Γιατί δε χάνεις βάρος;

Γράψου στο Newsletter για να μη χάνεις τα σημαντικότερα άρθρα για το τρέξιμο , αποτελέσματα αγώνων και νέους αγώνες

Please wait...

Δε χάνετε βάρος, παρά τη διατροφή που έχετε επιλέξει και την εντατική άσκηση που υποβάλετε τον οργανισμό σας κάθε μέρα; Η Jenny Hatfield (προπονήτρια κινησιολογίας και διατροφολόγος) έχει την απάντηση.

Η δίωρη προπόνηση κάθε μέρα μπορεί να είναι ιδανική για αρκετούς δρομείς, ωστόσο για πολλούς μπορεί να “στραγγίξει” την ενέργειά τους και να τους δημιουργήσει περισσότερο άγχος. Κατά μία έννοια, όλα είναι σχετικά με τη διαχείριση της ενέργειας του σώματος.

Πολλοί κορυφαίοι αθλητές προπονούνται δύο φορές την ημέρα. Μερικές φορές αυτό περιλαμβάνει δύο διαδρομές, ενώ τις υπόλοιπες είναι μόνο cross-training και ένα τρέξιμο. Όλα τα workouts τους έχουν σχεδιαστεί με τη ροή της έντασης, της διάρκειας και του χρόνου.

Για παράδειγμα, δεν θα κάνουν μία δύσκολη και απαιτητική προπόνηση το πρωί και να συνεχίσουν με ένα tempo run το απόγευμα. Κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε υπερπροπόνηση, τραυματισμούς και μειώσεις στην απόδοση. Μια σκληρή προπόνηση πάντα ακολουθείται από ένα εύκολο τρέξιμο, cross-εκπαίδευση ή την ανάκτηση δυνάμεων. Οι ζωές τους εξελίσσονται γύρω από την κατάρτιση τους, για να διασφαλιστεί η βέλτιστη αποκατάσταση.

Η δίωρη προπόνηση καθώς και η προσπάθεια να προσθέσουμε περισσότερες και μεγαλύτερης έντασης ασκήσεις, μπορεί να κοιμήσουν το ενδοκρινικό μας σύστημα. Δηλαδή, αν πιεστούμε περισσότερο απ’ όσο πρέπει τότε το σώμα μας πιστεύει ότι είμαστε σε κατάσταση μάχης ή φυγής και απελευθερώνει την ορμόνη κορτιζόλη, σε μια προσπάθεια να αποκρούσει τον “εχθρό” που μας κυνηγά.

Όταν φτάσουμε σε αυτό το σημείο, το σώμα μας κρέμεται πάνω στο σώμα λίπος, νομίζοντας ότι πρόκειται να σώσει τη ζωή μας. Μερικά σημάδια που πρέπει να προσέξετε περιλαμβάνουν:

  • Κούραση το πρωί
  • Ανάγκη για ύπνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Συχνό ξύπνημα κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  • Αύξηση βάρους ιδιαίτερα γύρω από τη μέση
  • Ανίκανοι να φέρεται σε πέρας τις προπονήσεις ή έχετε κακή απόδοση
  • Θέλετε καφεΐνη προκειμένου να ξεκινήσει η μέρα σας
  • Αίσθημα κρύου και δυσκαμψίας όλη την ώρα
  • Αίσθημα εξάντλησης μετά την προπόνηση

Ο καθένας αντιδρά διαφορετικά στα προγράμματα κατάρτισης και διατροφής. Το σημαντικό είναι να συντονιστείτε στο πως αισθάνεται το σώμα σας και να λάβετε υπόψη τις ακόλουθες συμβουλές:

– Ελαττώστε την ένταση της άσκησης. Εκτός κι αν μπορείτε να συνδυάσετε το χρόνο της άσκησης με ανάλογο χρόνο αποθεραπείας, αλλιώς είναι πιθανό να οδηγηθείτε σε προβλήματα βάρους και απόδοσης.

Ποσοτικοποιήστε τις προπονήσεις σας και αναπληρώστε τις δύσκολες μέρες με εύκολες. Αυτός είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αποφευχθεί η υπερβολική προπόνηση.

Αποφύγετε να προπονείστε σκληρά ακόμα και με το cross-training. 

Ισορροπήστε τις ασκήσεις ενδυνάμωσης για να διατηρήσετε άπαχο τον μυϊκό ιστό και να ενισχύσετε το μεταβολισμό σας.

Μία διατροφή τύπου vegan μπορεί να κάνει θαύματα στους δρομείς, αλλά προκαλεί προβλήματα σε άλλους.

Μετρήστε το λίπος του σώματός σας αλλά και το βάρος σας και προσαρμόστε μία διατροφή με τη βοήθεια ενός ειδικού.

Author: Running Magazine Admin

Login

Lost your password?