Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Ο Μυικός πόνος μετά από μια επίπονη προπόνηση και η καταπολέμηση του με ένα μοναδικό καρύκευμα

Featured Spce

ADD

Βιταμίνες για δρομείς : 15% έκπτωση στην πολυβιταμίνη για το τρέξιμο από την Natural Doctor

Σίγουρα πολλές φορές έχεις πιέσει τον εαυτό σου λίγο πιο σκληρά κατά την διάρκεια μιας προπόνησης. Αμέσως μετά, παρόλο που είσαι εξουθενωμένος νιώθεις καταπληκτικά, αλλά όταν κάτσεις να ξεκουραστείς στον καναπέ σου, νιώθεις τις μυικές σου ομάδες να πονάνε και επιστρατεύεις παγοκύστες και σακουλάκια με κατεψυγμένο αρακά.

Ο πόνος που εμφανίζεται μετά από μια υψηλής έντασης άσκηση, αναφέρεται στην βιβλιογραφία σαν καθυστερημένη έναρξη πόνου των μυών (Delayed Onset Muscle Soreness – DOMS). Ευτυχώς μια πρόσφατη έρευνα στο European Journal of Applied Physiology, δείχνει έναν εύκολο τρόπο το καταπολεμήσεις τον μυικό πόνο μετά την άσκηση.

Η λύση είναι η ουσία κουρκουμίνη. Η κουρκουμίνη είναι ένα εκχύλισμα από την ρίζα του φυτού κουρκουμά. Ο κουρκουμάς είναι το καρύκευμα με το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα και την θερμή, πικρή και ελαφρώς στυφή γεύση που θυμίζει τζίντζερ. Αυτό το εκχύλισμα χρησιμοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια στην Κινέζικη και Ινδική ιατρική λόγω των αντιφλεγμονωδων, αντικαρκινικών και αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων του.



Σε αυτή την έρευνα, οι ερευνητές έδωσαν σε 17 άνδρες συμπλήρωμα κουρκουμίνης (2,5 gr) ή εικονικό φάρμακο, 2 φορές την ημέρα για 2-3 μέρες. Μετά οι συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν στην αντίδραση του οργανισμού τους, μετά από άσκηση πρέσας με το ένα πόδι (single leg press), σχεδιασμένη για να προκαλέσει μυικό πόνο. Οι συμμετέχοντες δεν γνώριζαν αν κατανάλωσαν το συμπλήρωμα κουρκουμίνης ή το εικονικό φάρμακο.

Οι ερευνητές βρήκαν πως το συμπλήρωμα κουρκουμίνης μείωσε τον πόνο των μυών μετά την άσκηση. Μείωσε επίσης τους δείκτες στο αίμα για τις μυικές βλάβες και μείωσε και τις φλεγμονές στο σώμα. Τα αποτελέσματα αυτά δηλώνουν πως η κουρκουμίνη βοηθάει στην μυική αποκατάσταση από τις βλάβες τις άσκησης. Τα συμπληρώματα κουρκουμίνης μπορούν να προσφέρουν ένα τρόπο να μειώσεις τα επίπονα αποτελέσματα του DOMS και να βοηθήσουν να βελτιώσεις την απόδοση σου και τις προπονήσεις σου, καθώς και στην πρόληψη τραυματισμών.

Η έρευνα προτείνει πως η κατανάλωση ενός συμπληρώματος κουρκουμίνης καθημερινά, βοηθάς το σώμα σου να καταπολεμήσει τον μυικό πόνο. Μπορείς όμως να ωφεληθείς από τις ιδιότητες της κουρκουμίνης, χρησιμοποιώντας τον κουρκουμά στην μαγειρική. Πρόσθεσε σκόνη κουρκουμά στα ψητά λαχανικά ή στην ομελέτα σου, βάλε μια κουταλιά στο τσάι σου αλλά και στις σούπες σου και στα ψητά σου.

 

 

Συγγραφέας: Liz Applegate, Ph.D.

Επιμέλεια και κατασκευή: Runningmagazine