Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Είναι μια από τις πιο απλές , φθηνές , ασφαλείς , και το κυριότερο αποτελεσματικές τεχνικές για την αντιμετώπιση των περισσότερων τραυματισμών, του πόνου και των κακώσεων στους μυς και τις αρθρώσεις.

Μάθε τα πάντα για την παγοθεραπεία – κρυοθεραπεία από τα cryosauna icetube centers

Η παγοθεραπεία βοηθά στην μείωση της αιματικής ροής, μέσω του αγγειόσπασμου που προκαλεί, στην περιοχή του τραυματισμού. Αυτό είναι ευεργετικό κατά την διάρκεια της οξείας φάσης (πρώτης) της φλεγμονής (πρώτες 72 ώρες μετά τον τραυματισμό ή της υποτροπής) όπου βοηθά στην υποχώρηση της φλεγμονής και στον περιορισμό του οιδήματος (δεν τον θεραπεύει, αλλά περιορίζει την έκταση ή την επέκταση του).

Ο πάγος επίσης μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου και όχι στην μείωση του μυϊκού σπασμού. Ακόμα είναι η εύκολη και γρήγορη λύση για να αντιμετωπιστεί μια τενοντίτιδα που βρίσκεται σε οξεία φάση, ενώ συγκαταλέγεται στις πρώτες βοήθειες σε περίπτωση διαστρέμματος ή κατάγματος. Η χρήση του πάγου σε μία κάκωση είναι ανεξάρτητη με την ηλικία , το φύλο , ή το μέγεθος της κάκωσης.

 Όμως πέρα από την χρήση της παγοθεραπείας ως μεθόδου/ τεχνικής αποκατάστασης από τραυματισμό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μέθοδος επίσπευσης της διαδικασίας αποκατάστασης από την μία προπόνηση στην άλλη καθώς και να συμβάλει σημαντικά στην πρόληψη τραυματισμών.

ice therapy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σε συνδυασμό με την κρυοθεραπεία (στις πρώτες 72 ώρες) επιπρόσθετα μέτρα για την μείωση της αιματικής ροής αποτελούν:

Ανάπαυση (αποφυγή όλων των δραστηριοτήτων που το επιδεινώνουν)
Περίδεση (με ελαστικό επίδεσμο ή κρυοεπίδεσμο)
Ανύψωση του πάσχοντος μέλους (πιο ψηλά από το επίπεδο της καρδιάς)

Πως Χρησιμοπούμε τον πάγο και τα επιθέματα πάγου

1) Η πρός θεραπεία περιοχή πρέπει να εκτίθεται στον πάγο για 10 με 15 λεπτά κάθε 2 με 4 ώρες. Αυτό επιτυγχάνετε με το να χρησιμοποιηθεί ένα κρύο επίθεμα ή μια σακούλα η οποία περιέχει νερό και παγάκια. Την περιοχή την προστατεύουμε με μια πετσέτα για την αποφυγή κρυοπαγήματος (που οι πιο πολλοί λάθος αποκαλούν έγκαυμα, έστω και ψυχρό. Έγκαυμα προκαλείται μόνο από θερμότητα)

2) Ένας άλλος τρόπος είναι η παγομάλαξη κατά την οποία λιώνουμε ένα παγάκι στην περιοχή του τραυματισμού ή χρησιμοποιούμε ένα πλαστικό ποτήρι με πάγο για να μην παγώνουν τα δάχτυλα μας: Σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος εφαρμογής μπορεί να μειωθεί μέχρι τα 8 λεπτά μιας και αυτή η τεχνική είναι πολύ πιο αποτελεσματική. Οι μαλάξεις πρέπει να γίνονται με τη φορά του ρολογιού και από την περιφέρεια προς το κέντρο και αντίθετα.

3) Ενας τρίτος τρόπος είναι ο κρυοεπίδεσμος μιας και είναι ο συνδυασμός κρυοθεραπείας και περίδεσης και αποτρέπει και παθοφυσιολογικά και μηχανικά από την επέκταση του οιδήματος και της επιδείνωσης της φλεγμονής.

4) Χρήση πλαστικού δοχείου, λεκάνης ή ακόμα και μικρής πισίνας μέσα στην οποία βάζουμε νερό και πάγο κατόπιν τοποθετούμε τα πόδια μας μέσα στην λεκάνη.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Παρατεταμένη χρήση πάγου μπορεί να προκαλέσει αγγειοδιαστολή αύξηση του οιδήματος , πόνο και καταστροφή του ιστού .

 

 

 

 

Καραγάννης Ιωάννης, Γυμναστής-Προπονητής με είδικότητα στον κλασσικό αθλητισμό