Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Οι υδατάνθρακες αποτελούν την κύρια καύσιμη ύλη για άσκηση που γίνεται πάνω από το 65% της μέγιστης προσπάθειας. Ωστόσο, ο μεταβολικός ρυθμός αυξάνει 12 με 25 κατά την διάρκεια της άσκησης, σε σχέση με τον ρυθμό σε κατάσταση ηρεμίας, οπότε η χρήση του σωματικού λίπους είναι πολύ μεγάλη. Επιστήμονες από την Νότια Αφρική έδειξαν πως η χρήση του σωματικού λίπους από τον οργανισμό σαν καύσιμη ύλη ήταν μεγαλύτερη κατά την διάρκεια του τρεξίματος απ ότι στην ποδηλασία. Μέτρησαν την καύση λίπους έμμεσα κατά την διάρκεια παρατεταμένης άσκησης ποδηλασίας και τρεξίματος στο 60%, 65%, 70%, 75% και 80% της μέγιστης προσπάθειας. Η ποδηλασία ασκεί μια περισσότερο συγκεντρωμένη πίεση στα πόδια, στους γλουτούς και στους γοφούς, φορτίο τέτοιο που αυξάνει την χρήση υδατανθράκων και άρα μειωμένη χρήση του σωματικού λίπους.

 

 

Πηγή: International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 20: 44-55

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine