Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Συχνά χάνεις κάποιο γεύμα γιατί απλά δεν προλαβαίνεις να φας ή προσπαθείς να χάσεις βάρος. Αλλά πως αυτή η παράλειψη γευμάτων και η ποσότητα που τρως στο επόμενο γεύμα μπορούν να επηρεάσουν την συνολική σου υγεία;

Τα επιστημονικά δεδομένα για την παράλειψη γευμάτων είναι μπερδεμένα. Σε κάποιες έρευνες, η παραμονή χωρίς φαγητό για μεγάλα χρονικά διαστήματα είχε ως αποτέλεσμα, μετρήσιμα μεταβολικά οφέλη για υπέρβαρους ανθρώπους, και σε έρευνες σε ζώα, η παράλειψη γευμάτων και η παραμονή μεγάλων χρονικών διαστημάτων χωρίς τροφή, μείωσαν τις επιπτώσεις του διαβήτη και βελτίωσαν συγκεκριμένους δείκτες της καρδιαγγειακής υγείας. Ακόμα και έτσι, διάφορες έρευνες και μικρής χρονικής διάρκειας πειράματα υποδεικνύουν μια σχέση μεταξύ της παράλειψης γευμάτων και της κακής υγείας.

Διαβάζοντας παρακάτω τα αποτελέσματα 2 ερευνών, μπορείς να καταλάβεις πως η παράλειψη γευμάτων μπορεί να επηρεάσει την υγεία σου.

Η πρώτη έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό Metabolism, μελέτησε τι παθαίνεις αν παραλείπεις γεύματα αλλά τελικά καταλήγεις να τρως την ίδια ποσότητα με την ποσότητα μιας κανονικής ημέρας. Η έρευνα διεξάχθηκε από ερευνητές που ειδικεύονται στην μελέτη του διαβήτη, στο National Institute on Aging, και συμμετείχαν υγιείς, κανονικού σωματικού βάρους, άνδρες και γυναίκες με ηλικίες μεταξύ 40 και 50 ετών. Για 2 μήνες οι συμμετέχοντες στην έρευνα έτρωγαν 3 γεύματα τη μέρα. Για μια χρονική περίοδο των 8 εβδομάδων, παρέλειψαν 2 γεύματα αλλά έτρωγαν την ίδια ποσότητα θερμίδων σε ένα γεύμα, το οποίο κατανάλωναν μεταξύ 16:00 και 20:00 το απόγευμα.

Οι ερευνητές έδειξαν πως η παράλειψη γευμάτων κατά την διάρκεια της ημέρας και η κατανάλωση ενός μεγάλου γεύματος το απόγευμα, έχει ως αποτέλεσμα πιθανές επικίνδυνες μεταβολικές αλλαγές. Αν παραλείπεις γεύματα, ανεβαίνουν ψηλά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σου μετά την κατανάλωση φαγητού και καθυστερεί η αντίδραση του οργανισμού σου στην απελευθέρωση ινσουλίνης στο αίμα, συνθήκες που, αν επιμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα οδηγήσουν στην εμφάνιση του διαβήτη.

Η έρευνα αυτή είναι αξιοσημείωτη γιατί δημοσιεύτηκε μετά από μια άλλη έρευνα, η οποία έδειξε πως η παράλειψη γευμάτων μέρα παρά μέρα, θα μπορούσε να οδηγήσει στην βελτίωση της υγείας σου. Στην δεύτερη έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Free Radical Biology & Medicine, συμμετείχαν υπέρβαροι άνθρωποι με ήπιας μορφής άσθματος, οι οποίοι έφαγαν κανονικά γεύματα μια μέρα. Την προηγούμενη ημέρα είχαν περιορισμούς στην κατανάλωση τροφής, καταναλώνοντας περίπου 20% λιγότερες θερμίδες από την φυσιολογική θερμιδική ημερήσια πρόσληψη, περίπου 400 με 500 θερμίδες λιγότερες, που ισοδυναμούν με ένα γεύμα. Εννιά από τους 10 συμμετέχοντες κατάφεραν να παραμείνουν σε αυτό το διατροφικό πλάνο.

Μετά από μια περίοδο 2 μηνών, εναλλαγής του διατροφικού μοτίβου, οι συμμετέχοντες έχασαν περίπου το 8% του σωματικού τους βάρους και βελτιώθηκαν και τα συμπτώματα του άσθματος. Παρουσίασαν μειωμένες τιμές σε χοληστερόλη και τριγλυκερίδια, μειώσεις στους δείκτες του οξειδωτικού στρες και τους δείκτες φλεγμονής στο σώμα σημαντικά μειωμένους.

Το συμπέρασμα των συγγραφέων της πιο πρόσφατης έρευνας είναι πως η παράλειψη γευμάτων, ως ένα κομμάτι μια ισορροπημένης διατροφής που έχει σαν αποτέλεσμα την μειωμένη θερμιδική πρόσληψη, μπορεί να έχει αποτελέσματα για καλύτερη υγεία. Ωστόσο, παραλείποντας γεύματα κατά την διάρκεια της μέρας και μετά υπερκαταναλώνοντας σε ποσότητα και θερμίδες γεύματα, το απόγευμα, μπορεί να έχει επιβλαβείς μεταβολικές συνέπειες στον οργανισμό σου

Συγγραφέας: Tara Parker-Pope

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine