Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Πόσες φορές σου θύμισαν να φας ένα σωστό πρωινό γεύμα και πόσες φορές κοιμήθηκες μέχρι αργά και δεν έφαγες πρωινό;

Featured Spce

ADD

Βιταμίνες για δρομείς : 15% έκπτωση στην πολυβιταμίνη για το τρέξιμο από την Natural Doctor

Όταν παραλείπεις το πρωινό γεύμα, είσαι πιο επιρρεπής σε ανθυγιεινά σνακ όπως doughnuts και και τυρόπιτες. Τι είναι όμως καλύτερο για την υγεία σου, να παραλείψεις το πρωινό γεύμα και να αποφύγεις αυτά τα ανθυγιεινά σνακ μέχρι το μεσημέρι ή να φας κάτι ανθυγιεινό πάνω στην βιασύνη σου;

Τα οφέλη του πρωινού γεύματος

Αν παραλείψεις το πρωινό και αποφύγεις και τις ανθυγιεινές τροφές μέχρι το μεσημέρι τότε έχεις αποφύγει να πάρεις αρκετές θερμίδες άρα είναι και η καλύτερη τακτική. Λάθος! “Όταν αποφεύγεις το πρωινό σίγουρα κάνεις κακό στο σώμα σου”, λέει η Maya Bach, LDN και ιδιοκτήτης της σελίδας River North Nutrition, στο Chicago. “Ο οργανισμός σου μένει χωρίς τροφή όλη την νύχτα και το πρωί το σώμα σου χρειάζεται καύσιμη ύλη για να ξεκινήσει να λειτουργεί ο μεταβολισμός. Χωρίς το απαραίτητο καύσιμο, την τροφή δηλαδή, το σώμα σου δεν θα καταφέρει να λειτουργήσει, π.χ. στις αυξημένες απαιτήσεις μια προπόνησης”.

Είναι καλύτερα να φας “κάτι” παρά τίποτα το πρωί”, λέει ο Lindsay Joe, RDN. “Η λειτουργία του σώματος σου μοιάζει με την λειτουργία του αυτοκινήτου, αν δεν έχεις καθόλου βενζίνη στο ρεζερβουάρ, ακόμα και οι πιο εύκολες λειτουργίες γίνονται εξαντλητικές και στρεσογόνες για το σώμα”.

Έρευνες δείχνουν πως η συνεπής κατανάλωση πρωινού γεύματος καθημερινά, συνδέεται με τον μειωμένο κίνδυνο συνεπειών για την υγεία, όπως η παχυσαρκία και η υπέρταση. Το εθνικό μητρώο έλεγχου βάρους (National Weight Control Registry) έδειξε πως από από ένα πλήθος ανθρώπων που έχασαν βάρος και το διατήρησαν, το 78% κατανάλωνε πρωινό γεύμα καθημερινά. Μια άλλη έρευνα έδειξε πως οι άνδρες που κατανάλωναν με συνέπεια πρωινό γεύμα, ανέφεραν μειωμένη όρεξη στο μεσημεριανό γεύμα.

Και ενώ τα ανθυγιεινά σνακ όπως ένα doughnut, δεν είναι το ιδανικό καύσιμο για το σώμα σου, αποτελεί τουλάχιστον μια ώθηση για τον μεταβολισμό σου, βοηθώντας το σώμα σου και τον εγκέφαλο σου να αρχίσουν να λειτουργούν”, λέει η Bach. “Αν δεν φας τίποτα, το πιο πιθανό είναι να νιώθεις κουρασμένος και με χαμηλά επίπεδα ενέργειας όλο το πρωί”.



Φυσικά, το γεγονός αυτό δεν σου δίνει την ελευθερία να καταναλώνεις ανθυγιεινές τροφές κάθε φορά που δεν προλαβαίνεις να φας ένα σωστό πρωινό γεύμα. Στην πραγματικότητα, οι έρευνες είναι μπερδεμένες όσον αφορά την σχέση μεταξύ πρωινού γεύματος και υγείας.

Μια έρευνα υποδεικνύει ότι η παράλειψη πρωινού ή ακόμα και ένα γεύμα αργά το βράδυ, μπορεί να αποτελέσει μια μορφή διαλείπουσας νηστείας (μεγάλο χρονικό διάστημα με άδειο στομάχι) αν γίνει με τον σωστό τρόπο. Αυτού του τύπου η νηστεία μπορεί να προκαλέσει μείωση στην όρεξη, οδηγώντας με μειωμένη πρόσληψη θερμίδων. Μια άλλη έρευνα λέει ότι, για κάποιους ενήλικες, η παράλειψη πρωινού γεύματος μπορεί να μειώσει την συνολική πρόσληψη θερμίδων, σε σύγκριση με αυτούς που καταναλώνουν πρωινό.

Αν είσαι από αυτούς τους ανθρώπους που προπονούνται το πρωί, η πρωινή σου προπόνηση θα είναι σαφώς πιο εύκολη αν δεν έχεις φάει πρωινό γεύμα, λέει ο Joe. Σε αυτή την περίπτωση, φρόντισε να έχεις ένα ισορροπημένο γεύμα το βράδυ που να περιέχει υδατάνθρακες πλούσιους σε ίνες και καθαρή πρωτεΐνη.

Τι πρέπει να κάνεις

Αν πρόκειται να “κλέψεις” διατροφικά, υπάρχουν τρόποι ώστε το ανθυγιεινό doughnut να γίνει λίγο πιο υγιεινό. “Διάλεξε κάτι που να έχει περισσότερη πρωτεΐνη ή λιπαρά ώστε να αποφύγεις την υψηλή συγκέντρωση σακχάρου στο αίμα”, λέει η Bach. Παρόλα αυτά βέβαια, προσθέτεις επιπλέον θερμίδες από λιπαρά και “άδειες” θερμίδες από σάκχαρα, στην εβδομαδιαία σου πρόσληψη θερμίδων.

Επιπλέον, η καθημερινή κατανάλωση πρωινού γεύματος δεν αποτελεί μια χρονοβόρα συνήθεια όπως φαίνεται αρχικά. Σύμφωνα με έρευνα, η κατανάλωση ενός σωστού πρωινού γεύματος συνδέεται με αυξημένη συγκέντρωση και βελτιωμένη απόδοση σε ακαδημαϊκές υποχρεώσεις, σε έφηβους και παιδιά.

Συμπέρασμα

Αν έχεις να επιλέξεις μεταξύ ενός doughnut για πρωινό και την παράλειψη του πρωινού γεύματος, τότε σίγουρα πρέπει να επιλέξεις το doughnut ώστε να ξεκινήσεις τον μεταβολισμό σου και να του δώσεις την καύσιμη ύλη που χρειάζεται. Αλλά αν δεν πεινάς το πρωί, μην τρως με το ζόρι. Υπάρχουν αρκετά οφέλη και από την παράλειψη του πρωινού γεύματος. Τελικά, η κατανάλωση ενός σωστού και υγιεινού πρωινού γεύματος αποτελεί πιθανότατα τον καλύτερο τρόπο να εξασφαλίσεις βέλτιστη υγεία και υψηλά ενεργειακά επίπεδα.

 

 

Συγγραφέας: Katie Golde

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine