Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Σκαλάκια στην Πάρνηθα : Η διαδρομή που ο κάθε ένας δρομέας βουνού πρέπει να δοκιμάσει!

Μία από τις δυσκολότερες αναβάσεις του ορεινού τρεξίματος, σε κατάβαση με ποδήλατο!

Κάθε δρομέας βουνού που σέβεται τον εαυτό του, θα πρέπει να έχει περάσει από τα λεγόμενα σκαλάκια στην Πάρνηθα.

Η διαδρομή είναι σχεδόν κάθετη λίγο πάνω από το πάρκινγκ του καζίνο της Πάρνηθας και Το μεγαλύτερο κομμάτι του σχηματίζεται από κομμένους κορμούς δέντρων που σχηματίζουν σκαλιά για να συγκρατούν το χώμα στο μονοπάτι.

Γι αυτό το λόγο δόθηκε και η ονομασία “Σκαλάκια”. Είναι μία διαδρομή με περίπου 24% κλίση, δηλαδή στα 500μ υψομετρική διαφορά σε μία διαδρομή κοντά στα 2km.

Featured Spce

ADD

 

Σκαλάκια στην Πάρνηθα : Η ανάβαση

Η ανάβαση ξεκινά από τη γνωστή διασταύρωση στο Μετόχι, ακολουθεί αρχικά τον ανοδικό χωματόδρομο που πάει βόρεια, έως κάποιο σημείο στα 550μ (10λ) όπου στα δεξιά συναντά την αρχή του μονοπατιού και όπου φαίνεται η αρχή της σηματοδότησης.

Σκαλάκια στην Πάρνηθα : Η κατάβαση

Κατάβαση. Οι δύο πρώτοι πυλώνες.
Η κατάβαση ξεκινά από τις εγκαταστάσεις του Μον Παρνές, σε ένα άτυπο σημείο εισόδου που συναντάμε στο πάρκινγκ στην περίφραξη δεξιά, όπως βαδίζουμε προς το ξενοδοχείο. Στη συνέχεια, μέσα από την περίφραξη πλέον, ακολουθώντας προς τα δυτικά τον δρόμο των εγκαταστάσεων στρίβει στο δυτικό άκρο προς τα νότια, όπου σε λίγο εμφανίζεται ο πρώτος και ο δεύτερος πυλώνας του τελεφερίκ. Στον δεύτερο πυλώνα (που θεωρείται ως ο “τελευταίος” της ανόδου) αρχίζει το μονοπάτι και αμέσως μετά αρχίζει και η σηματοδότηση.

Η διαδρομή στα “Σκαλάκια”, όσον αφορά τον καιρό, ανήκει στην ομάδα των νότιων εκτεθειμένων διαδρομών της Πάρνηθας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν ημέρες και εποχές που άλλοτε είναι δύσκολη ή επικίνδυνη σαν έδαφος και άλλοτε δύσκολη ή επικίνδυνη στη σωματική άσκηση, ή και τα δύο. Για παράδειγμα, σε περίπτωση χιονοκάλυψης που φτάνει χαμηλότερα από τα 850μ υψόμετρο ή όταν, για σωματική δραστηριότητα, η θερμοκρασία είναι υψηλή (πχ >24ºC) με άπνοια ή υψηλή σχετική υγρασία.
Όσον αφορά την θερμοκρασία ειδικότερα, υπολογίζετε ότι (θεωρητικά) αυτή πέφτει κατα 2ºC κάθε 300μ ανόδου, ή ανεβαίνει κατα 2ºC κάθε 300μ καθόδου. Έτσι πχ αν στη βάση συναντήσετε θερμοκρασία 31ºC, στα μισά της διαδρομής στα 800μ υψόμετρο, η θερμοκρασία θα είναι περίπου 29ºC, ταυτόχρονα ίσως αντιμετωπίζοντας και μια έντονη έκθεση στον ήλιο.