Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Βιταμίνες για δρομείς : Όλα τα απαραίτητα διατροφικά συστατικά για έναν υγιή δρομέα!

Όταν θέλεις να τρέξιες δυνατά, η διατροφή σου μπορεί να παίξει έναν σημαντικό ρόλο στο να φτάσεις τους στόχους σου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να απορρίψεις το junk food και τα αλμυρά snacks και να τα αντικαταστήσεις με φρούτα, λαχανικά, ζυμαρικά ολικής αλέσεως και άλλες «καθαρές» τροφές. 

Παρακάτω σου παρουσιάζουμε μερικές από τις βιταμίνες που πρέπει να προσλαμβάνει καθημερινά ένας αθλητής που ασχολείται με το τρέξιμο!

Δες επίσης : Natural Doctor – Όλες οι πολυβιταμίνες που χρειάζεται ο δρομέας σε ένα πακέτο τριπλής δύναμης!

Βιταμίνη Α

Χρήση : Ο κύριος ρόλος της βιταμίνης Α αφορά την όραση. Η βιταμίνη Α συμμετέχει στο σχηματισμό της ροδοψίνης (οπτικής πορφύρας), μιας χρωστικής των οφθαλμών που εμπλέκεται στη νυχτερινή όραση ώστε να είμαστε σε εγρήγορση στα νυχτερινά μας τρεξίματα.

Featured Spce

ADD

Βιταμίνη Β12

Χρήση : Βοηθάει το σώμα μας να μεταβολίσει τις πρωτεΐνες και τα λιπαρά που τρώμε σε ενέργεια ώστε να ανταπεξέλθουμε κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Επιπλέον βοηθάει στο σχηματισμό νέων ερυθρών αιμοσφαιρίων τα οποία μεταφέρουν το οξυγόνο σε όλο μας το σώμα. Η έλλειψη αυτής μπορεί να οδηγήσει σε έναν τύπο αναιμίας – κούρασης.

Ασβέστιο

Χρήση : Βοηθάει στο να παραμένουν υγιή τα κόκαλα και τα δόντια μας, εκεί που αποθηκεύεται το 99% του ασβεστίου. Επιπλέον αποτελεί έναν χρήσιμο ηλεκτρολύτη βοηθώντας στη λειτουργία του μυικού συστήματος και των αιμοφόρων αγγείων.

Χολίνη

Χρήση : Βοηθάει στον μεταβολισμό και το σώμα στο σχηματισμό ενός συγκεκριμένου νευροδιαβιβαστή, απαραίτητου για τον καλό έλεγχο των μυών, της μνήμης και της συγκέντρωσης. Η επαρκής ποσότητα χολίνης μπορεί επίσης να επιβραδύνει την κούραση, λέει η Lisa Dorfman M.S. R.D. , συγγραφέας του Legally Lean: Sports Nutrition Strategies for Optimal Health & Performance.

Βιταμίνη C

Χρήση : Για την ανάπτυξη κολλαγόνου στο δέρμα ώστε να το διατηρήσουμε ενυδατωμένο και απαλό. Η βιταμίνη C επίσης επιδρά ως αντιοξειδωτικό για να αντιμετωπίσουμε κάποιια δυσμενή παθογένεια που εκτίθεσαι στο τρέξιμο (π.χ. η μόλυνση). Όταν την καταναλώνεις χωρίς ζωϊκές πηγές σιδήρου, η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη απορρόφησή του.

Βιταμίνη D

Χρήση : Μείωση της συχνότητας των τραυματισμών. Μία έρευνα το 2012 έδειξε ότι όταν η βιταμίνη D ήταν σε χαμηλά επίπεδα σε μια ομάδα δρομέων, ενεργοποιήθηκε ένας βιοπαράγοντας που δείχνει αυξημένη φλεγμονή, λέει η ιατρική διατροφολόγος Linda Samuels. Χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο φλεγμονών που σχετίζονται με μυικούς τραυματισμούς.

Βιταμίνη E

Χρήση : Να διατηρεί το σώμα μας νέο, ακμαίο και ανθεκτικό. Η βιταμίνη E ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα ενάντια σε ιούς και βακτήρια δρώντας ως δυνατό αντιφλεγμονώδες αντιοξειδωτικό και ταυτόχρονα διατηρεί τα αιμοφόρα αγγεία εύκαμπτα και ανοιχτά.

Φυτικές ίνες

Χρήση : Διατήρηση του βάρους του σώματος, ρύθμιση των σακχάρων στο αίμα και μείωση της χοληστερόλης.

Σίδηρος

Χρήση : Μυική ενδυνάμωση. «Ο σίδηρος μεταφέρει το οξυγόνο στο αίμα και τους μύες», λέει η Samuels. Εάν παρατηρήσεις μία μείωση στην απόδοσή σου και νιώσεις κουρασμένος περισσότερο από το κανονικό, κάνε εξετάσεις αίματος για να ελέγξεις τα επίπεδα του σιδήρου σου.

Μαγνήσιο

Χρήση : Βελτιώνει την απόδοσή σου στο τρέξιμο. Το μαγνήσιο τα κάνει όλα, δημιουργώντας 300 βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα σου. Μία από τις πιο σημαντικές είναι ο ρόλος του στον ενεργειακό μεταβολισμό, λέει η Samuels. «Το μαγνήσιο είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τη διάρκεια της προπονητικής περιόδου».

Ωμέγα 3

Χρήση : Τα Ωμέγα 3 έχει αποδειχτεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή μετά το τρέξιμο, τα οποία μπορούν να βελτιώσουν την επιδιόρθωση των ιστών και να μειώσουν τον μυικό πόνο, λέει η Samuels.

Κάλιο

Χρήση : Ενυδάτωση και διαχείρηση της καλής μυικής λειτουργίας. Μαζί με το νάτριο αποτελούν τους πιο σημαντικούς ηλεκτρολύτες. Το Κάλιο βοηθάει τους μύες να χαλαρώσουν και συνεισφέρει στην ισορροπία των υγρών στο σώμα σου.

Σελήνιο

Χρήση : Το σελήνιο πραγματοποιεί τις κύριες λειτουργίες του ως μέρος του ενζύμου υπεροξειδάση της γλουταθειόνης, ενός αντιοξειδωτικού ενζύμου που προσφέρει προστασία από την επιβλαβή οξειδωτική δράση των ελεύθερων ριζών. Επίσης, είναι σημαντικό για τη διατήρηση της φυσιολογικής λειτουργίας του ήπατος, για την αντιοξειδωτική προστασία όλων των κυττάρων του σώματος, τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς, την καταστολή των βλαβερών επιδράσεων των βαρέων μετάλλων όπως του αρσενικού, του καδμίου, του υδραργύρου και του μολύβδου,την παραγωγή των ευεργετικών αντιφλεγμονωδών προσταγλανδινών και την παραγωγή της ορμόνης θυροξίνης.

Νάτριο

Χρήση : Βοηθάει το σώμα σου να διατηρήσει την ισορροπία υγρών και ηλεκτρολυτών. Επιπλέον μπορεί να αποτρέψει τις μυικές κράμπες αν είσαι δρομέας που ιδρώνει πολύ.

Ψευδάργυρος

Το χρησιμοποιούμε για : Βοηθάει στην επούλωση πληγών, τη διάσπαση των υδατανθράκων και διατηρεί σε «φόρμα» το ανοσοποιητικό σύστημα. Η ανεπάρκεια αυτού μπορεί να θέσει σε κίνδυνο του να αποκτήσεις το σύνδρομο της υπερπροπόνησης.

Κι επειδή είναι δύσκολο στις μέρες μας να βρεις μέσα από τη διατροφή όλα τα συστατικά στοιχεία που χρειάζται ένας δρομέας, η Natural Doctor σχεδίασε ένα πακέτο πολυβιταμινών αποκλειστικά για δρομείς με την ονομασία 3πλή δύναμη ενέργειας!