Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Υπάρχουν αρκετές ενδιαφέρουσες θεωρίες για το πως να προπονηθείτε καλύτερα αλλά και να τρέξετε γρηγορότερα. Αλλά είναι εξίσου σημαντικό να μην αναλωθείτε σε θεωρητικές συζητήσεις και ξεχάσετε το πρακτικό κομμάτι των ασκήσεων.

Τον τελευταίο καιρό συλλέγονται όλο και περισσότερα στοιχεία για τις ικανότητες των χρυσών Ολυμπιονικών. Μία ενδιαφέρουσα μελέτη που διεξήχθη από Νορβηγούς επιστήμονες, ανέλυσε δεδομένα από 11 αθλητές που κατέκτησαν την κορυφή στην κορυφαία αθλητική διοργάνωση του πλανήτη. Για την ακρίβεια, είναι μία μελέτη που δείχνει ακριβώς τι έκαναν οι αθλητές προκειμένου να στεφθούν χρυσοί Ολυμπιονίκες.

Featured Spce

ADD

Βιταμίνες για δρομείς : 15% έκπτωση στην πολυβιταμίνη για το τρέξιμο από την Natural Doctor

Οι κορυφαίοι δρομείς προπονούνται 500 με 600 ώρες το χρόνο. Όσοι πήραν μέρος στην έρευνα είχαν κερδίσει μετάλλια από το 1985 μέχρι και το 2011.

Το 90% του χρόνου προπόνησης ήταν κάτω από τα όριά τους και το 10% πάνω από αυτά. Αρκετά ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που συλλέχθηκαν και αφορούν την ικανότητα των αθλητών να παραμένουν λεπτοί. Αρχικά, προσπαθούν να χάσουν κιλά για περίπου 2 εβδομάδες, ρίχνουν τον όγκο τους κατά 40-60% και διατηρούν τη συχνότητα αλλά και την ένταση των προπονήσεων.



Η ουσία είναι πως οι αθλητές δεν έπρεπε να επικεντρωθούν στη μείωση του βάρους τους μόνο για έναν αγώνα. Αντ’ αυτού, θα έπρεπε να μειώσουν τον όγκο τους κατά 24% (κατά μέσο όρο) έξι εβδομάδες πριν από τα πρωταθλήματα, προκειμένου να ανταγωνιστούν σε βασικούς αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Τις τελευταίες ημέρες μάλιστα έριχναν τον όγκο τους επιπρόσθετα κατά 9%.

Και άλλα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα, είναι εξίσου σημαντικά. Για παράδειγμα, πολλοί αθλητές επέλεξαν να ξεκουραστούν κάποια φορά από 6 μέχρι 12 ημέρες πριν τους αγώνες, αλλά μόνο 3 από τους 11 αθλητές επέλεξαν μία από τις 5 τελευταίες ημέρες. Αντιθέτως, 10 από τους 11 αθλητές επέλεξαν να προπονηθούν σκληρά 48 ώρες πριν τον αγώνα.

Συμπέρασμα; Μπόρεσαν να ξεκουραστούν μέχρι και μία εβδομάδα πριν τον αγώνα και ανέβασαν στροφές λίγες ώρες πριν, για να βεβαιωθούν ότι βρίσκονται σε φόρμα και δεν έχουν “σκουριάσει”.