11 Προγράμματα προπόνησης 5,10km , Ημιμαραθωνίου και Ορεινού τρεξίματος από το Running Coach



Τρέξε 1ος στο Digital Marketing με την iArk Digital Agency

Οι βιταμίνες που ακολουθούν είναι αυτές που χρειάζεσαι και πρέπει να στρέψεις την προσοχή σου για να νιώθεις καλά. Αν αρχίζεις και… ξεμένεις σε κάποια από αυτές για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε θα δεις τα αρνητικά αποτελέσματα. Γι’ αυτό πρέπει να είσαι σίγουρος ότι ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή και παίρνεις τα απαραίτητα συμπληρώματα για να εξασφαλίσεις όλα όσα χρειάζεται ο οργανισμός σου.

Διάβασε επίσης : Βιταμίνες για δρομείς : Όλες οι απαραίτητες βιταμίνες για το δρομέα ( by natural doctor )

Βιταμίνη Β12

Βοηθάει το σώμα μας να μεταβολίσει τις πρωτεΐνες και τα λιπαρά που τρώμε σε ενέργεια ώστε να ανταπεξέλθουμε κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Επιπλέον βοηθάει στο σχηματισμό νέων ερυθρών αιμοσφαιρίων τα οποία μεταφέρουν το οξυγόνο σε όλο μας το σώμα. Η έλλειψη αυτής μπορεί να οδηγήσει σε έναν τύπο αναιμίας – κούρασης.

Τα ερυθρά αιμοσφάιρια μεταφέρουν το οξυγόνο στις μυικές ομάδες.

Βιταμίνη B6

Η βιταμίνη Β6 δεν είναι μόνο μια σημαντική βιταμίνη για την ενέργεια, αλλά και για μεγαλύτερη πνευματική διαύγεια και ισχυρότερο νευρικό σύστημα.

Εκείνοι που ακολουθούν δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, όπως η Atkins ή η Paleo, θα θέλουν να σιγουρευτούν ότι παίρνουν αρκετή βιταμίνη Β6, καθώς παρέχει μεγάλη βοήθεια στο πεπτικό σύστημα για τη διάσπαση και την επεξεργασία των θρεπτικών ουσιών που υπάρχουν στα κρέατα.

Με τις επαρκείς προμήθειες βιταμίνης Β6 όχι μόνο θα έχεις περισσότερη ενέργεια, αλλά θα βοηθήσει τον εγκέφαλό σου να κάνει καλύτερα τη δουλειά του βοηθώντας να παράγει περισσότερους νευροδιαβιβαστές.

Βιταμίνη B9 ( Φυλλικό οξύ )

Εάν έχετε τάσεις λιποθυμίας μαζί με την κούραση, θα μπορούσε να οφείλεται ότι δεν παίρνεις αρκετό φολικό οξύ. Μπορεί επίσης να παρατηρήσεις ότι ξαφνικά ξεμένεις από ανάσες χωρίς να μπορείς να το εξηγήσεις. Αυτό μπορεί να είναι ένα πρώιμο σημάδι ότι δεν έχεις αρκετή αυτή τη σημαντική βιταμίνη.

Η επίτευξη επαρκούς ποσότητας φυλλικού οξέος σχετίζεται γενικά με την εγκυμοσύνη και την πρόληψη των γεννητικών ελαττωμάτων, αλλά παίζει επίσης ρόλο στο πόσο ενεργητικός αισθάνεσαι, ακόμα και για εκείνες που δεν είναι έγκυες.

 

Βιταμίνη Β1 ( Θειαμίνη )

Αυτή είναι μια βιταμίνη που δεν θες να ξεμείνεις για πολύ. Παίρνει τα σακχαρα και τα μετατρέπει σε ενέργεια αντί να τα μετατρέψει σε λίπος!

Η ενέργεια που παράγεται από τα κατάλληλα επίπεδα θειαμίνης βοηθά στην υποστήριξη όλων των κύριων οργάνων, η οποία με τη σειρά της βοηθά ολόκληρο το σώμα και τον εγκέφαλο και σε κάνει να αισθάνεσαι ωραία.

Αυτή η βιταμίνη είναι επίσης σημαντική για το καρδιαγγειακό σου σύστημα, γι’ αυτό αποτελεί μέρος μιας υγιεινής διατροφής στην καρδιά και παίζει ρόλο στη σωστή υγεία του εγκεφάλου, οπότε δεν είναι πραγματικά μια βιταμίνη που θα ήθελες να παραβλέψεις.

 

Βιταμίνη Β3 ( Νιασίνη )

Η νιασίνη είναι μια βιταμίνη που παίζει ρόλο σε διάφορες λειτουργίες του σώματος και εάν προσπαθείς να αυξήσεις τα ενεργειακά σου επίπεδα, αυτό είναι ένα που δεν μπορείς να το αφήσεις έξω.

Η παροχή ενέργειας είναι ένα από τα κύρια πράγματα που κάνει, και το κάνει σε κυτταρικό επίπεδο. Σε αντίθεση με τα «ενεργειακά» ποτά που παρέχουν ψευδή συναισθήματα ενέργειας μέσω διεγερτικών, η νιασίνη λειτουργεί για να προσφέρει πραγματική ενέργεια μέσω της αντιοξειδωτικής της δράσης.

Βελτίωσε την όραση σου ώστε να έχεις ένα καλύτερο νυχτερινό τρέξιμο

Η νιασίνη μπορεί να βοηθήσει στην αποτοξίνωση του σώματος, η οποία είναι ένας άλλος τρόπος για να αυξήσει την ενέργεια και σε μια πλευρά σημειώνει επίσης ότι βοηθά στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης και συμβάλλει στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα.

 

Βιταμίνη Α

Ο κύριος ρόλος της βιταμίνης Α αφορά την όραση. Η βιταμίνη Α συμμετέχει στο σχηματισμό της ροδοψίνης (οπτικής πορφύρας), μιας χρωστικής των οφθαλμών που εμπλέκεται στη νυχτερινή όραση ώστε να είμαστε σε εγρήγορση στα νυχτερινά μας τρεξίματα.

Το νευρικό σου σύστημα θα λάβει επίσης ένα χτύπημα αν έχεις χαμηλή βιταμίνη Α για πολύ καιρό. Γι’ αυτό είναι καλό να καταναλώσει μια σειρά από φρούτα και λαχανικά για να βεβαιωθείς ότι παίρνεις όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι για να λειτουργήσουν τα ζωτικά σου συστήματα.

Βιταμίνη C

Χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη κολλαγόνου στο δέρμα ώστε να το διατηρήσουμε ενυδατωμένο . Η βιταμίνη C επίσης επιδρά ως αντιοξειδωτικό για να αντιμετωπίσουμε κάποια δυσμενή παθογένεια που εκτιθέμεθα στο τρέξιμο (π.χ. η μόλυνση). Όταν την καταναλώνεις χωρίς ζωϊκές πηγές σιδήρου, η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη απορρόφησή του.

Η βιταμίνη C βοηθά το καρδιαγγειακό σύστημα, το οποίο παρέχει τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα οφέλη με τη μορφή υγιέστερης ζωής και μεγαλύτερης διάρκειας ζωής. Βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων χοληστερόλης και μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη ροή του αίματος. Επειδή είναι ένα αντιοξειδωτικό, έχει επίσης σημειωθεί ως βιταμίνη κατά του καρκίνου.

Βιταμίνη D

Βοηθάει στη μείωση της συχνότητας των τραυματισμών. Μία έρευνα το 2012 έδειξε ότι όταν η βιταμίνη D ήταν σε χαμηλά επίπεδα σε μια ομάδα δρομέων, ενεργοποιήθηκε ένας βιοπαράγοντας που δείχνει αυξημένη φλεγμονή, λέει η ιατρική διατροφολόγος Linda Samuels. Χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο φλεγμονών που σχετίζονται με μυικούς τραυματισμούς.

Θα χρειαστεί να εκθέσεις γυμνό δέρμα χωρίς ηλιοθεραπεία στον ήλιο, ώστε το σώμα να μπορεί να ενεργοποιήσει την παραγωγή της βιταμίνης D. Και πάλι, δεν απαιτούνται μεγάλες περιόδους ηλιοθεραπείας για να συμβεί αυτό και το σώμα είναι σε θέση να αποθηκεύσει τη βιταμίνη D που παράγει.

Βιταμίνη E

Διατηρεί το σώμα μας νέο, ακμαίο και ανθεκτικό. Η βιταμίνη E ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα ενάντια σε ιούς και βακτήρια δρώντας ως δυνατό αντιφλεγμονώδες αντιοξειδωτικό και ταυτόχρονα διατηρεί τα αιμοφόρα αγγεία εύκαμπτα και ανοιχτά.

Βιταμίνη Κ2

Η βιταμίνη K2 είναι εκείνη που θα θελήσεις να δώσεις ιδιαίτερη προσοχή σε περίπτωση που η οστεοπόρωση υπάρχει στην οικογένειά σου. Είναι μια βιταμίνη που μπορεί να σου προσθέσει μία γενική αίσθηση ζωτικότητας και ευεξίας όταν συνδυάζεται με τις άλλες βιταμίνες που προαναφέραμε δημιουργώντας έναν πλήρη συνδυασμό στη ζωή μας.

Η βιταμίνη K2 μπορεί να είναι πιο σημαντική για την υγεία των οστών, συμβάλλοντας στην πρόληψη της εμφάνισης της οστεοπόρωσης και στην ενίσχυση των οστών, ώστε να παραμείνουν γερά και υγιή.

Όλες βιταμίνες, είναι πάρα πολύ δύσκολο να προσληφθούν στο 100% της ημερήσιας ποσότητας από τη διατροφή. Δες το μοναδικό συμπλήρωμα βιταμινών για δρομείς από το Natural Doctor εδώ