Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...
Γίνε φίλος της μεγαλύτερης δρομικής παρέας στο Facebook εδώ!

Μην το χάσεις : Ανάλυση διαδρομής του Μαραθωνίου της Αθήνας χιλιόμετρο-χιλιόμετρο με εικόνες και συμβουλές

Πρόκειται για την μεγαλύτερη σε όγκο και διάρκεια έρευνα για την άσκηση που έχει γίνει ποτέ, για να εξετάσει αν η άσκηση προλαμβάνει την αναπηρία σε μεγάλες ηλικίες

 

Γιατί η φυσική δραστηριότητα είναι τόσο σημαντική για τις μεγάλες ηλικίες;

Η φυσική δραστηριότητα είναι η δυνατότητα να εκτελείς καθημερινές δραστηριότητες, από την προσωπική φροντίδα (βασικές δραστηριότητες της καθημερινότητας – ADL) μέχρι πιο έντονες ασκήσεις όπως το κουβάλημα αντικειμένων, το ανεβοκατέβασμα σκαλιών κ.α. Όταν η λειτουργικότητα σου σταματά τελείως (αναπηρία), τότε δεν έχεις επιλογή από το να βασίζεσαι σε άλλους και να καταλήγεις νοσηλευόμενος στο σπίτι ή σε κάποιο κρεββάτι. Άρα η φυσική λειτουργία είναι ένας μεγάλος παράγοντας που καθορίζει την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων.

Μείωση Μυικής Μάζας. Η μείωση της μυικής μάζας και της δύναμης είναι κατά ένα μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για την μείωση της φυσικής δραστηριότητας στις αυξημένες ηλικίες. Καθώς μεγαλώνεις (>50), είτε σου αρέσει είτε όχι, υπάρχει μια σταθερή μείωση στην μυική σου μάζα (1-2% κάθε χρόνο) και στην δύναμη σου (καλείται σαρκοπενία)

Ο στόχος της έρευνας

Άσκηση και λειτουργία: Η έρευνα έγινε για να εξετάσει αν η άσκηση, όπως και ο ισχυρισμός, μπορεί να προλάβει την αρχή της φυσικής ανικανότητας, ειδικά της ανικανότητας να περπατάς (περπάτημα 400m)

Προηγούμενες έρευνες: Σχεδόν όλες οι έρευνες του παρελθόντος, όσον αφορά την άσκηση, ήταν βραχυπρόθεσμες μετρώντας την δύναμη και την μυική μάζα. Η επίδραση της άσκησης σε μακροχρόνια ανικανότητα είναι άγνωστη. Δεν είναι γνωστό αν ευαίσθητοι υπερήλικες μπορούν να συνεχίζουν να ασκούνται καθημερινά ή/και υπερήλικες που έχουν πολλαπλές νόσους μπορούν να προσαρμοστούν. Είναι η διαφορά μεταξύ μιας 12 εβδομάδων και μιας 3 ετών έρευνα πάνω στην απώλεια βάρους.

Ποιες ήταν οι μέθοδοι της έρευνας;

1653 άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες, μεταξύ 70 και 89 ετών, που διέτρεχαν κίνδυνο ανικανότητας (ευάλωτοι άνθρωποι), τυχαία κατανεμήθηκαν σε δύο ομάδες.

Η ομάδα της άσκηση: Η ομάδα αυτή που αποτελούνταν από 818 άτομα, περπατούσε, εκτελούσε ασκήσεις δύναμης, ισορροπίας και ευλυγισίας για 2,6 έτη, χωρίς να χρησιμοποιήθηκε κάποιος ειδικός εξοπλισμός κατά την διάρκεια των προπονήσεων.

Η ομάδα ελέγχου. Η ομάδα αυτή που αποτελούνταν από 817 άτομα, παρευρέθηκε σε σεμινάρια υγείας.

Το μετρήσιμο αποτέλεσμα ήταν η αποτυχία να περπατήσει κάποιος 400 m σε λιγότερο από 15 λεπτά (όπως επίσης αποκαλείται η ανικανότητα περπατήματος ή ανικανότητα κίνησης)

Ποια ήταν τα αποτελέσματα;

Στην ομάδα της άσκησης, η ανικανότητα του περπατήματος ήταν 30% ενώ στην ομάδα ελέγχου παρατηρήθηκε μεγαλύτερο ποσοστό (35,5%)

Με άλλα λόγια, υπήρξε ένα 5% μείωση της ανικανότητας σε υψηλού κινδύνου υπερήλικες με την άσκηση.

 

Πηγή

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine