Running-Magazine-Logo

3ο Tihiorace 2016 – 15 Μαΐου | Ορεινή Αρκαδία

Τρέξε και Βγες πρώτος στην Κατασκευή Ιστοσελίδων και στο Digital Marketing με την iArk Digital Agency!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Γράψου στο Newsletter για να μη χάνεις κανένα άρθρο από το Running Magazine

3ο Tihiorace 2016 στο γραφικό χωριό Τείχιο Δωρίδος στις 15 Μαΐου

Ο αγώνας έχει εκκίνηση και τερματισμό το χωριό Τείχιο, στην Ορεινή  Δωρίδα.  http: //www.tihio.gr

Βρίσκεται στα ΝΔ του Νομού Φωκίδος, απέχει 25 χλμ. από την Ναύπακτο, 79 χλμ. από την Άμφισσα και 250 από την Αθήνα.

Η διαδρομή του αγώνα αποτελείται από 25% δρόμο δασικό,  70% μονοπάτι και μόλις  5% ασφάλτινο δρόμο.
Για όσους το έχουν τρέξει πέρυσι (25 χλμ) ενημερώνουμε πώς αντικαταστάθηκε ένα μεγάλο μέρος χωματόδρομου στην επιστροφή με καινούριο παρθένο μονοπάτι.

Στην διαδρομή των 25χλμ η υψομετρική είναι 1400μ ενώ για την ενδιάμεση διαδρομή των 15χλμ η υψομετρική είναι 700μ.

Η εκκίνηση δίνεται για όλους στο ειδικά διαμορφωμένο αμφιθέατρο στο Τείχιο.  Τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής είναι σταθερά ανηφορικά και κινούνται σε μονοπάτι κορυφογραμμής (και ελάχιστο δασικό). Οι σταθμοί ανεφοδιασμού που συναντάμε είναι:

-3ο χλμ Μουντούνια με νερό / ισοτονικό

-6,5χλμ Πλαλίστρα ή Στάνη με νερό / ισοτονικό, πατατάκια, μπανάνα κλπ.

Εδώ χωρίζουν η μεγάλη με την μεσαία διαδρομή. Οι 25άρηδες συνεχίζουν ανάβαση. Οι 15άρηδες διαγράφουν τόξο για να επιστρέψουν και να συναντήσουν την μεγάλη διαδρομή σε 500μ. περίπου.

Τα 25χλμ συνεχίζουν σε μικρό αλλά δύσκολο ανηφορικό τμήμα μέχρι τον επόμενο σταθμό:

-9χλμ Αγία Τριάδα με καλό ανεφοδιασμό (νερό / ισοτονικό, μπανάνες, σταφίδες, πατατάκια, σοκολάτες, παστέλια και μπάρες δημητριακών)

Από τον τρίτο σταθμό συνεχίζουμε ανηφορικά μέχρι τον τέταρτο σταθμό. Εδώ είναι το ψηλότερο σημείο του αγώνα στα 1537 μέτρα και αποτελεί κεντρικό σταθμό με το σημείο ελέγχου .

-11χλμ Κεραία με πλήρη ανεφοδιασμό (νερό / ισοτονικό Coca – Cola , Almora , μπανάνες, σταφίδες, πατατάκια, σοκολάτες, μέλι, μπάρες δημητριακών, παστέλια, ξηρούς καρπούς)
Θυμήσου να σηκώσεις το κεφάλι και να κοιτάξεις γύρω σου.  Η θέα από αυτό το σημείο αποζημιώνει απόλυτα την ανάβαση.Είναι εκπληκτική προς όποια κατεύθυνση και αν γυρίσεις την ματιά σου.

Τα επόμενα 5 χλμ είναι κατηφορικά σε καλοσχηματισμένο μονοπάτι, πολύ καλής βατότητας, μέχρι το 16ο χλμ όπου συναντάμε τον επόμενο σταθμό.

-16χλμ Δεξαμενή – Κονδυληράχη με νερό / ισοτονικό και λίγο φαγητό.

Από εδώ η διαδρομή μπαίνει στο καινούριο μονοπάτι. Θέλει προσοχή στην είσοδό του. Θα συναντήσει τους δεκαπεντάρηδες αργότερα 500μ. Ακολουθούν συνεχείς εναλλαγές κλίσης σε πιο δύσβατο τερέν που θέλει προσοχή

Φτάνουμε στον τελευταίο σταθμό: 22ο χλμ για τη μεγάλη διαδρομή και 12ο χλμ για την μεσαία διαδρομή.

Από τον Αη Γιάννη θα κατηφορίσουμε προς το χωριό μπαίνοντας σε ασφάλτινο δρόμο σηματοδοτημένο με κόκκινο σπρέυ που μας καθοδηγεί μέσα στο χωριό. Εκεί τα πράγματα είναι δύσκολα λόγω ανηφόρας αλλά ο τερματισμός είναι κοντά.

Συνολικά η σήμανση έχει γίνει με άσπρες-κόκκινες κορδέλες έργου καθώς και κόκκινο σπρέυ.

Όσο και αν κουραστήκαμε η διαδρομή αποζημιώνει στο ακέραιο.

Η εκκίνηση του αγώνα των 49,3 χιλιομέτρων δίνεται στο ειδικά διαμορφωμένο αμφιθέατρο στο Τείχιο.
Τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής είναι ανηφορικά και κινούνται σε μονοπάτι κορυφογραμμής (και ελάχιστο δασικό).  Ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού που συναντάμε είναι στα 2,9χλμ (Μουντούνια) και αφού έχουμε κάνει 302μ. θετικής υψομετρικής.
Συνεχίζουμε αρχικά ανηφορικά και σύντομα ισουψώς πάνω στην κορυφογραμμή. Κατηφορίζοντας για λίγο συναντάμε τον δεύτερο σταθμό (Πλαλίστρα) στα 6,6χλμ. αφού έχουμε κάνει 170μ. θετικής υψομετρικής (συνολικά από αρχής +472μ.).
Εδώ χωρίζουν η μεγάλη διαδρομή με τις μικρότερες. Ακολουθούμε με νότια κατεύθυνση το χωματόδρομο.  Στο 10.9χλμ (όπου στάνη) θέλει προσοχή καθώς αφήνουμε το χωματόδρομο και κατηφορίσουμε σε απότομο μονοπάτι (τεχνικό) που μας κατεβάζει στο ρέμα. Διασχίζουμε το ρέμα και ανηφορίσουμε το μονοπάτι που μας οδηγεί σε παλιό (εγκαταλειμμένο χωματόδρομο) και σύντομα στο σταθμό 3 (λίγο έξω από το χωριό Παλιόμυλος). Το τμήμα αυτό ήταν και το πιο εύκολο καθώς είχε κυρίως χωματόδρομο αλλά και γενικά ήταν κατηφορικό. Φτάσαμε στα 12.1χλμ.
Από τον 3ο σταθμό συνεχίζουμε κατηφορικά σε εγκαταλειμμένο χωματόδρομο που έχει τη μορφή μονοπατιού. Φτάνουμε στο ρέμα και περνάμε απέναντι ακολουθώντας πανέμορφο μονοπάτι καλυμμένο από βλάστηση. Το μονοπάτι έχει μικρές ανηφοροκατηφόρες και διασχίζει όμορφα μικρά λιβάδια, καταπράσινα. Φτάνουμε στην είσοδο του χωριού Πύργος (χώρος αναψυχής) όπου σε πηγή υπάρχει ο 4ο σταθμός (οι χωρικοί έχουν φτιάξει υπαίθριο μουσείο παλαιών εργαλείων). Μέχρι εδώ έχουμε κάνει 17,2χλμ με συνολική υψομετρική +697μ.
Ανηφορίζουμε ανάμεσα στα παλιά σπίτια του χωριού από όμορφο μονοπάτι αλλά σχετικά τεχνικό. Φτάνουμε σε ράχη όπου για λίγο κινούμαστε σε χωματόδρομο και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε σε μονοπάτι. Τέμνουμε κάποιες φορές το χωματόδρομο που πάει στο χωριό Σεργούλα αλλά τελικά το μονοπάτι θα μας οδηγήσει στην πλατεία του χωριού όπου και ο 5ος σταθμός. Το πρώτο μισό του τμήματος αυτού ήταν ανηφορικό ( + 389μ.) ενώ το δεύτερο μισό κατηφορικό. Τελικά μέχρι τον 5ο σταθμό έχουμε διανύσει 22,9χλμ. 1086μ. συνολικής θετικής υψομετρικής. Εδώ είναι και το πρώτο όριο αποκλεισμού που είναι οι 5 ώρες!
Από εδώ αρχίζει και το πιο όμορφο τμήμα του αγώνα. Μπορεί να είναι ανηφορικό μονοπάτι αλλά είναι παρθένο χωρίς να συναντά πουθενά δρόμο. Είναι πετρόχτιστο παλιό καλντερίμι.

Κοιτάζοντας κανείς πίσω του εντυπωσιάζεται από τη νήσο Τροιζόνια που κάνει τον Κορινθιακό κόλπο να μοιάζει με φιόρδ. Φτάνοντας στο παλιό οικισμό Παλιοχώρι (6ος σταθμός) έχουμε διανύσει 26,6χλμ. με 1606μ. συνολικής θετικής υψομετρικής.
Συνεχίζουμε ανηφορικά σε μονοπάτι μέσα σε όμορφο δρυοδάσος. Τραβερσάρουμε αρκετές πλαγιές και φτάνουμε σε χωματόδρομο. Στρίβουμε αριστερά και τον ακολουθούμε μέχρι την ψηλότερη κορυφή του όρους Τρίκορφα. Από εκεί η θέα είναι υπέροχη προς τα μεγάλα βουνά της Στερεάς (Γκιώνα, Βαρδούσια, Παρνασσός) αλλά και της Πελοποννήσου (Χελμός, Ζήρια, Ερύμανθος). Μέχρι τον 7ο σταθμό έχουμε κάνει 33,2χλμ. 2246μ. συνολικής θετικής υψομετρικής. Εδώ υπάρχει άλλο ένα όριο αποκλεισμού που είναι οι 7:30.
Ένα υπέροχο κατηφορικό μονοπάτι μέσα στα έλατα δίνει τη δυνατότητα για μεγάλες ταχύτητες σε όσους έχουν δυνάμεις. Μικρή ανηφόρα οδηγεί στο ξωκλήσι του Αγ. Κωνσταντίνου και συνεχίζουμε πάλι σε κατηφόρα. Φτάνουμε στο χωριό Ποτιδάνεια όπου ο 8ος σταθμός. Μέχρι εδώ 39,2χλμ. με 2281μ. συνολικής θετικής υψομετρικής. Ανηφορίζουμε σε καλογραμμένο μονοπάτι που μας βγάζει σε τσιμεντένια δεξαμενή. Εκεί μπαίνουμε δεξιά (δυτικά) σε μονοπάτι που έχει μικρές ανηφοροκατηφόρες. Κινούμαστε μέσα σε όμορφο δρυοδάσος και μετά από 5,2χλμ. συναντάμε τον 9ο σταθμό στο 44,4χλμ. με 2511μ. συνολικής θετικής υψομετρικής.
Τα τελευταία 4,9χλμ. είναι σχετικά πιο εύκολα. Αφού συνεχίσουμε για λίγο σε μονοπάτι βγαίνουμε σε μικρό χωματόδρομο που τον ακολουθούμε δεξιά (βόρεια) κατηφορικά. Βγαίνουμε για λίγο σε άσφαλτο και περνάμε μέσα από το χωριό Τείχιο. Μια μικρή τελική ανηφόρα και φτάνουμε στο χώρο τερματισμού (στο ειδικά διαμορφωμένο αμφιθέατρο) αφού έχουμε διανύσει συνολικά 49,3χλμ.

Η σήμανση έχει γίνει με άσπρες-κόκκινες κορδέλες έργου καθώς και κόκκινο σπρέυ.

ΣΤ.ΑΝ. = Σταθμός Ανεφοδιασμού & Σ.ΕΛ. = Σταθμός Ελέγχου

Μέχρι την αντίστροφη μέτρηση στις 15 Μάη … καλές προπονήσεις.

Αφήστε μας τα σχόλια σας

Διαβάστε επίσης

Η πρόταση του μήνα

Τρέξε πρώτος με την iArk Digital Agency : Premium Κατασκευή Ιστοσελίδων & Digital Marketing