Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Ιδανική τροφή για την αποθεραπεία του οργανισμού μετά την έντονη άσκηση είναι το καρύκευμα νεροκάρδαμο, το οποίο μάλιστα προστατεύει και το DNA.

Σύμφωνα με νέα μελέτη από ειδικούς των πανεπιστημίων του Εδιμβούργου και του Ολστερ, η οποία δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «British Journal of Nutrition», η κατανάλωση νεροκάρδαμου μπορεί να εμποδίσει την πρόκληση ζημιών εξαιτίας της έντονης γυμναστικής και να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της. Ο επικεφαλής της μελέτης, δρ Μαρκ Φόγκαρτι από τη Σχολή Αθλητικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, εξηγεί ότι παρά το γεγονός ότι γνωρίζεις πόσο ωφέλιμη μπορεί να είναι η σωματική άσκηση για τον οργανισμό σου, όταν ξεπερνάς τα όρια έχεις αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η αυξημένη ζήτηση του σώματός σου για ενέργεια μπορεί να προκαλέσει συσσώρευση ελεύθερων ριζών οι οποίες μπορούν να βλάψουν το DNA».

Οι Βρετανοί ερευνητές διαπίστωσαν στο πλαίσιο της έρευνάς τους ότι η καθημερινή κατανάλωση μικρής ποσότητας νεροκάρδαμου μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των επιπέδων σημαντικών αντιοξειδωτικών βιταμινών που προστατεύουν τον οργανισμό σου. Οι ειδικοί εξέτασαν δέκα υγιείς ανθρώπους με μέσο όρο ηλικίας τα 23 έτη. Επί οκτώ εβδομάδες έτρωγαν 85 γραμμάρια νεροκάρδαμου τη μέρα και γυμνάζονταν σε έντονο ρυθμό, σε διάδρομο τρεξίματος. Αργότερα, το πείραμα επαναλήφθηκε ξανά για οκτώ εβδομάδες χωρίς οι αθλητές να καταναλώνουν νεροκάρδαμο. Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι τα ευεργετικά αποτελέσματα του καρυκεύματος δεν εξαρτιόνταν από τη συχνότητα και την ποσότητα κατανάλωσης του. Μια μικρή ποσότητα δύο ώρες πριν από την άσκηση ήταν αρκετή για να επιτελέσει το έργο της.

 

 

 

Πηγή: tanea.gr