11 Προγράμματα προπόνησης 5,10km , Ημιμαραθωνίου και Ορεινού τρεξίματος από το Running Coach



Τρέξε 1ος στο Digital Marketing με την iArk Digital Agency

Kale :  Ο βασιλιάς των λαχανικών στο μικροσκόπιο!

Ανήκει στην ίδια οικογένεια με το λάχανο, την Brassica Oleracea. Αυτό σημαίνει ότι είναι «συγγενής» με διάφορα σταυροειδή λαχανικά όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Τα φύλλα του μπορεί να είναι πράσινα ή μωβ, λεία ή κυματιστά. Το πιο κοινό κέιλ (γνωστό και ως Σκωτσέζικο) έχει πράσινο, κυματιστά φύλλα και σκληρό, ινώδες κοτσάνι.

Έχοντας μιλήσεις για το πως τα φυλλώδη λαχανικά απογειώνουν την αντοχή μας, ας δούμε τώρα την επιστήμη πίσω από αυτά!

Κειλ και Ιστορία

Η λαχανίδα ή αλλιώς kale όπως βρίσκεται στα περισσότερα άρθρα ανήκει στην ίδια οικογένεια με το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και τη ρόκα. Η λαχανίδα, καλλιεργήθηκε για πρώτη φορά στην περιοχή της Μεσογείου πριν από 2.000 χρόνια. Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην παροχή τροφίμων στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και κατά τη μεσαιωνική περίοδο στην Ευρώπη μεταξύ του 5ου και του 15ου αιώνα. Επιπλέον, οι Ρώσοι έμποροι πιστεύεται ότι έφεραν πρώτοι τη λαχανίδα στον Καναδά περίπου έναν αιώνα αργότερα.

Kale chips with parmigano cheese in ceramic bowl. Selective focus.

Κειλ και οφέλη για την υγεία μας

Ένα φλυτζάνι ωμού κέιλ (περίπου 67 γραμμάρια) περιέχει (ως ποσοστό της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης):

  • Βιταμίνη Α: 206%, Βιταμίνη Κ: 684%, Βιταμίνη C: 134%, Βιταμίνη Β6: 9%, Μαγγάνιο: 26%, Ασβέστιο: 9%, Χαλκό: 10%, Κάλιο: 9%, Μαγνήσιο: 6%, Λίγο παραπάνω από 3% σε Βιταμίνη Β1, Βιταμίνη Β2, Βιταμίνη Β3, Σίδηρο και Φώσφορο.

Όλα αυτά σε ένα πακέτο 33 θερμίδων, 6 γραμμαρίων υδατανθράκων (εκ των οποίων τα 2 είναι ίνες) και 3 γραμμάρια πρωτεΐνης. Το κέιλ περιέχει πολύ λίγο λίπος και το περισσότερο από αυτό είναι υπό μορφή οξέος ωμέγα-3. Λόγω της χαμηλής θερμιδικής του αξίας, το κέιλ κατατάσσεται στα τρόφιμα με την μεγαλύτερη πυκνότητα θρεπτικών συστατικών.

Θρεπτικά συστατικά Kale 100gr Ποσότητα
Θερμίδες (kcal) 35
Υδατάνθρακες (gr) 4,42
 Φυτικές ίνες (gr) 4.1
 Σάκχαρα 0.99
Πρωτεΐνη (gr) 2,92
Ολικά λιπίδια (gr) 1,49
Βιταμίνες
Βιταμίνη Κ (μg) 389.6
Βιταμίνη E (mg) 0.66
Βιταμίνη Α (μg) 241
Βιταμίνη C (mg) 93.4
Φυλικό οξύ (mg) 62
Μέταλλα
Μαγνήσιο (mg) 33
Σίδηρο (mg) 1.60
Κάλιο (mg) 348
Νάτριο (mg) 53
Ασβέστιο (mg) 254

 

Πόσο επικίνδυνη είναι η υπερβολική δόση Λαχανίδας ( Kale );

Μία έρευνα του περιοδικού Journal of Plant Nutrition, βρήκε θάλλιο σε πράσινα φασόλια, παντζάρια, πράσινο λάχανο, μαρούλι, κρεμμύδια, μπιζέλια, ραπανάκια, σπανάκι, ντομάτες, γογγύλια και κάρδαμο.

Τις χειρότερες ποσότητες είχαν το κάρδαμο, τα ραπανάκια, τα γογγύλια και το πράσινο λάχανο. Είναι πιθανό αυτά τα λαχανικά να μεταδίδουν μεγαλύτερες ποσότητες θαλλίου σε αυτούς που τα καταναλώνουν, επειδή τρώμε τα κοτσάνια τους και αυτά βρίσκονται από την αρχή στο έδαφος.

Το θάλλιο παράγεται κυρίως από την καύση και την τήξη άνθρακα και στη συνέχεια εισέρχεται στον αέρα, το νερό και το έδαφος. Μπορεί να απορροφηθεί από τα φυτά και μπορεί επίσης να αναπτυχθεί σε ψάρια και οστρακοειδή».

Αν πρόκειται να αποκλείσεις λοιπόν τη λαχανίδα kale από τη διατροφή σου λόγω του θαλλίου, τότε θα πρέπει να κάνεις το ίδιο και με πολλές άλλες υγιεινές τροφές, όπως είδες παραπάνω. Αυτή φυσικά δεν είναι η καλύτερη προσέγγιση σε μία ποιο υγιεινή διατροφή.

Kale & Detox

Το Κέιλ είναι φορτωμένο με ισχυρά αντιοξειδωτικά όπως Κερσετίνη και Καμφερόλη

Το Κέιλ, όπως και άλλα φυλλώδη πράσινα, είναι πολύ πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Περιλαμβάνει βήτα-καροτένιο, βιταμίνη C, καθώς και διάφορα φλαβονοειδή και πολυφαινόλες. Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που βοηθούν στην αντιμετώπιση οξειδωτικής βλάβης από τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα και η οξειδωτική βλάβη πιστεύεται ότι είναι μεταξύ των κορυφαίων αιτιών γήρανσης και πολλών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων μορφών καρκίνου. Όμως, πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες έχουν επίσης και άλλες σημαντικές λειτουργίες. Το Κέιλ περιλαμβάνει σε σχετικά μεγάλες ποσότητες την κερσετίνη και την καμφερόλη. Οι ουσίες αυτές έχουν μελετηθεί εντατικά σε δοκιμαστικούς σωλήνες. Παρουσιάζουν ισχυρές καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες, βοηθούν τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, έχουν αντι-φλεγμονώδεις, αντι-ιικές, αντι-καταθλιπτικές και αντικαρκινικές δράσεις.

Συνοπτικά: Πολλά ισχυρά αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο λάχανο Κέιλ, όπως η κερσετίνη και η καμφερόλη, έχουν πολλές ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία.

Κέιλ και απώλεια βάρους

Το Κέιλ έχει πολλές ιδιότητες οι οποίες μπορούν βοηθήσουν στην απώλεια βάρους. Έχει πολύ λίγες θερμίδες αλλά ταυτόχρονα διαθέτει τέτοια σύνθεση που θα σας βοηθήσει να αισθάνεστε χορτάτοι. Λόγω της χαμηλής τιμής των θερμίδων και της υψηλής περιεκτικότητας σε νερό, το Κέιλ έχει χαμηλή πυκνότητα ενέργειας. Το να τρώτε άφθονες τροφές με χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα έχει αποδειχθεί ότι βοηθάει την απώλεια βάρους. Παρά τη χαμηλή ποσότητα των θερμίδων, περιέχει μικρές ποσότητες πρωτεΐνης και ινών. Αυτά είναι δύο από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όταν πρόκειται για την απώλεια βάρους.

Αν και δεν υπάρχει καμία μελέτη που να εστιάζει στο λάχανο και την απώλεια βάρους, θα μπορούσε να είναι μια χρήσιμη προσθήκη σε μια δίαιτα απώλειας βάρους.

Συνοπτικά: Το Κέιλ έχει πολύ λίγες θερμίδες, και περιέχει επίσης πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Αυτό σημαίνει ότι το λάχανο αυτό θα πρέπει να είναι φιλικό για μια διατροφή απώλειας βάρους.

Ευτυχώς το να προσθέσετε το λάχανο στη διατροφή σας είναι σχετικά απλό. Μπορείτε απλά να το βάζετε σε σαλάτες σας ή να το χρησιμοποιήσετε σε άλλες συνταγές.