11 Προγράμματα προπόνησης 5,10km , Ημιμαραθωνίου και Ορεινού τρεξίματος από το Running Coach



Τρέξε 1ος στο Digital Marketing με την iArk Digital Agency

Οι υδατάνθρακες αποτελούν την κύρια καύσιμη ύλη για άσκηση που γίνεται πάνω από το 65% της μέγιστης προσπάθειας. Ωστόσο, ο μεταβολικός ρυθμός αυξάνει 12 με 25 κατά την διάρκεια της άσκησης, σε σχέση με τον ρυθμό σε κατάσταση ηρεμίας, οπότε η χρήση του σωματικού λίπους είναι πολύ μεγάλη. Επιστήμονες από την Νότια Αφρική έδειξαν πως η χρήση του σωματικού λίπους από τον οργανισμό σαν καύσιμη ύλη ήταν μεγαλύτερη κατά την διάρκεια του τρεξίματος απ ότι στην ποδηλασία. Μέτρησαν την καύση λίπους έμμεσα κατά την διάρκεια παρατεταμένης άσκησης ποδηλασίας και τρεξίματος στο 60%, 65%, 70%, 75% και 80% της μέγιστης προσπάθειας. Η ποδηλασία ασκεί μια περισσότερο συγκεντρωμένη πίεση στα πόδια, στους γλουτούς και στους γοφούς, φορτίο τέτοιο που αυξάνει την χρήση υδατανθράκων και άρα μειωμένη χρήση του σωματικού λίπους.

 

 

Πηγή: International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 20: 44-55

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine