Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας μελέτης, ένα συστατικό των κόκκινων σταφυλιών, των μούρων αλλά και του κόκκινου κρασιού μπορεί να μετατρέψει το επιπλέον «κακό» λευκό λίπος σε «καλό» καφέ ή μπεζ λίπος.


Running Pass: Μπες κι εσύ στη νέα running παρέα του Running Magazine

Μια διατροφή λοιπόν που περιέχει την ουσία η οποία ονομάζεται ρεσβερατρόλη μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

Ερευνητές έδωσαν σε ποντίκια ποσότητες ρεσβερατρόλης που αντιστοιχούν σε κατανάλωση περίπου 340 γραμμαρίων φρούτων με την ουσία ημερησίως. Ανακάλυψαν πως, παρότι τα ζώα ακολουθούσαν διατροφή πλούσια σε λιπαρά, όσα λάμβαναν ρεσβερατρόλη πήραν 40% λιγότερο βάρος σε σύγκριση με άλλα ποντίκια που δεν είχαν λάβει την ουσία.

Η μελέτη που ανήκει σε ειδικούς του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον στις ΗΠΑ έδειξε ότι τα ποντίκια της ρεσβερατρόλης ήταν σε θέση να μετατρέψουν το επιπλέον λευκό λίπος τους σε ενεργό καφέ ή μπεζ λίπος που βοηθά στη μείωση του βάρους καθώς καίει θερμίδες. Μάλιστα οι επιστήμονες πιστεύουν ότι και άλλα χημικά με δράση πολυφαινολών των φρούτων θα μπορούσαν να έχουν την ίδια επίδραση.

Featured Spce

ADD

Ο επικεφαλής της μελέτης, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «International Journal of Obesity», καθηγητής Μιν Ντου σημείωσε: «Οι πολυφαινόλες των φρούτων, συμπεριλαμβανομένης της ρεσβερατρόλης, αυξάνουν τη γονιδιακή έκφραση η οποία ενισχύει την οξείδωση των λιπαρών στον οργανισμό. Μετατρέπουν το λευκό λίπος σε μπεζ λίπος το οποίο καίει τα λιπίδια και τα μετατρέπει σε θερμότητα, γεγονός που διατηρεί το σώμα σε ισορροπία και προλαμβάνει την παχυσαρκία και τη μεταβολική δυσλειτουργία. Χρησιμοποιούμε τη ρεσβερατρόλη ως “εκπρόσωπο” όλων των πολυφαινολών».

Οι πηγές της ρεσβερατρόλης

Οι φράουλες, τα βατόμουρα, τα σταφύλια και τα μήλα είναι ιδιαιτέρως πλούσια σε πολυφαινόλες, ανέφερε ο δρ Ντου. Οσο για τα 340 γραμμάρια φρούτων, αντιστοιχούν σε περίπου δύο-τρεις μερίδες φρούτων ημερησίως.

Κόκκινα κρασιά όπως το Merlot ή το Cabernet Sauvignon είναι γνωστό ότι περιέχουν ρεσβερατρόλη αλλά σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με αυτά που περιέχονται στα σταφύλια, υπογραμμίζει ο καθηγητής Ντου. «Πολλές από τις ευεργετικές πολυφαινόλες παραμένουν αδιάλυτες και έτσι φιλτράρονται και απομακρύνονται κατά τη διάρκεια παραγωγής του κρασιού» καταλήγει.

Η ρεσβερατρόλη αποτελεί μια ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία η οποία εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και έχει συνδεθεί με πολλαπλά οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό μέσα από μελέτες. Συγκεκριμένα, στοιχεία έχουν δείξει ότι μπορεί να μειώσει την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, καρκίνου, σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2 και νευροεκφυλιστικών παθήσεων όπως είναι η νόσος Αλτσχάιμερ.

Σε ό,τι αφορά την πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων η ουσία φαίνεται να προλαμβάνει την οξείδωση του μορίου της «κακής» χοληστερόλης LDL. Ταυτόχρονα έχει αντιφλεγμονώδη δράση, μειώνει την πυκνότητα του αίματος κάνοντάς το πιο ρευστό και έχει αγγειοδιασταλτική δράση, ιδιότητες που εμποδίζουν τη δημιουργία αθηρωμάτωσης. Πρέπει πάντως να τονιστεί ότι αυτές οι δράσεις έχουν φανεί κυρίως από έρευνες σε ιστούς στο εργαστήριο, καθώς και σε πειραματόζωα. Οι μέχρι στιγμής έρευνες σε ανθρώπους δεν έχουν καταφέρει να αποδείξουν μια ξεκάθαρη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης κόκκινου κρασιού και της καρδιαγγειακής υγείας.

Πηγή Onmed.gr