Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...
Γίνε φίλος της μεγαλύτερης δρομικής παρέας στο Facebook εδώ!

Μην το χάσεις : Αποτελέσματα Μαραθώνιος Αθήνας 2017

Εδώ είναι 10 νόστιμα superfoods να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας.

Ο άγριος σολομός (και άλλα ωμέγα-3 πλούσια σε ψάρια) Λιπαρά ψάρια κρύου νερού όπως ο άγριος σολομός, η ρέγκα, σκουμπρί, γαύρος και οι σαρδέλες είναι όλα πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης, μείωση της αρτηριακής πίεσης, παίζουν θετικό ρόλο στη διάθεση, απώλεια μνήμης, και άλλες λειτουργίες του εγκεφάλου, και μείωση της φλεγμονής.

Μπρόκολο (και άλλα σταυρανθή λαχανικά), σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το κουνουπίδι, το λάχανο μπορούν να βοηθήσούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης, την προώθηση φυσιολογικής όρασης, να βελτιώσει τη λειτουργία του γαστρεντερικού, και να μειώσει τα συμπτώματα της τυχόν ηλικιακά απώλειας μνήμης. Μία ένωση θείου ονομάζεται suforaphane, η οποία βρέθηκε στο μπρόκολο, το λάχανο και άλλα σταυρανθή λαχανικά μπορεί να αυξήσει την δραστικότητα του καταπολεμούν τον καρκίνο ενζύμων στο σώμα.

Γλυκοπατάτες (και άλλα φωτεινά πορτοκαλί λαχανικά) Μια εξαιρετική πηγή καροτενοειδών (συμπεριλαμβανομένων των β-καροτένιο), καθώς και βιταμίνη C, ασβέστιο, κάλιο και σίδηρο μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, στον καταρράκτη όπου σχετίζεται με την ηλικία και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, καθώς και ενισχύει την αντοχή σε κρυολογήματα και λοιμώξεις.

Blueberries Κατατάχθηκε ως ένα από τα υγιέστερα φρούτα για την αντιοξειδωτική δράση τους, τα μύρτιλλα είναι γεμάτα με πηκτίνη (μια μορφή της διαλυτής ίνας), έχει αποδειχθεί ότι βελτιώωει τα επίπεδα χοληστερόλης και την προστασία από εγκεφαλικό επεισόδιο, και μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη της βραχυπρόθεσμης απώλειας μνήμης που σχετίζεται με τη γήρανση.

Φασόλια, μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης LDL και να βελτιώσουν την πέψη. Η ίνα στα φασόλια βοηθά επίσης να μειώσει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, που τους καθιστά μια καλή επιλογή για τα άτομα με διαβήτη.

Ολόκληροι κόκκοι Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση υψηλής ίνας ολόκληρων κόκκων (σιτάρι, άγριο ρύζι, κριθάρι, κινόα, βρώμη, κεχρί, κριθάρι και η σίκαλη) μπορεί να μειώσει ουσιαστικά τον κίνδυνο του διαβήτη με τη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα και την ινσουλίνη παραγωγής. Επίσης, θα βοηθήσει στην πρόληψη της αρτηριοσκλήρυνση, μειώνοντας την απορρόφηση της χοληστερόλης.

Ξηροί καρποί και σπόροι Καρύδια, αμύγδαλα, φιστίκια,κουκουνάρι, σπόροι κολοκύθας, και λιναρόσπορος είναι όλα άριστες πηγές πρωτεΐνης,μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπών, βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες. Θα βοηθήσουν στη μείωση της ολικής χοληστερόλης καθώς και της κακής LDL χοληστερόλης χωρίς να επηρεάζουν τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης HDL.

Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά, το οποίο περιέχει ένα ισχυρό μίγμα από αντιοξειδωτικές ουσίες (πολυφαινόλες κυρίως) που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της LDL χοληστερόλης, όταν αντικαθιστούν τα κορεσμένα λίπη στη διατροφή. Έρευνα, έδειξε ότι η μείωση της χοληστερόλης είναι ακόμη μεγαλύτερη αν χρησιμοποιείτε έξτρα-παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο είναι λιγότερο επεξεργασμένο και συνεπώς περιέχει περισσότερες πολυφαινόλες.

Μειωμένα λιπαρά και χωρίς λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι στα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι και τυριά), ίσως το ασβέστιο δεν δυναμώνει μόνο τα οστά, αλλά και προστατεύει την καρδιά, μειώνει την υψηλή πίεση του αίματος και καταπολεμά τον καρκίνο του μαστού.

Μαύρη σοκολάτα Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας με μέτρο (περίπου 50γρ την εβδομάδα) μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση (πιθανώς λόγω των ευεργετικών αποτελεσμάτων των πολυφαινολών της για τη ροή του αίματος) και να μειώσει τα επίπεδα της CRP, μια ουσία ενδεικτική της φλεγμονής στο σώμα. Επιλέξτε σκούρα σοκολάτα που περιέχει τουλάχιστον 70% σκόνη κακάο και το ελάχιστο ποσό της ζάχαρης.

Πηγή : Gimnastirio.gr