Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Κι όμως το κρεμμύδι διαθέτει μία πληθώρα σημαντικών πλεονεκτημάτων για τον ανθρώπινο οργανισμό:

1. Προστατεύει τον εγκέφαλό σας

Τα κρεμμύδια αποτελούν μία καλή πηγή του αντιοξειδωτικού, κερσετίνη. Αυτό το φλαβονοειδές μπορεί να συμβάλει στην αντιστάθμιση της οξειδωτικής βλάβης στις μυϊκές ίνες και τους ιστούς του σώματος που προκαλείται από την έντονη άσκηση. Στην πραγματικότητα, σε μια μελέτη με τη χρήση πειραματόζωων, η κερσετίνη βοήθησε στην πρόληψη της οξειδωτικής βλάβης στον ιστό του εγκεφάλου μετά από μια κουραστική προπόνηση.

2. Κρατάει την καρδιά σας υγιή

Η έντονη οσμή από τα κρεμμύδια προέρχεται από θειούχες ενώσεις που ονομάζονται σουλφίδια αλλυλίου. Οι ενώσεις αυτές, σε συνδυασμό με την πλούσια περιεκτικότητα σε κερσετίνη, μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των αιμοφόρων αγγείων από βλάβες που προκαλούνται από τη χοληστερόλη.

3. Δυναμώνει τα κόκαλα

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2009, οι γυναίκες που έτρωγαν κρεμμύδια ημερησίως είχαν μεγαλύτερη οστική πυκνότητα από εκείνες που δεν τα έτρωγαν. Και μεταξύ των ηλικιωμένων γυναικών, όσες κατανάλωναν κρεμμύδια είχαν 20% χαμηλότερο κίνδυνο από κατάγματα του ισχίου. Οι ερευνητές πιστεύουν πως οι θειούχες ενώσεις, η κερσετίνη και άλλα αντιοξειδωτικά μπορεί να είναι υπεύθυνα για την ευεργετική επίδραση των κρεμμυδιών.

4. Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου

Μια σειρά από φλαβονοειδή στα κρεμμύδια (συμπεριλαμβανομένης της κερσετίνης) μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή του καρκίνου, με την πρόληψη βλάβης στο γενετικό υλικό του εσωτερικό των κυττάρων, εμποδίζοντας τις καρκινογόνες ουσίες να σπείρουν τον όλεθρο. Οι μελέτες δείχνουν ότι η συχνή κατανάλωση κρεμμυδιού προσφέρει προστασία από ορισμένους τύπους καρκίνου αλλά και από καρδιαγγειακές παθήσεις.

5. Βοηθά στην πέψη

Τα κρεμμύδια περιέχουν έναν ειδικό τύπο υδατανθράκων που ονομάζονται φρουκτο-ολιγοσακχαρίτες (FOS) οι οποίοι χρησιμεύσουν ως τροφή για τα βακτήρια του εντέρου. Οι συγκεκριμένοι υδατάνθρακες προωθούν την ανάπτυξη των υγιών βακτηρίων, διατηρώντας παράλληλα τα κακά βακτήρια στο κόλπο και επίσης βελτιώνοντας τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος με την ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.