Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Οι φράουλες περιέχουν πολλά ωφέλιμα διατροφικά στοιχεία που μπορούν να σε προστατεύσουν από την ανάπτυξη διαβήτη και καρδιακών νοσημάτων, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Warwich στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν πως εκχύλισμα από φράουλες ενεργοποιεί μια πρωτείνη στο σώμα σου που μπορεί να αυξήσει τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες. Η πρωτείνη αυτή ονομάζεται ”Nrf2” και μειώνει τα λιπίδια και την χοληστερόλη στο αίμα, τα οποία και τα δύο μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιαγγειακές παθήσεις.

Πρωτοποριακή έρευνα

Αυτή η έρευνα ήταν η πρώτη που απέδειξε πως το εκχύλισμα από φράουλες προκαλεί την διέγερση πρωτεϊνών που μπορούν να σε προστατεύσουν από νοσήματα.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει πως η κατανάλωση φραουλών μπορεί να μετριάσει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μετά από ένα γεύμα και την λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας (low density lipoprotein – LDL), την λεγόμενη “κακή” χοληστερόλη, μειώνοντας τον κίνδυνο διαβήτη και καρδιαγγειακών παθήσεων.

Ανακαλύψαμε την επιστήμη πίσω από την λειτουργία των φραουλών και τον τρόπο που αυξάνουν τις άμυνες του οργανισμού. Διατηρούν τα κύτταρα, τα όργανα και αιμοφόρα αγγεία υγιή και μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών προβλημάτων όπως καρδιακά νοσήματα και διαβήτη”, λέει ο Paul Thornalley, καθηγητής από την Ιατρική σχολή του πανεπιστημίου του Warwick και υπεύθυνος της έρευνας.

Μελλοντικές μελέτες μπορούν να βοηθήσουν στην αναγνώριση των καλύτερων ποικιλιών φραουλών, στην επεξεργασία και την κατανάλωση τους για τα βέλτιστα οφέλη υγείας.

Κατανάλωσε φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά σου παρέχουν απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα, ίνες και διατροφικά στοιχεία, σημαντικά για την υγεία, σύμφωνα με το Κέντρο για Έλεγχο Νοσημάτων και Πρόληψης (CDC).

Το CDC λέει πως, οι άνθρωποι που καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες φρούτων και λαχανικών από κάποιους άλλους, πιθανόν να μειώνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη όπως του διαβήτη τύπου 2. Επίσης μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, κάποιους τύπους καρκίνου και ίσως καρδιακών νοσημάτων και υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Τα λίγα λιπαρά και οι λίγες θερμίδες των περισσότερων φρούτων και λαχανικών, αποτελεί ακόμα ένα όφελος. Καταναλώνοντας περισσότερα φρούτα και λαχανικά μπορείς να μειώσεις την πρόσληψη θερμίδων και να βελτιώσεις την διαχείριση του βάρους σου.

Είναι η εποχή για τις φράουλες

Το καλοκαίρι είναι η σαιζόν για τις φρέσκες φράουλες. Άλλα φρούτα του καλοκαιριού είναι τα μύρτιλλα, σμέουρα, κεράσια, δαμάσκηνα, πεπόνια, νεκταρίνια, ροδάκινα, αχλάδια, ανανάς, κόκκινα σταφύλια, παπάγια, ακτινίδια, μάνγκο και σύκα.

Κάποια λαχανικά του καλοκαιριού είναι τα πράσινα φασόλια, τα ραπανάκια, κολοκύθια, πιπεριές, καλαμπόκι, αγγούρια, ντομάτες, σπανάκι, μελιτζάνες, μπάμιες, κολοκύθες, μαρούλι και μαυρομάτικα φασόλια.

Η ιστοσελίδα του CDC, fruitsandveggiesmatter.org, εξηγεί τα οφέλη για την υγεία, των φρούτων και λαχανικών. Επίσης παρέχει συμβουλές για την προετοιμασία και την σωστή ποσότητα.

Γιατί να καταναλώνεις φρούτα και λαχανικά εποχής

Αγοράζοντας και καταναλώνοντας προϊόντα εποχής, αγοράζεις περισσότερα και πιο φτηνά. Οι τιμές πέφτουν όταν κάποια φρούτα ή λαχανικά υπάρχουν σε πληθώρα, σύμφωνα με την American Diabetes Association.

Η παραγωγή εποχής έχει καλύτερη γεύση, υφή και φρεσκάδα απ ότι σε οποιαδήποτε άλλη σαιζόν του χρόνου. Αγοράζοντας προϊόντα εποχής είναι ένας πολύ καλός τρόπος να υποστηρίξεις τους τοπικούς παραγωγούς.

Αγοράζοντας προϊόντα εκτός εποχής μπορεί να σημαίνει πως η παραγωγή έχει ταξιδέψει χιλιάδες χιλιόμετρα για να βρεθεί στην τοπική αγορά. Μπορεί λοιπόν τα προϊόντα να είναι πιο ακριβά, λιγότερο οικολογικά και χαμηλότερης ποιότητας από όταν είναι εποχής, σύμφωνα πάλι με την American Diabetes Association.

 

 

 

Πηγή: Πανεπιστήμιο του Warwick, κέντρα ελέγχου νοσημάτων και διαβήτη, American Diabetes Association.

Συγγραφέας: Janet Otsuki Kuo

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine