Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

H Μαρία Πολύζου μιλάει για την ίδια και το δρομικό κίνημα στο Running Magazine

Running Magazine :  Πότε θα σπάσει το ρεκόρ σου;

Μαρία Πολύζου : Δε θεωρώ ότι είναι μεγάλο ρεκορ απλως πιστευω πως πρέπει να υπαρξει πολυ μεγάλη θέληση απο γυναίκα δρομέα για να σπασει το ρεκόρ. Θέλει τεράστιο πάθος. Δεν έσπασα το 2:30 λόγω καιρικών συνθηκων. Το ένα ρεκόρ το πραγματοποιησα με κοντρα άνεμο 8 μποφορ και το άλλο πανελληνιο ρεκορ το εχασα λογω στομαχικών διαταραχων και σταματήματα

Running Magazine : Πιστευεις οτι το δρομικό κίνημα ειναι μόδα και θα σταματήσει;

Μαρία Πολύζου : Το δρόμικο κίνημα στην Ελλάδα και στον κόσμο θα αυξάνεται συνεχως γιατι το όφελος του αθλούμενου τον επηρεάζει θετικά στο ψυχικό  σωματικό και πνευματικό επίπεδο. Είναι κάτι που το νιώθει ο καθε δρομέας σε καθε του προπόνηση και δεν πρόκειται να εγκαταλείψει το τρέξιμο ποτε. Στην Ελλάδα τρεχουνε συνέχεια άνθρωποι όταν καποτε πριν 20 χρονια τρέχαμε
ήμασταν οι τρελοι του στιβού

Running Magazine : Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με την προπονητική και τη δημιουργία της ομάδας Marathon Team Greece By Maria Polyzoy

Μαρία Πολύζου : Ήρθε ως επακόλουθο μίας μεγάλη πορείας μου στο Μαραθώνιο , έτσι λοποιν αποφάσισα να μοιράσω τις γνώσεις μου και να υποστηρίξω προπονητικά τους ανθρώπους να βιώσουν τον προσωπικό τους άθλο. Η Marathon Team Greece εχει 100 και δρομείς αυτήν τη στιγμή όπου ο κάθε ένας
ακολουθεί το δικο του πρόγραμμα βασισμένο πάνω στο δικό του στόχο. Δε δίνω ποτε τις ίδιες προπονήσεις σε όλους τους ανθρώπους.

Το θεωρώ τελείως λάθος όπως επισης θεωρώ λάθος να παίρνουμε έτοιμα προγράμματα και να τα κάνουμε.Για τον κάθε δρομέα πρέπει να βγαινει προπόνηση ελέγχοντας την  ηλικία, την καθημερινότητα του, την  εργασία του και τις σωματικές αντοχές του. Πρέπει να προσπαθείς να τους βελτιώνεις μέσα απο πολλά επίπεδα. Ένα από αυτά τα επίπεδα είναι να βελτιώνεις ένα δρομέα και να προσπαθείς να τον εμπνεύσεις στο να πιστέψει στον εαυτό του για να μπει στην εκκίνηση μιας κούρσας μαραθωνίου δρόμου.

Ο ρολος του προπονητη δεν είναι απλά να δίνει ένα πρόγραμμα και να φεύγει. Η διαφορετικότητα μου είναι ότι δίνω μία προπόνηση ψυχή τε και σώματει και αυτό το θεωρώ πολύ σημαντικό γιατί απέναντι μου δεν έχω μικρά παιδιά αλλά ανθρώπους μεγάλους και εκεί είναι η πρόκληση : Να μπορείς να βγάλεις από μέσα τους κάθε τι αρνητικό και να τους περάσεις το θετικό , ότι μπορούν να πετύχουν!

Πιστεύω δε ότι αν κάποιος καταφέρει να τερματίσει ένα έστω Μαραθώνιο στη ζωή του θα έχει καταφέρει κάτι μοναδικό και θα έχει γνωρίσει ένα κομμάτι του εαυτού του που ποτέ δεν είχε φανταστεί ότι είχε μέσα του. Στο Μαραθώνιο ουσιαστικά ανακαλύπτεις από τι είσαι πλασμένος και πολλοί από αυτους τους δρομείς που έχω λένε πως έχει αλλάξει η ζωή τους μετά από τον τερματισμό ενός Μαραθωνίου δρόμου. Με το Μαραθώνιο ξαναγεννιέσαι σε μία άλλη κατάσταση. Όσο συνεχίζεις και τρέχεις θα βλέπεις ότι υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης όχι μόνο σε σωματικό επίπεδο αλλά μεταφέρονται και στην ίδια σου τη ζωή. Απλά προβλήματα της καθημερινότητας ξεπερνιούνται πιο εύκολα ή τα θεωρούμε πλέον αμελητέα. Εκτός δε αυτού, η υγεία βελτιώνεται προς όφελος του ανθρώπου.

 

Running Magazine : Γιατί ένας αρχάριος να πάει σε προπονητή;

Μαρία Πολύζου : Θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να πάει κάποιος σε ένα προπονητή έμπειρο διότι θα τον καθοδηγήσει πιο σωστά στο να αρχίσει απλώς να τρέχει. Οι οδηγίες που θα του δώσει ο προπονητής θα είναι οδηγίες τεχνικής φύσεως στο τι παπούτσια να φορέσει , διατροφή , προπόνηση πάνω στην καρδιακή τους συχνότητα , πόσες φορές να τρέχει την εβδομάδα κ.α.

Όλα αυτά θα τον προστατεύσουν από τα πιθανά του λάθη που είναι σίγουρο ότι θα γίνουν. Προσωπικά στην αθλητική μου ζωή έχω κάνει πάρα πολλά λάθη γι αυτό έμαθα. Δε χρειάζεται να φτάσεις στο σημείο να κάνεις λάθος , να τραυματιστείς ή ακόμη και να απογοητευτείς και να σταματήσεις να τρέχεις. Ένας έμπειρος προπονητής είναι δίπλα σου για να σε υποστηρίξει στο κάθε τι και να σε προστατεύσεις σε σωματικό επίπεδο.

Running Magazine : Τον τελευταιο καιρό ακούγεται ότι οι ερασιτεχνες δρομεις κάνουν λήψη απαγορευμένων ουσιών. Ποια η άποψη σου;
Μαρία Πολύζου : Θεωρω τραγικό να χρησιμοποιεί ένας δρομέας και γενικα ο οποιοσδήποτε αναβολικές ουσίες. Θεωρώ ότι να πετυχαίνεις ρεκορ κάτω από αυτές συνθήκες , είναι ψεύτικα κατορθώματα τα οποία εν τέλει δε σου δίνουν το όφελος το να αναγνωρίζεις πρώτα εσυ τον εαυτό σου.
Θεωρώ πολυ σημαντικό ο άνθρπωπος και ο δρομέας κατ επέκτασιν στη δική του συνείδηση να στέκεται ψηλά.

Θα εσφίγγα το χέρι ενός δρομέα που τερματίζει το Μαραθώνιο σε 6 ώρες και στην αντίθετη ένα ρεκόρ πχ 2:15 που θα ήταν κάλπικο δε θα ήθελα καν να μιλήσω γι αυτόν τον αθλητή. Ο Μαραθωνοδρόμος παίρνει την αξία του μέσα από όλα αυτά που δίνει η ουσία του Μαραθωνίου δρόμου, της επίμονης προσπάθειας της αντοχής , επιμονής και υπομονής. Η ίδια η διαδρομή του Μαραθωνίου δρόμου σε στεφανώνει νικητή του δικού σου προσωπικού άθλου. Αυτό θα σε συντρεοφεύει για πάντα στη ζωή σου.
Running Magazine : Πρέπει ένας μαραθωνοδρόμος να κάνει βάρη;

Μαρία Πολύζου : Προσωπικά πιστεύω τα κλασσικά βάρη πως όχι. Ο δρομέας δυναμώνει τρέχοντας και κάνοντας προπόνηση σε ανηφόρα και κατηφόρα. Επίσης μπορεί να κάνει κοιλιακούς , ραχιαίους, push ups και πολύ καλό stretching. Ο δρομέας πρέπει να έχει ένα σώμα δυνατό αλλά και χαλαρό ταυτόχρονα. Το σφιχτό μυικό σύστημα δε μπορεί να σου φέρει καλύτερο προσωπικό χρόνο.

Σχετικά με τη διατροφή θεωρώ πως πολύ σημαντικό είναι να τρώμε τροφές με Ω3. Επιπλέον , ο δρομέας πρέπει να πίνει πολύ νερό ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ανάμεικτα γεύματα υδατανθράκων και πρωτεινών μαζί με πολλά φρούτα. Προσοχή στα ισοτονικά ποτά να μην έχουν υψηλή περιεκτικότητα ζάχαρης