Πόσα από αυτά τα 7 χαρακτηριστικά έχεις εσύ?

Featured Spce

ADD

Βιταμίνες για δρομείς : 15% έκπτωση στο Πακέτο 3πλής δύναμης για το τρέξιμο από την Natural Doctor

Πρέπει να ξέρεις τι είναι αυτό που δίνει ψυχική δύναμη στους δρομείς, ειδικά όταν η απόδοση στις προπονήσεις και στους αγώνες δεν είναι η αναμενόμενη. Πρέπει να ξέρεις τον τρόπο να αναπτύξεις ελαστικότητα σε δύσκολες καταστάσεις. Δες τι σημαίνει ψυχική δύναμη για έναν δρομέα.

Ψυχική δύναμη είναι η ικανότητα σου σαν δρομέα να τρέχεις αξιόπιστα και ακάθεκτος παρ όλες τις εξωτερικές συνθήκες, τους περισπασμούς και τα συναισθήματά σου.

Αναπτύσσουμε παρακάτω ένα σύνολο συνηθειών και κλειδιών που θα ορίσουν και σε εσένα την ψυχική δύναμη.

Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να έχεις γεννηθεί ψυχικά δυνατός. Η ψυχική δύναμη είναι ένα χαρακτηριστικό που το κατακτάς και σίγουρα δεν χρειάζεται να ζήσεις μια εμπειρία ζωής για την κερδίσεις. Μπορείς να μάθεις να είσαι ψυχικά δυνατός μέσα από τις καθημερινές σου προπονήσεις. Θα συναντήσεις πολλές προκλήσεις και θα χρειαστεί να προχωρήσεις μπροστά για να πετύχεις τον στόχο σου. Όσα περισσότερα μαθαίνεις, τόσο περισσότερη ψυχική δύναμη αποκτάς.

Ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχεις για να είσαι ψυχικά δυνατός.

Αντοχή: Η ικανότητα να επανέρχεσαι γρήγορα μετά από αντιξοότητες, πόνους ή απογοητευτικές εμφανίσεις. Αν είσαι ψυχικά δυνατός δρομέας μπορείς να συνειδητοποιήσεις και να παραδεχθείς ένα λάθος, να καταλάβεις μια χαμένη ευκαιρία, να απομονώσεις το μάθημα από κάποιο λάθος και γρήγορα να το προσπεράσεις και να συγκεντρωθείς στον στόχο σου.

Συγκέντρωση: Η ικανότητα να εστιάζεις στους περισπασμούς ή στις απροσδόκητες περιστάσεις. Αν είσαι ψυχικά δυνατός δρομέας, δεν αποφεύγεις τις καταστάσεις αυτές αλλά αντιθέτως τις καθορίζεις και τις αντιμετωπίζεις αμέσως. Αν βρίσκεσαι, για παράδειγμα, στα τελευταία χιλιόμετρα ενός μαραθωνίου, νιώθεις υπερβολικά κουρασμένος, πονάς παντού και θέλεις να τα παρατήσεις. Αυτή είναι η στιγμή που πρέπει να συγκεντρωθείς. Σκέφτεσαι “Πρέπει να συνεχίσω, ένα βήμα ακόμα, ακόμα ένα λεπτό….”. Και αν έχεις το ψυχικό σθένος, σίγουρα θα τερματίσεις.

Δύναμη: Η ικανότητα να χειρίζεσαι μια απρόβλεπτη τροπή των γεγονότων και να παραμένεις ήρεμος και ισορροπημένος, συνεχίζοντας να είσαι ανταγωνιστικός. Αν είσαι ψυχικά δυνατός δρομέας, τότε θα παραμείνεις δυνατός και ευέλικτος, ικανός να ανταποκριθείς σε οποιαδήποτε κατάσταση προκύπτει.

Προετοιμασία: Η ικανότητα προβλέπεις μελλοντικές καταστάσεις και να νιώθεις προετοιμασμένος έχοντας πάντα ένα σχέδιο δράσης για οτιδήποτε συμβεί. Αν είσαι ψυχικά δυνατός δρομέας, δεν πανικοβάλλεσαι σε μια κρίσιμη στιγμή (μένοντας πίσω σε έναν αγώνα ή μια προπόνηση). Αν βρίσκεσαι σε κάποιον αγώνα και ένας δρομέας μπει μπροστά σου (αρκετά δύσκολη κατάσταση αν δεν σου έχει τύχει) πρέπει έχεις ένα σχέδιο να μείνεις ήρεμος, να προσαρμόσεις τον ρυθμό σου και να ακολουθήσεις το αντίστοιχο σχέδιο δράσης που θα έχεις καταστρώσει.

Όραμα: Η ικανότητα να μένεις κοντά στον στόχο σου, ακόμα και αν δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι τον πλησιάζεις, ας πούμε την γραμμή του τερματισμού. Αν είσαι ψυχικά δυνατός δρομέας, δημιουργείς μια εικόνα του στόχου μέσα σου, την οποία οραματίζεσαι συχνά και την κρατάς πάντα μπροστά μπροστά στο μυαλό σου, ότι και αν συμβαίνει. Φαντάζεσαι όλες τις πιθανές καταστάσεις και το σχέδιο να τις υπερπηδήσεις κάθε φορά.

Ανοιχτότητα: Η ικανότητα να μαθαίνεις και να μένεις ανοιχτός προς όλες τις πιθανές καταστάσεις. Αν είσαι ψυχικά δυνατός δρομέας, είσαι πρόθυμος να ακούς και να ανατροφοδοτείσαι μέσα από τις καταστάσεις, γνωρίζοντας που μπορούν να γίνουν πραγματικές αλλαγές. Ακούς μια φωνή μέσα σου να σου λέει: “Μπορώ να το κάνω. Υπάρχουν όλα τα εργαλεία και οι πρώτες ύλες για να δημιουργήσω την δικιά μου επιτυχία”.

Εμπιστοσύνη: Η ικανότητα να έχεις πίστη στον εαυτό σου. Αν είσαι ψυχικά δυνατός δρομέας, μαθαίνεις να εμπιστεύεσαι το σώμα σου και την ικανότητα του να γνωρίζει τι να κάνει την ώρα του αγώνα. Πιστεύεις στην προπόνηση σου και στο πλάνο σου. Πιστεύεις στον προπονητή σου και στον εαυτό σου, ακόμα και αν δεν υπάρχει κανένας να σου τονώσει την αυτοπεποίθηση σου. Προχωράς με όσα μέσα έχεις ακόμα και αν το σύστημα υποστήριξης που διαθέτεις δεν είναι δίπλα στον αγώνα. Μένεις ψυχικά δυνατός και συνεχίζεις να προχωράς μπροστά, ακόμα και αν ο στόχος μοιάζει να είναι πολύ μακρυά. Σκέφτεσαι πως κάθε βήμα σου σε φέρνει πιο κοντά στον στόχο.