Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Ύπουλοι τραυματισμοί που πρέπει να σε στείλουν στο γιατρό!

Όταν πρόκειται για μικρές ενοχλήσεις και τραυματισμούς, ο στόχος είναι να τον θεραπεύσεις όσο το δυνατόν συντομότερα γίνεται για να μη χάσεις πολύτιμο χρόνο από την προπόνηση. Ωστόσο υπάρχουν μερικές φορές που είναι προτιμότερο να επισκεφτείς κάποιο γιατρό από το να επιλέξεις την αυτοΐαση και να αυξήσεις τον κίνδυνο περαιτέρω τραυματισμού.

«Πολλοί άνθρωποι θεραπεύουν επιτυχώς τους εαυτούς τους από μικρο-τραυματισμούς όπως το σύνδρομο της λαγοκνημιαίας ταινίας, διαστρέμματα, θλάσεις, την πελματιαία απωνευροσίτιδα και στις περισσότερες περιπτώσεις η δυναμική ξεκούραση, ο πάγος και οι διατάσεις θα κάνουν τη δουλειά», λέει ο Dr. Josh Emdur, συνιδρυτής του SteadyMD Running. «Παρόλ’ αυτά, ο κίνδυνος οι μικροί τραυματισμοί να μετατραπούν σε μεγαλύτερους μπορούν να σου “καταστρέψουν” την προπόνηση εάν δεν προσέξεις πιο πριν».

Φουσκάλες

Μπορεί να είναι δελεαστικό να σπάσεις μια φουσκάλα στο σπίτι, αλλά αφήνοντας τον γιατρό να φροντίσει για κάθε φουσκάλα που εμφανίζεται και προέρχεται από το τρέξιμο είναι η καλύτερη επιλογή. Επίσης σύμφωνα με τον Dr. Christopher Segler, έναν βραβευμένο ποδίατρο και ιδιοκτήτη του Doc on the Run δεν χρειάζεται να σκάσουν όλες οι φουσκάλες. Αν και το άδειασμα ανακουφίζει από την πίεση, μπορεί επίσης να αφήσει τα βακτηρίδια μέσα.

«Μερικές φορές η θεραπεία μιας φουσκάλας στο σπίτι είναι εντάξει, αλλά υπάρχει πάντα η πιθανότητα εάν τη σπάσεις να μολυνθεί», σημειώνει η Martha Pyron, MD, αθλητίατρος και ιδιοκτήτης του Medicine in Motion στο Τέξας. «Θα πρέπει να καλύψεις την περιοχή με αντιβιοτική αλοιφή και επίδεσμο και να δεις το συντομότερο δυνατόν έναν γιατρό εάν έχεις επιδείνωση των συμπτωμάτων όπως πόνο, κοκκινίλες και θερμότητα σε εκείνο το σημείο».

Πόνος και πίεση στο νύχι

Ο πιο κοινός τραυματισμός στο νύχι για τους δρομείς, είναι τα μαύρα νύχια. Παρόλ’ αυτά αν αντιμετωπίζεις πόνο και πίεση τότε ίσως να υπάρχει άλλο πρόβλημα.

«Τα μαυρισμένα νύχια είναι ένα αποτέλεσμα τραυματισμού των νυχιών από ακατάλληλα παπούτσια. Τα περισσότερα μαυρισμένα νύχια δεν χρειάζεται να στραγγίζονται», εξηγεί ο Dr. Emdur. «Στην περίπτωση ενός μεγάλου αιματώματος κάτω από το νύχι, που είναι επίπονο κι ευαίσθητο στην αφή, θα πρότεινα να αποστραγγιστεί από έναν ειδικό από το να πάρεις ο ρίσκο του περαιτέρω τραυματισμού και της μόλυνσης του σημείου».

Διάστρεμμα στον αστράγαλο

Έχει αποδειχθεί ότι ένα διάστρεμμα στον αστράγαλο μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού. Όταν προσπαθείς να αντιμετωπίσεις μόνος σου ένα στραμπούληγμα, είναι σημαντικό να προσέξεις ότι αν δεν το κάνεις σωστά, ενδέχεται να έχεις μελλοντικά προβλήματα.

«Η σοβαρότητα του διαστρέματος μπορεί να αλλάξει τη θεραπεία», προσθέτει ο Dr. Segler. «Εάν δεν μπορείς να αξιολογήσεις τη σοβαρότητα του διαστρέμματος, τότε ίσως να υποβαθμίσεις ή να υπερεκτιμήσεις τον τραυματισμό».

Αφήνοντας τη θεραπεία για το γιατρό σου αντί να στηρίζεσαι στον πάγο και την ξεκούραση μπορεί να σε βοηθήσει να διασφαλίσεις να μην χάσεις καθόλου χρόνο από την προπόνησή σου στο μέλλον εξαιτίας ενός “αθεράπευτου” διαστρέμματος.

Μυϊκοί πόνοι

Στους πόνους στους μύες ισχύει ότι και με τον γυρισμένο αστράγαλο. Πρέπει πρώτα να επισκεφτείς έναν γιατρό για να βεβαιωθείς σχετικά με το πρόβλημα και να πάρεις την κατάλληλη θεραπεία για τον τραυματισμό.

«Πολλοί δρομείς έχουν μυϊκούς πόνους που καταλήγουν να είναι χρόνιοι και συνεχείς και αν έχεις δοκιμάσει όλες τις τυπικές επιλογές stretching και μασάζ, αλλά συνεχίζεις να αντιμετωπίζεις το ίδιο πρόβλημα, ίσως υπάρχει άλλος λόγος που προκαλείται το πρόβλημα», εξηγεί η Dr. Pyron. “Δες τον γιατρό σου για να καταλάβεις ποια είναι η αιτία που αποτελεί τον πραγματικό λόγο του προβλήματος αντι να θεραπεύεις το μυικό πρόβλημα συνεχώς”

Πόνος στο μεσαίο μέρος του πέλματος

Τέλος, εάν αντιμετωπίζεις πόνο στο μεσαίο μέρος του πέλματος είναι προτιμότερο να επισκεφτείς έναν γιατρό από το να επιλέξεις παγοθεραπεία και ξεκούραση. Επειδή τα πόδια σου είναι το βασικό εργαλείο στο τρέξιμο, η λήψη περαιτέρω προφυλάξης είναι πάντα η καλύτερη επιλογή.

«Υπάρχει ένας τραυματισμός που κανείς δρομέας δεν πρέπει να πάθει : Το κάταγμα του μετατάρσιου», σημειώνει ο Dr. Segler. «Είναι ο πόνος στο μεσαίο μέρος του πέλματος που προκύπτει από το σχίσιμο ενός πολύ μικρού συνδέσμου που σταθεροποιεί ολόκληρο το σύμπλεγμα του πέλματος. Αυτοί οι τραυματισμοί είναι δύσκολο να διαγνωσθούν και πολύ εύκολο να παραλειφθούν. Αυτός ο τραυματισμός είναι συχνά λανθασμένα διαγνωσμένος ως “διάστρεμμα του μεσαίου μέρους του πέλματος”».

Εν κατακλείδι, εαν νιώσεις ότι κάτι πάει στραβά καλύτερα να επισκεφθείς το γιατρό σου. O Dr. Cucuzzella αναφέρει πως εαν είμαστε σε θέση να καταλαβαίνουμε τον τρόπο με τον οποίο πιέζουμε το σώμα μας και επιτυγχάνουμε την αποκατάσταση, μπορούμε πολύ εύκολα να αποφεύγουμε τους τραυματισμούς.

Συγγραφέας : Ashley Lauretta – Running Competitor