Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Οι μέρες ξεκούρασης αποτελούν μια αναγκαιότητα ή μπορείς να κάνεις ένα διάλειμμα όταν νιώθεις πως το χρειάζεσαι;

 

Πρέπει να προγραμματίζεις τις ημέρες ξεκούρασης σου, μέσα στο εβδομαδιαίο προπονητικό πρόγραμμα ή απλώς σταματάς όταν νιώθεις κουρασμένος; Εξαρτάται από τους στόχους σου. 

Featured Spce

ADD

Βιταμίνες για δρομείς : 20% έκπτωση στην πολυβιταμίνη για το τρέξιμο από την Natural Doctor ενόψει των μεγάλων αγώνων δρόμου/βουνού

Μπορεί να προπονείσαι για την συνολική σου υγεία και προσπαθείς να ασκείσαι τις περισσότερες μέρες. Όμως κάποιες φορές η εργασία, η οικογένεια και προσωπικά θέματα , σου κλέβουν 1 ή 2 μέρες προπόνησης κάθε εβδομάδα. Άρα οι μέρες ξεκούρασης δεν προκύπτουν μετά από προγραμματισμό, αλλά εμφανίζονται στο πρόγραμμα σου καθώς το προσωπικό σου πρόγραμμα το απαιτεί.

Αλλά υπάρχει μια μεγάλη διαφορά μεταξύ της προπόνησης και ενός προπονητικού προγράμματος επίδοσης, το οποίο έχει ενσωματωμένες προπονήσεις υψηλής έντασης και υψηλού όγκου για την επίτευξη νέων προσωπικών ρεκόρ και καλύτερης φυσικής κατάστασης. Αν έχεις υψηλούς στόχους επίδοσης, χρειάζεται να ενσωματώσεις ημέρες ξεκούρασης στο εβδομαδιαίο προπονητικό σου πρόγραμμα, ώστε να επιτρέψεις στο σώμα σου να αποκατασταθεί. Χρειάζεσαι έως και 48 ώρες για μια σωστή μυική αποκατάσταση μετά από μια σκληρή προσπάθεια. Πολλές φορές αυτή η αποκατάσταση απαιτεί αποχή από τις προπονήσεις για 1 μέρα. Άλλες φορές, μια εναλλακτική προπόνηση χαμηλής έντασης, όπως κολύμβηση ή yoga, είναι αρκετή για να μπορέσει το σώμα σου να επανέλθει από μια δυνατή προπόνηση τρεξίματος. Σε γενικές γραμμές, ο ορισμός της ξεκούρασης είναι σχετικός.



Η ξεκούραση επίσης περιλαμβάνει τον ύπνο. Ένας επαρκής όγκος ωρών ύπνου θα βελτιώσει σημαντικά την προπόνηση σου και την απόδοση σου. Η καλή διατροφή επίσης αποτελεί ένα πολύ σημαντικό παράγοντα για να τρέξεις καλά.

Ξεκουράσου μια μέρα όταν χρειάζεται. Αν προπονείσαι σωστά, δεν τραυματίζεσαι και πετυχαίνεις τους στόχους της προπόνησης, τότε το προπονητικό σου πλάνο προφανώς λειτουργεί. Ωστόσο, αν αρχίζεις και κουράζεσαι, πρόσθεσε μια καθορισμένη μέρα στο εβδομαδιαίο προπονητικό σου πρόγραμμα.

Πάντα, ένα τέτοιος σχεδιασμός θυμίζει την Ιστορία με τις κρέπες”.

Ένας κορυφαίος δρομέας μεγάλων αποστάσεων μπήκε στο cafe ενός ξενοδοχείου, το πρωί πριν από αγώνα, και παράγγειλε κρέπες. Τις καταβρόχθισε και παράγγειλε και δεύτερη μερίδα την οποία και καταβρόχθισε με την ίδια ευκολία. Καθώς οι υπόλοιποι δρομείς παρατηρούσαν το διατροφικό του πλάνο πριν από τον αγώνα, παράγγειλαν και εκείνοι και έφαγαν κρέπες. Καθώς ο κορυφαίος δρομέας έφευγε από το cafe φώναξε: “Καλή τύχη σε όσους θα τρέξουν σήμερα” και πρόσθεσε “Εγώ δεν τρέχω γιατί τραυματίστηκα χθες. Πάω τώρα να παρακολουθήσω τον αγώνα”. Με λίγα λόγια: Κάνε αυτό που λειτουργεί για εσένα χωρίς να προσπαθείς να αντιγράψεις κάποιον άλλον. Δεν υπάρχει κάποιος “χρυσός κανόνας” που να λειτουργεί για όλους.

 

 

Συγγραφέας: William O Roberts, MD

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine