Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Η προπόνηση cross-training όπως η κολύμβηση, μπορεί να δώσει μια ανάσα στις μυικές σου ομάδες και θα προωθήσει την μυική αποκατάσταση.

Συνήθως παίρνεις μια μέρα ρεπό όταν νιώθεις ότι την χρειάζεσαι. Μήπως όμως πρέπει να τοποθετήσεις μια μέρα ξεκούρασης στο προπονητικό σου πρόγραμμα;

Πάντα εξαρτάται από τους στόχους σου. Μπορεί να τρέχεις για την γενική σου υγεία και να προσπαθείς να προπονείσαι τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας, αλλά πολλές φορές η δουλειά ή η οικογένεια μπορεί να σου κλέψουν μια ή δύο μέρες. Σε αυτή την περίπτωση η ημέρα ξεκούρασης δεν είναι προγραμματισμένη αλλά συμβαίνει αναγκαστικά.

Μπορεί όμως να προπονείσαι για να μπορέσεις να πετύχεις καλύτερους χρόνους, υψηλότερες αποδόσεις και καλύτερη φυσική κατάσταση. Η προπόνηση αυτή είναι μεγάλης έντασης και χιλιομετρικού όγκου και είναι αναγκαία μια μέρα ξεκούρασης στο εβδομαδιαίο προπονητικό σου πρόγραμμα ώστε να αφήσεις το σώμα σου να αποθεραπευτεί και να αναρρώσει. Χρειάζεσαι έως και 48 ώρες για να ξεκουραστείς από μια σκληρή προπόνηση. Πολλές φορές απαιτείται αποχή από την άσκηση ενώ άλλες φορές, διάφορες μορφές προπόνησης, χαμηλής έντασης, όπως η κολύμβηση ή yoga, μπορούν να σου προσφέρουν ένα αποτελεσματικό διάλειμμα από το τρέξιμο. Ο ορισμός της ξεκούρασης είναι πάντα σχετικός.

Featured Spce

ADD

Η ξεκούραση επίσης περιλαμβάνει τον ύπνο. Ένας επαρκής ύπνος καλής ποιότητας θα βελτιώσει την προπόνηση και την απόδοση σου. Η καλή διατροφή είναι επίσης αναγκαία για να τρέξεις καλά.

Αν προπονείσαι καλά, δεν τραυματίζεσαι και πετυχαίνεις τους στόχους σου, τότε το σχέδιο της ξεκούρασης μόνο όταν την χρειάζεσαι, είναι ένα καλό προπονητικό πλάνο. Ωστόσο, αν αρχίζεις και κουράζεσαι, πρόσθεσε μια μέρα ξεκούρασης στο εβδομαδιαίο σου πρόγραμμα.

Θυμίζει την ιστορία με τις κρέπες: Μια φορά, ένας κορυφαίος δρομέας επισκέφθηκε την καφετέρια ενός ξενοδοχείου, ένα πρωινό πριν από τον αγώνα. Παράγγειλε κρέπες για πρωινό γεύμα και αφού τις καταβρόχθισε, παράγγειλε και δεύτερη μερίδα. Οι υπόλοιποι δρομείς που τον παρακολουθούσαν να τρώει, ακολούθησαν ακριβώς την ίδια διατροφική στρατηγική. Καθώς έφευγε, κάποιος από την παρέα των υπόλοιπων δρομέων του φώναξε “Καλή επιτυχία στον αγώνα σήμερα” και αυτός απάντησε “Ω, δεν τρέχω σήμερα, χτύπησα το πόδι μου χτες. Πηγαίνω να τον παρακολουθήσω”.

Το δίδαγμα σε αυτή την ιστορία είναι πως ότι λειτουργεί για εσένα, δεν είναι απαραίτητο πως λειτουργεί και για τους υπόλοιπους και πως δεν υπάρχει κάποιος γενικός κανόνας στην προπονητική. 

 

 

Συγγραφέας: William O. Roberts M.D.

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine