Η Μάντη Περσάκη , είναι απόφοιτος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδικότητα την κολύμβηση και κάτοχος Μεταπτυχιακού με έρευνα στο χώρο του Pilates & του Aqua Pilates. Επίσης, είναι υπεύθυνη και ιδιοκτήτρια των τριών γυμναστηρίων «Pilates by Mandy». Τα τελευταία χρόνια έχει αναλάβει το ζέσταμα σε μεγάλους μαραθώνιους, καθώς και την ενδυνάμωση μαραθωνοδρόμων. Φέτος, ανέλαβε τα καθήκοντα του coach της Lanes Running Team!

Ο Ημιμαραθώνιος Αθηνών πλησιάζει και αρκετοί από εμάς που αγαπάμε το τρέξιμο,  έχουμε ήδη αρχίσει την προετοιμασία, στοχεύοντας σε μια καλύτερη επίδοση! Άλλοι, πάλι, τρέχουμε απλώς για την προσωπική μας ευχαρίστηση.

Πάντως, όποιος κι αν είναι ο λόγος που επιλέγουμε το τρέξιμο, η Μάντη Περσάκη ετοίμασε για μας κάποια βασικά tips, που θα μας βοηθήσουν  να προετοιμαστούμε κατάλληλα.

5 tips για σένα από τη Μάντη!

1) Ένα καλό ζέσταμα πριν την εκκίνηση είναι απαραίτητο, καθώς βοηθάει να έχεις καλύτερη συγκέντρωση στη διάρκεια της προπόνησης, αλλά και μια πιο γρήγορη αποκατάσταση στο τέλος. Συγκεκριμένα, μικρά άλματα θα βοηθήσουν στην ενεργοποίηση του νευρικού συστήματος, ενώ μερικές ασκήσεις ισορροπίας θα ζεστάνουν πολύ καλά τις αρθρώσεις των ποδιών για αποφυγή τραυματισμών και σωστό πάτημα. Διατακτικές ασκήσεις, δυναμικές και βαλλιστικές, θα επιμηκύνουν τις μυϊκές ομάδες στο τέλος του ζεστάματος και θα μεγαλώσουν το εύρος της κίνησης, αρκεί να γίνουν με προσοχή για να μην υπάρξει τραυματισμός.

Επίσης, πριν ξεκινήσεις την άσκηση, θα μπορούσες να ενισχύσεις τον οργανισμό σου με κάποιο συμπλήρωμα βιταμινών, όπως είναι οι Πολυβιταμίνες Xtra Εnergy της Lanes, που χαρίζουν άμεση ενέργεια και τόνωση, δίνοντας στον οργανισμό μας τη δύναμη που χρειάζεται για να τρέξει περισσότερο.

2) Κατά τη διάρκεια της προπόνησης είναι καλό να αναπληρώνουμε τα υγρά που έχουμε χάσει λόγω εφίδρωσης με μικρές γουλιές νερό.

Αν νιώθεις ότι χρειάζεσαι ακόμα μεγαλύτερη ενυδάτωση, μπορείς να ενισχύσεις τον οργανισμό σου με ένα καλό συμπλήρωμα ηλεκτρολυτών ή με υδατάνθρακες ταχείας απορρόφησης, που βοηθούν να μείνει σταθερό το γλυκογόνο των μυών και αναπληρώνουν τη χαμένη μας ενέργεια.

Οι ηλεκτρολύτες μπορούν ακόμα να μειώσουν το αίσθημα της κόπωσης και να βοηθήσουν τον οργανισμό μας να αναπληρώσει τα βασικά ιχνοστοιχεία.

4) Καλό είναι επίσης, να εντάξουμε στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά μας μια εναλλακτική μορφή άσκησης, όπως για παράδειγμα το pilates ή τη yoga, που θα βελτιώσει τη δύναμη, τη φυσική κατάσταση και την ελαστικότητά μας, αλλά και θα συμβάλλει στην ενδυνάμωση του κορμού και στην πρόληψη και αποκατάσταση τυχόν τραυματισμών.

Στην αποκατάσταση των τραυματισμών μπορούν επίσης να βοηθήσουν και εξειδικευμένα συμπληρώματα, όπως το FlexAde Xtra της Lanes, που έχει 7 απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την προστασία των αρθρώσεων.

5) Τις μεσημεριανές ώρες, που οι ακτίνες του ήλιου είναι κάθετες, είναι σημαντικό να αποφεύγουμε το τρέξιμο. Αν όμως αυτό δεν είναι εφικτό, τότε θα πρέπει να φοράμε καπέλο, να αυξάνουμε την πρόσληψη υγρών και να βρέχουμε συχνά το κεφάλι μας με νερό.

6) Στο τέλος της προπόνησης δεν παραλείπουμε την αποθεραπεία, ώστε να επιμηκύνουμε τις μυϊκές μας ομάδες και να χαλαρώσουμε τους μυς. Ένα συμπλήρωμα με μαγνήσιο μπορεί επίσης να μας βοηθήσει σ’ αυτό το στάδιο, καθώς μαλακώνει άμεσα και ενισχύει τον μυϊκό ιστό, συμβάλλοντας στην αποκατάστασή του.