Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...
Γίνε φίλος της μεγαλύτερης δρομικής παρέας στο Facebook εδώ!

Μην το χάσεις : Ανάλυση διαδρομής του Μαραθωνίου της Αθήνας χιλιόμετρο-χιλιόμετρο με εικόνες και συμβουλές

Επαγγελματικές ομάδες δημόσιας υγείας των Ηνωμένων Πολιτειών όπως το American College of Sports Medicine και το American Heart Association προτείνουν 150 λεπτά την εβδομάδα, μέτριας έντασης άσκηση, για την προώθηση της καλής υγείας. Η φυσική κατάσταση και άλλοι δείκτες της καλής υγείας μπορούν να βελτιωθούν πολύ λιγότερη άσκηση αν η ένταση της άσκησης είναι αρκετά μεγάλη. Η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση (HIIT), μια σειρά-μοτίβο από ξεσπάσματα μικρής διάρκειας και μεγάλης έντασης ακολουθούμενα από ξεκούραση, αυξάνει την αερόβια ικανότητα και βελτιώνει τους δείκτες κινδύνου καρδιακών νόσων με τον ίδιο τρόπο όπως η αεροβική άσκηση.

Η Catia Martins από το Norwegian University of science and Technology και οι συνάδελφοι της, κατά την διάρκεια μιας έρευνας 12 εβδομάδων, έδειξαν πως η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση πυροδότησε αλλαγές στην σύνθεση του σώματος και στην αεροβική ικανότητα με τον ίδιο τρόπο με την παραδοσιακή αεροβική άσκηση. Οι ερευνητές απέδειξαν πως ένα περιορισμένο πρόγραμμα διαλειμματικής προπόνησης προκαλεί τις ίδιες αλλαγές όσο τα προγράμματα μεγαλύτερου όγκου. Τουλάχιστον σε αρχάριους, μικρές ποσότητες υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση μπορεί να διεγείρουν ουσιαστικές αλλαγές στην φυσική κατάσταση και στην σύνθεση του σώματος. Το σημαντικότερο στοιχείο είναι η ένταση.

Πηγή: International Journal Sports Nutrition Exercise Metabolism, 26: 197-204, 2016

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine