Ρωτήσαμε 4 από τους καλύτερους προπονητές των Ηνωμένων Πολιτειών να εκτιμήσουν την σημαντικότητα μιας σωστής περιόδου προπόνησης βάσης

1. Ben Rosario, επικεφαλής προπονητής του Northern Arizona Elite, Flagstaff, Ariz.

Η αεροβική αντοχή είναι το μυστικό για όλα τα άλλα στο τρέξιμο. Δεν μπορείς να ωφεληθείς τα μέγιστα από σκληρές διαλειμματικές προπονήσεις, προπονήσεις σε ανηφόρα και προπονήσεις ρυθμού, μέχρι να μπορέσεις να αναπτύξεις μια βάση ώστε να μπορέσεις να τις χειριστείς. Επιπλέον, ψυχολογικά μπορείς να έχεις μεγαλύτερα οφέλη από μια αεροβική αντοχή και ικανότητα από όποια οφέλη μπορείς να έχεις σε οποιαδήποτε άλλη προπονητική ζώνη”.

Πιστεύω πως είναι καλό να συμπεριλάβεις ασκήσεις και διασκελισμούς 2 φορές την εβδομάδα και τουλάχιστον μια προπόνηση κάποιας ποιότητας, όπως fartlek, προπόνηση ρυθμού, κάποιες ανηφόρες ή ακόμα και κάποιες επαναλήψεις οποιουδήποτε τύπου. Απλά πρέπει να είναι ελεγχόμενες, αλλιώς θα αυξήσεις πολύ γρήγορα την φυσική σου κατάσταση, και δεν είναι αυτός ο στόχος μια περιόδου ανάπτυξης της βάσης σου”.

2. Andrew Kastor, επικεφαλής προπονητής του Mammoth Track Club, Mammoth Lakes, California.

Η προπόνηση βάσης θέτει τον τόνο για την υπόλοιπη σαιζόν για να μάθει στο σώμα σου να καίει λίπος. Επίσης καθιερώνει μια θεμελιώδη φυσική κατάσταση πάνω στην οποία βασίζεις τις επόμενες προπονήσεις σου για τους επικείμενους αγώνες”.

Κάνοντας το τρέξιμο διασκεδαστικό είναι πολύ σημαντικό σε αυτό το σημείο, καθώς κάθε τρέξιμο χαρακτηρίζεται από μια εύκολη έως μέτρια προσπάθεια. Η προπόνηση βάσης μπορεί και πρέπει να είναι περιπετειώδης, με την εξερεύνηση νέων σκηνικών και επιφανειών, με την γνώση πως σε σε 2 μήνες προσεκτικά κατασκευασμένων προπονήσεων, θα επιστρέψεις στις κανονικές σου προπονήσεις”.

3. Drew Wasrenburg, επικεφαλής προπονητής του NorCal Distance, Sacramento, California

Μια σωστά σχεδιασμένη και με συνέπεια εκτελεσμένη φάση προπόνησης βάσης σε προετοιμάζει για μια μακροσκελή σειρά προπονήσεων και ένα ανταγωνιστικό κύκλο καθώς και για κάθε τύπο προπόνησης για οποιοδήποτε αγώνα και στόχο.”

Ένα long run με όλες του τις παραλλαγές, αντιπροσωπεύει το πιο σημαντικό στοιχείο μιας φάση βάσης (base phase), αλλά πιστεύω ακράδαντα στις εναλλαγές του ρυθμού, της επιφάνειας και της προσπάθειας ενώ βρίσκεσαι σε διαδικασία να προσθέσεις χιλιόμετρα και χρόνο τρεξίματος.”

4. Pete Rea, πρώτος προπονητής, ZAP Fitness, Blowing Rock, N.C.

Μια σωστά σχεδιασμένη φάση προπόνησης βάσης προσφέρει ένα επίπεδο-”μαξιλάρι” φυσικής κατάστασης πάνω στο οποίο μπορείς να χτίσεις καθόλη την διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου. Μια φάση ανάπτυξης της αεροβικής ικανότητας σαν αυτή είναι κρίσιμη για την ενδυνάμωση των συνδετικών ιστών, δίνοντας σου την δυνατότητα να δουλέψεις σκληρότερα και σε υψηλότερες εντάσεις με μικρότερο κίνδυνο τραυματισμού.”

 

 

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine