Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Έχεις βαρεθεί να κάνεις τις ίδιες διαδρομές στην ίδια επιφάνεια; Ήρθε η ώρα να αλλάξεις λίγο τα πράγματα.

Ακριβώς όπως είναι ενδιαφέρον (και προτείνεται) να προπονείσαι σε διαφορετικές ταχύτητες, τόσο επίσης είναι λογικό να τρέχεις σε διαφορετικές επιφάνειες. Επιπλέον, η εναλλαγή του εδάφους που τρέχεις μπορεί να αυξήσει την απόδοσή σου με τρόπους που ίσως δεν έχεις φανταστεί

Featured Spce

ADD

Βιταμίνες για δρομείς : 20% έκπτωση στην πολυβιταμίνη για το τρέξιμο από την Natural Doctor ενόψει των μεγάλων αγώνων δρόμου/βουνού

5 λόγοι για να τρέξεις σε διαφορετικές επιφάνειες

Δες επίσης : Προπόνηση σε διαφορετικές επιφάνειες

Πρόληψη τραυματισμών

Το να τρέχεις όλη την προπόνηση μαραθωνίου σας σε σκληρές επιφάνειες αυξάνει την ποσότητα δύναμης που ασκείται μέσω των αρθρώσεων και των μυών σας. Το τρέξιμο εκτός δρόμου, στο γρασίδι ή στα μονοπάτια, ανακουφίζει από το άγχος στο σώμα και σημαίνει ότι είναι λιγότερο πιθανό τραυματιστείς από την κατάχρηση. Έτσι, κάνε καλό στον εαυτό σου και τρέξε περισσότερο στο γρασίδι.

Ξέφυγε από την πλήξη

Όσο μας αρέσει να τρέχουμε δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η προπόνηση μπορεί να γίνει βαρετή. Το τρέξιμο σε διαφορετικές επιφάνειες βάζει κάποια ποικιλία στην προπόνησή σου και μπορεί να αποτρέψει την πλήξη όπως όταν τρέχεις στο γήπεδο και νιώθεις πως κυνηγάς σαν το σκύλο την ουρά σου!

Δες τα τοπία

Ανακαλύπτοντας νέες διαδρομές είναι μέρος της απόλαυσης του τρεξίματος. Εξερευνώντας δασικές διαδρομές ή παράκτια μονοπάτια, θα βρεις καινούριες διαδρομές που θα κάνουν τα run σου ταξίδια εξερεύνησης.

Απομακρύνεσαι απ’ όλα

Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το τρέξιμο για να αφήσουν πίσω τους τα προβλήματα του κόσμου και να «αποτοξινωθούν» από τις δύσκολες συνθήκες ζωής. Το τρέξιμο μακριά από τους πολυσύχναστους δρόμους και τα κατοικημένα μονοπάτια βοηθά στην ανακούφιση του στρες.

Πρόληψη τραυματισμών

Ναι, το αναφέραμε αυτό και προηγουμένως, αλλά μην υποτιμάς το ενδεχόμενο τραυματισμού εάν όλες οι διαδρομές σου γίνονται σε σκληρές επιφάνειες.

Χορτάρι

Τι; Μέρη με χορτάρι, όπως πάρκα, γήπεδα γκολφ ( όχι φυσικά στην Ελλάδα ) και γήπεδα ποδοσφαίρου, παρέχουν μια εξαιρετική επιφάνεια για το τρέξιμο.

Πλεονεκτήματα: Ενώ το γρασίδι είναι μαλακό και εύκολο στα πόδια από την άποψη των κραδασμών, κάνει πραγματικά τους μύες σου να εργάζονται σκληρότερα. Αυτό χτίζει δύναμη και σημαίνει ότι θα παρατηρήσεις τη διαφορά όταν επιστρέψεις στο δρόμο. Είναι υπέροχο και για επαναλήψεις, επιτρέποντάς σου να αφήσεις πίσω τους εσωτερικούς διαδρόμους του γηπέδου.

Μειονεκτήματα: Ορισμένες περιοχές με χορτάρι είναι άνισες και μπορούν να είναι επικίνδυνες για τους δρομείς με ασταθείς αστραγάλους. Το χορτάρι μπορεί επίσης να είναι ολισθηρό όταν είναι υγρό. Οι δρομείς με αλλεργίες μπορεί να υποφέρουν από περισσότερα συμπτώματα όταν τρέχουν σε αυτό και η απαλότητά του μπορεί να κουράσει τα πόδια εκπληκτικά γρήγορα.

Συμπέρασμα: Εάν μπορείς να βρεις μια επίπεδη διαδρομή στο γρασίδι είναι η πιο επιεικής επιφάνεια προπόνησης για τους περισσότερους δρομείς, ειδικά καθώς μεγαλώνεις.

 

Μονοπάτια

Τι; Εάν μπορείς να βρεις ένα αρκετά μεγάλο τμήμα, το πιο μαλακό έδαφος και τα συνεχώς μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα είναι ιδανικά για το τρέξιμο. Μπορούν να είναι σκληρά, αλλά μπορεί να διαπιστώσεις ότι πρέπει να τα μοιραστείς με ποδηλάτες ή ακόμα και σκύλους που έχουν βγάλει βόλτα.

Πλεονεκτήματα: Συνήθως είναι εύκολο στα πόδια και βρίσκονται σε γραφικές περιοχές που σίγουρα θα θέλεις να επισκεφτείς ξανά. Ο χρόνος περνάει γρήγορα, αρκεί να μην χαθείς!



Μειονεκτήματα: Αν δεν είσαι αρκετά τυχερός για να βρεις… ροκανίδι ή ξερόφυλλα, τα μονοπάτια των δασών μπορεί να είναι λασπώδη και ολισθηρά, ειδικά εκείνα με μεγαλύτερο όγκο κυκλοφορίας. Επίσης, πρόσεξε για τις κρυμμένες ρίζες των δέντρων που μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμούς αν δεν τις δεις έγκαιρα.

Συμπέρασμα: Ένα εύκολο μονοπάτι μπορεί να αποτελέσει μια φανταστική διαδρομή. Μαλακότερο έδαφος, θεαματικό σκηνικό και σημαδεμένα μονοπάτια, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο να βρεθεί μια περιοχή αρκετά μεγάλη, ειδικά για ένα long run.

 

Ταρτάν

Τι; Εάν είσαι αρκετά τυχερός να μένεις κοντά σε ένα καλό ταρτάν, μπορεί να αποτελέσει μία χρήσιμη εναλλακτική σε σχέση με το δρόμο και μια εξαιρετική επιφάνεια με δομημένες επαναλήψεις ( running sessions ).

Πλεονεκτήματα: Τα συνθετικά τερέν παρέχουν μια λογικά ανεκτική επιφάνεια (ανάλογα με το τι είναι τοποθετημένες) και έχοντας ακριβώς 400 μέτρα γύρω, κάνουν τις διαδρομές και τις χρονομετρημένες προπονήσεις πολύ πιο εύκολες

Μειονεκτήματα: Με δύο μεγάλες κούρμπες σε κάθε γύρο, οι αστράγαλοι, τα γόνατα και οι γοφοί τίθενται σε μεγαλύτερη πίεση από το συνηθισμένο. Ένα trick είναι να τρέξεις αντίθετα με τη φορά που έτρεχες αρχικά.Πχ 10km tempo, τα 5 km με τη μία φορά και τα άλλα 5 με την άλλη.

Αποτέλεσμα: Τα γήπεδα στίβου είναι ιδανικά για προπονήσεις ταχύτητας, αλλά πρέπει να είσαι ταγμένος για να τα χρησιμοποιήσεις για οτιδήποτε άλλο.

Δες επίσης : Ασκήσεις για να τρέξεις δυνατά σε όλες τις επιφάνειες

Άμμος

Τι; Η άμμος είναι μία από τις πιο ανθετικές επιφάνειες της φύσης. Εάν είναι στεγνό και βαθύ, μπορείς να δώσεις στους μύες της γάμπας σου την καλύτερη εκγύμναση χωρίς να διακινδυνεύσεις οποιαδήποτε ζημιά από τους κραδασμούς στις αρθρώσεις σου. Εάν θέλεις ταχύτερη προπόνηση, τρέξτε στα σκληρότερα υλικά ή χρησιμοποίησε τους φυσικούς αμμόλοφους για μερικές μικρές επαναλήψεις σε ανηφόρα.

Πλεονεκτήματα: Η άμμος δίνει την ευκαιρία να τρέξεις ξυπόλυτος σε ένα ευχάριστο περιβάλλον. Το τρέξιμο μέσα από τους αμμόλοφους ή την παραλία παρέχει καλή προπόνηση αντίστασης κι ενισχύει τα πόδια. Βεβαίως, κρύβει και πολλούς τραυματισμούς..

Μειονεκτήματα: Παρά το γεγονός ότι είναι εξαιρετική για τη δημιουργία της αντοχής των ποδιών, η απαλότητα της άμμου σημαίνει υψηλότερο κίνδυνο τραυματισμού του αχίλλειου τένοντα. Επίσης, αν και η άμμος είναι σταθερότερη στην άκρη του νερού, η κλίση της επιφάνειας θέτει άνισες πιέσεις στο σώμα. Και ενώ είναι δελεαστικό να τρέχεις ξυπόλητος, προσέξτε για σκουπίδια ή άλλα αντικείμενα.

Συμπέρασμα: Η επίπεδη και σταθερή άμμος μπορεί να είναι μια σχεδόν τέλεια επιφάνεια, αλλά οι περισσότερες παραλίες έχουν καμπύλες και κάθε ανώμαλη βάση μπορεί να ασκήσει υπερβολική πίεση στους μύες. Είναι ίσως καλύτερο να περιορίσεις τις διαδρομές σε άμμο σε μικρότερες αποστάσεις.

 

Άσφαλτος

Τι; Παρέχει τις μεγαλύτερες πιέσεις απ’ οποιαδήποτε επιφάνεια στα πόδια του δρομέα.

Πλεονεκτήματα: Οι επιφάνειες από τσιμέντο τείνουν να είναι εύκολα προσβάσιμες και πολύ επίπεδες και αν «κολλήσεις» στα πεζοδρόμια, μπορείς να αποφύγεις την κίνηση.

Μειονεκτήματα: Ο συνδυασμός μιας σκληρής επιφάνειας σε συνδυασμό με τια πάρα πολλές αλλαγές κατεύθυνσης μπορούν να προκαλέσουν εύκολα τραυματισμούς.

Συμπέρασμα: Οι κάτοικοι των πόλεων πιθανόν να μην έχουν όσον αφορά το τρέξιμο τους και καταφεύγουν στην άσφαλτο.Αν έχεις την παραμικρή ευκαιρία, όμως, αναζήτησε μαλακές επιφάνειες.