Έρευνα λέει πως 1 ώρα καθιστικής ζωής αφαιρεί το 8% από τα οφέλη 1 ώρας τρεξίματος

Featured Spce

ADD
Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...

Βιταμίνες για δρομείς : Πακέτο 3πλής δύναμης για το τρέξιμο από την Natural Doctor

Πάντα γνώριζες πως το περισσότερο είναι καλύτερο (εντός λογικών πλαισίων πάντα). Αν τρέχεις λίγα περισσότερα χιλιόμετρα κάθε εβδομάδα, θα αποκτήσεις καλύτερη φυσική κατάσταση και θα γίνεις γρηγορότερος. Αυτή η αύξηση της φυσικής κατάστασης έχει συνδεθεί με την μείωση του κινδύνου σοβαρών νόσων όπως καρδιακές νόσους, αυξημένη αρτηριακή πίεση, διαβήτη και άλλες.

Πρόσφατα μάθαμε πως και το λιγότερο είναι καλό…η λιγότερο καθιστική ζωή. Αυτό συμβαίνει γιατί η αυξημένη καθιστική ζωή αυξάνει τον κίνδυνο των προαναφερθέντων νόσων.

Μια πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα από την Mayo Clinic Proceedings προσφέρει σε όλους τους δρομείς ένα νέο εργαλείο για να αξιολογούν τα οφέλη/κινδύνους του τρεξίματος/καθιστικής ζωής. Εξηγεί πως θα “αφαιρέσεις” τα αρνητικά αποτελέσματα του καθιστικού χρόνου από τα θετικά αποτελέσματα του τρεξίματος.

Προσοχή: Η όλη διαδικασία είναι λίγο καταθλιπτική, γιατί ποτέ πριν δεν είχες ένα τέτοιο εργαλείο. Δεν είχες ποτέ να αφαιρέσεις τίποτα από τις προπονήσεις τρεξίματος.

Σύμφωνα με μια έρευνα από το University of Texas Southwest Medical Center, κάθε μονάδα χρόνου καθιστικής στάσης αφαιρεί το 8% των κερδών από την ίδια μονάδα χρόνου τρεξίματος. Με άλλα λόγια, αν τρέξεις για μια ολόκληρη ώρα το πρωί και μετά κάτσεις για 10 ώρες κατά την διάρκεια της ημέρας, θα χάσεις σχεδόν το 80% του συνολικού οφέλους για την υγεία από την πρωινή προπόνηση. Αν κάνεις μέτριας έντασης προπόνηση (το τρέξιμο θεωρείται έντονης έντασης προπόνηση), τα πράγματα είναι χειρότερα αφού χάνεις το 16% του κέρδους από 1 ώρα καθιστικής στάσης.

Ο Dr. Jarett Berry και οι συνάδελφοι του ερεύνησαν αυτό το συμπέρασμα μέσα από μια ανάλυση δεδομένων της αντικειμενικής φυσικής κατάστασης και άσκησης, από το National Education and Nutrition Examination Survey (NHANES). Το NHANES είναι μια ετήσια έρευνα που διεξάγεται για να υπάρχει πρόσβαση στις συνήθειες άσκησης και διατροφής του πληθυσμού των Ηνωμένων Πολιτειών. Η έρευνα του 2003-2004 περιελάμβανε αντικειμενικά τεστ φυσικής κατάστασης (τεστ σε διάδρομο γυμναστικής) και αντικειμενικά δεδομένα επιταχυνσιογράφων για να καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο 2223 συμμετέχοντες κινήθηκαν και κάθισαν κατά την διάρκεια τουλάχιστον μιας ημέρας. Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες ήταν σχετικά νέοι (20), υγιείς και χωρίς περιττά κιλά.

Χρησιμοποιώντας αυτές τις αντικειμενικές μετρήσεις, οι ερευνητές κατάφεραν να εξάγουν συνδέσεις ακριβείας μεταξύ του χρόνου άσκησης, του καθιστικού χρόνου και τις επιδόσεις που αφορούσαν την φυσική κατάσταση στα τεστ. Ενώ παρελθοντικές έρευνες εξέτασαν τις σχέσεις μεταξύ τις υγείας και της φυσικής κατάστασης, αυτή η έρευνα ήταν η πρώτη που θέτει το αντίστροφο ερώτημα: Πόσο πολύ επηρεάζει η καθιστική ζωή και η καθιστική στάση την φυσική κατάσταση και την υγεία; “Τα δεδομένα υποδεικνύουν πως μια καθιστική συμπεριφορά μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο νόσων μέσω του χαμηλού επιπέδου φυσικής κατάστασης”, λέει ο Dr. Berry.

Ενώ άνδρες και γυναίκες διαφέρουν όσον αφορά την αντίδραση του σώματος στον χρόνο άσκησης και στον καθιστικό χρόνο (οι γυναίκες τείνουν να κερδίζουν περισσότερα αλλά και να χάνουν περισσότερα), η αναλογία αυτή κέρδους/απώλειας είναι η ίδια και για τα 2 φύλα.

Η ομάδα από το UT Southwestern συμβουλεύει τους υπαλλήλους γραφείου (και τους υπαλλήλους “του σπιτιού”) να εξοπλιστούν με στρατηγικές μεθόδους για να αποφύγουν τον εκτεταμένο καθιστικό χρόνο. Η λίστα με τις μεθόδους αυτές είναι δεδομένη και περιλαμβάνει: περπάτημα στις σκάλες αντί για την χρήση ανελκυστήρα, ομιλία στο τηλέφωνο από όρθια θέση, χρήση μπάλας γυμναστικής για καρέκλα ή χρήση ψηλού πάγκου για γραφείο, περπάτημα για το μεσημεριανό γεύμα και η χρήση ποδόμετρου για την καταγραφή της καταμέτρηση των βημάτων καθημερινά.

Ανακαλύψαμε πως αν κάποιος κάθεται για πολύ ώρα, οποιαδήποτε κίνηση είναι καλή κίνηση”, λέει η συγγραφέας Jacquelyn Kulinski, M.D. “Αν είσαι κολλημένος στο γραφείο, τεντώσου, άλλαζε θέσεις συχνά και γενικά να κινείσαι. Όλα αυτά βελτιώνουν την φυσική κατάσταση”.

 

Συγγραφέας: Amby Burfoot

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine