Αποτελεί κοινό μυστικό το γεγονός πως από την στιγμή που ενηλικιωθείς δεν υπάρχει κάτι που να μπορείς να κάνεις για τα εγκεφαλικά κύτταρα σου, παρά μόνο να τα αποχαιρετάς καθώς αυτά πεθαίνουν καθ όλη την διάρκεια της ζωής σου. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας το ΄90 οι επιστήμονες θεωρούσαν πως μόνο ο εγκέφαλος των παιδιών είναι ικανός να αναπτύσσεται, αλλά μετά, μια έρευνα στο Salk Institute for Biological Studies, US, απέδειξε πως κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και οι ενήλικες μπορούν να βιώσουν αναγέννηση των εγκεφαλικών κυττάρων. Και ναι, μια από αυτές τις συνθήκες είναι και το τρέξιμο!

Featured Spce

ADD
Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...

Βιταμίνες για δρομείς : Πακέτο 3πλής δύναμης για το τρέξιμο από την Natural Doctor

Παράλληλα με μια καλή δόση ενδορφινών, 5 γύροι στον στίβο τρεξίματος μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη νέων κυττάρων του νευρικού συστήματος, οδηγώντας στην μείωση του στρες και του άγχους, βελτιώνοντας την μνήμη αλλά και των κινητικών ικανοτήτων, λέει η Rebecca Christenson, φυσιοθεραπεύτρια στο Pure Sports Medicine.

Πως το τρέξιμο επηρεάζει τον εγκέφαλο;

1. Το τρέξιμο προκαλεί αυξημένη δραστηριότητα στον κερκοφόρο πυρήνα των κυττάρων. Πρόκειται για την περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με την διαδικασία της κίνησης, αλλά επίσης ενισχύει και τα κυκλώματα της μνήμης. Το τρέξιμο φαίνεται να βελτιώνει την ποιότητα των σημάτων που μεταδίδονται μέσω αυτών των κυκλωμάτων, πράγμα που σημαίνει καλύτερη μνήμη

2. Το τρέξιμο πυροδοτεί την ανάπτυξη νέων κυττάρων του νευρικού συστήματος και νέων κυττάρων στο αίμα. Έτσι αυξάνεται ο όγκος του εγκεφαλικού ιστού, ο οποίος συρρικνώνεται με την αύξηση της ηλικίας, βοηθώντας την διατήρηση της σωστής λειτουργίας του εγκεφάλου.

3. Κατά την διάρκεια της άσκησης, νευροχημικές ουσίες όπως οι ενδορφίνες και εγκεφαλίνες απελευθερώνονται από την υπόφυση του εγκεφάλου, αναστέλλοντας την μετάδοση των ερεθισμάτων του πόνου στον εγκέφαλο, δρώντας σαν φυσικό παυσίπονο.

Συγγραφέας: Kerry McCarthy

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine