11 Προγράμματα προπόνησης 5,10km , Ημιμαραθωνίου και Ορεινού τρεξίματος από το Running Coach



Τρέξε 1ος στο Digital Marketing με την iArk Digital Agency

Έχουμε ξαναμιλήσει για τον κανόνα 90-10 που μεγιστοποιεί την απώλεια βάρους – Για να δούμε όμως πως θα τον εφαρμόσουμε

Σύμφωνα με την Jillian Guinta, καθηγήτρια στο Τμήμα Υγείας και Φυσικής Εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Seton Hall στις ΗΠΑ, σε κάθε δίαιτα θα πρέπει να ακολουθείται πιστά ο κανόνας 90-10, που  βασίζεται στην ψυχολογική επιβράβευση του ατόμου για την προσπάθεια που κάνει να χάσει σωματικό βάρος.

Πώς θα τον εφαρμόσεις με επιτυχία

Ο κανόνας 90-10 σημαίνει ότι το 90% των εβδομαδιαίων γευμάτων πρέπει να είναι πολύ υγιεινές επιλογές που ακολουθούν πιστά τις οδηγίες της δίαιτας και το 10% πρέπει να είναι “ελεύθερα γεύματα”, όπου το άτομο μπορεί να καταναλώσει ό,τι επιθυμεί περισσότερο.

Προσοχή: Ο κανόνας αφορά γεύματα και όχι ολόκληρες ημέρες. Κατά μέσο όρο, ο κανόνας 90-10 σημαίνει ότι το άτομο μπορεί να έχει 3-4 “ελεύθερα γεύματα” μέσα στην εβδομάδα, στα οποία μπορεί να φάει κάτι γλυκό ή αλμυρό που η δίαιτά του απαγορεύει κανονικά. Χωρίς τέτοιου είδους μικρές επιβραβεύσεις, είναι δύσκολο να συνεχίσει πιστά τη δίαιτα.

Υπάρχει όμως και η επιστημονική προσέγγιση για τον κανόνα 90-10. Όλα ξεκινούν με την λεπτίνη, μια πρωτεΐνη που παράγεται από τον λιπώδη ιστό και η οποία βοηθάει στη ρύθμιση του σωματικού βάρους και του λίπους, επηρεάζοντας την όρεξη και την ενεργειακή ισορροπία του οργανισμού.

Η διαρκής δίαιτα θα οδηγήσει τελικά σε θερμιδικά ελλείμματα που μειώνουν κατακόρυφα τα επίπεδα ενέργειας. Μια “θερμιδική βόμβα” που σκάει 3-4 φορές την εβδομάδα στον οργανισμό θα βοηθήσει το άτομο να διατηρήσει τα επίπεδα της ενέργειας που χρειάζεται για να συνεχίσει να κάνει δίαιτα και να ασκείται.