Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Οι τροφές που τρως έχουν μεγάλο αντίκτυπο στον μεταβολισμό σου. Βέβαια, οποιαδήποτε δίαιτα και να κάνεις, το αποτέλεσμα είναι ότι θα χάσεις βάρος…το μόνο που χρειάζεται είναι να τρως λιγότερο. Αν θέλεις όμως να έχεις ένα καλό μεταβολισμό που να καίει το λίπος και να χτίζει άλιπη μάζα, χρειάζεσαι τις κατάλληλες τροφές για να τα καταφέρεις.

Τρώγοντας σωστά και λαμβάνοντας όλα τα μακροθρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι, εξασφαλίζεις αυτά που χρειάζεται ο οργανισμός σου για να διατηρεί υψηλό μεταβολισμό. Διάβασε παρακάτω 4 διατροφικές συμβουλές που μπορεί να μην ήξερες, για τις τροφές που τρως και πως αυτές μπορούν να εκτοξεύσουν τον μεταβολισμό σου.


Πρωτεΐνη για τον μεταβολισμό

Η πρόσληψη πρωτεΐνης, πραγματικά δίνει μια ώθηση στον μεταβολισμό σου καθώς, λαμβάνοντας πρωτεΐνη, αυξάνεται η θερμογένεση στον οργανισμό σου. Αυτό συμβαίνει γιατί η πρωτεΐνη διασπάται πιο δύσκολα και χρειάζεται μεγαλύτερη δαπάνη ενέργειας για να διασπαστεί, απ ότι οι άλλες τροφές με την ίδια θερμιδική αξία, όπως οι υδατάνθρακες. Συγκεκριμένα, για να διασπαστούν οι υδατάνθρακες, καίγονται περίπου 5-15% των θερμίδων που καταναλώνεις από αυτούς, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την πρωτεΐνη είναι 20-30%. Χρειάζεσαι να δαπανήσεις περισσότερη ενέργεια για να διασπάσεις τις πρωτεΐνες, απ ότι τους υδατάνθρακες, σε αξιοποιήσιμη ενέργεια, γι αυτό και ο οργανισμός σου προτιμάει τους τελευταίους ως εύκολη πηγή ενέργειας.

Επίσης, λαμβάνοντας πρωτεΐνη, εφοδιάζεις τον οργανισμό σου με αμινοξέα. Αυτά αποτελούν τους δομικούς λίθους των μυικών σου ομάδων και χωρίς αυτά δεν μπορείς να αναπτυχθείς μυικά αλλά ούτε και να διατηρήσεις την άλιπη μάζα σου. Γνωρίζεις βέβαια πως οι αυξημένη μυικότητα αυξάνει και τον μεταβολισμό σου…όσο μεγαλύτερους μυς, τόσο μεγαλύτερος ο μεταβολικός ρυθμός σου.

Ωστόσο, δεν είναι όλες οι πρωτεΐνες ίδιες. Η πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας όπως αυτή από το άπαχο κοτόπουλο, άπαχο κόκκινο κρέας, σολομό, αυγά και πρωτεΐνη ορού γάλακτος, παρέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός σου για να διατήρηση την μυική του μάζα αλλά και για να ξεκινήσει την διαδικασία της μυικής ανάπτυξης. Αυτά τα αμινοξέα είναι αναγκαία γιατί ο οργανισμός από μόνος του δεν μπορεί να τα δημιουργήσει. Από την άλλη, η πρωτεΐνη από φρούτα και λαχανικά, δεν είναι υψηλής βιολογικής αξίας (αυτό δεν σημαίνει πως αυτά δεν είναι απαραίτητα για τον οργανισμό σου), και θεωρείται ελλιπή, προμηθεύοντας τον οργανισμό σου με λιγότερα από τα αναγκαία αμινοξέα για την μυική ανάπτυξη. Επιπροσθέτως, η ζωική πρωτεΐνη εφοδιάζει τον οργανισμό σου με B-complex (σύμπλεγμα βιταμινών Β), λευκίνη (απαραίτητο αμινοξύ που συντελεί στην μείωση του σωματικού λίπους), καρνοσίνη (ισχυρό αντιοξειδωτικό που βελτιώνει την απόδοση των αθλητών) και σίδηρο.