση

Ανέβα σε ένα ποδήλατο και κάνε μερικά χιλιόμετρα. Μια έρευνα έδειξε πως 45 λεπτά ποδηλασίας, επιτάχυνε τον μεταβολικό ρυθμό για περισσότερο από 12 ώρες (10).

 

 

9) Φάε σωστά

Το περίμενες πως το φαγητό μπορεί να επιταχύνει την καύση θερμίδων; Συγκεκριμένες τροφές όπως ο τόνος και το γκρέιπφρουτ, έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν τον μεταβολικό ρυθμό (11,12). Έχει αποδειχθεί επίσης πως η κατανάλωση πρωτεΐνης εκτοξεύει τον μεταβολισμό, συνεπώς πρόσθεσε λίγα αυγά στο πρωινό σου γεύμα (13).

 

10) Πιες καφέ

Ο πρωινός καφές δεν αποτελεί λύση μόνο για να ξυπνήσεις γρήγορα. Ένα φλιτζάνι καφέ (ή η καφεΐνη που περιέχει) απορροφάται από το αίμα πολύ γρήγορα, αυξάνοντας τους καρδιακούς παλμούς, παρέχοντας μια μεταβολική αύξηση που κορυφώνεται περίπου μετά από 3 ώρες από την κατανάλωση του (14,15).

 

11) Το γέλιο κάνει καλό

Ερευνητές απέδειξαν πως μόνο 10 λεπτά γέλιου την ημέρα, μπορούν να κάψουν θερμίδες (16). Άλλος ένας λόγος για να χαμογελάς.

 

Κατασκευή και επιμέλεια: Runningmagazine