Νέα έρευνα χρησιμοποιεί τον διάδρομο για να σου πει πόσο ακόμα θα ζήσεις

Featured Spce

ADD
Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...

Βιταμίνες για δρομείς : Πακέτο 3πλής δύναμης για το τρέξιμο από την Natural Doctor

 

Διάβασε παρακάτω κάποια καλά ή κακά νέα, ανάλογα πόσο πολύ αγαπάς το τρέξιμο στον διάδρομο. Ερευνητές από το Παν/μιο του Johns Hopkins επινόησαν ένα test το οποίο δίνει την δυνατότητα στον διάδρομο που τρέχεις να προβλέψει τον κίνδυνο θανάτου σου μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Η έρευνα που αναρτήθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Mayo Clinic Proceedings, αναλύει τα δεδομένα που συλλέχθηκαν σε διάστημα 11,5 ετών από 58000 συμμετέχοντες, που εμφάνισαν συμπτώματα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καρδιακά προβλήματα. Κατά την έρευνα αυτή, κάθε ασθενής, παράλληλα με συνεχή μέτρηση των καρδιακών παλμών του από ένα γιατρό, υποβλήθηκε σε ένα test πίεσης το οποίο, στο οποίο περπάτησε ή έτρεξε σε ένα διάδρομο, σε αυξημένη ταχύτητα και κλίση, μέχρι εξάντλησης.

Μετά, οι ερευνητές κατέγραψαν τους θανάτους των συμμετεχόντων (περίπου 6.500 άνθρωποι πέθαναν κατά την διάρκεια της έρευνας) και κατασκεύασαν μια σχέση για να συνδέσουν την θνησιμότητα με την αεροβική ικανότητα.

Ειδικότερα, οι ερευνητές έψαξαν για ζωτικής σημασίας στοιχεία από το τρέξιμο στον διάδρομο, όπως τους μέγιστους καρδιακούς παλμούς ή το “μεταβολικό ισοδύναμο”. “Μεταβολικό ισοδύναμο” ή αλλιώς METs, είναι ένα φυσιολογικό μέτρο που εκφράζει την ενέργεια που δαπανάται κατά την διάρκεια φυσικών δραστηριοτήτων και ορίζεται σαν τον λόγο του μεταβολικού ρυθμού κατά την διάρκεια μια δραστηριότητας, προς ένα καθορισμένο μεταβολικό ρυθμό. Μηδενικό ΜΕΤs ισοδυναμεί με την ποσότητα της ενέργειας που δαπανάται όταν είσαι ξαπλωμένος. Τα αποτελέσματα εισήχθησαν σε μια εξίσωση που σαν αποτέλεσμα έδινε έναν αριθμό από το -200 έως το 200, το οποίο αποτέλεσμα καλείται: Fit score. Οι ερευνητές κατέληξαν ότι όσο υψηλότερος ήταν ο ΜΕΤs και ο μέγιστος καρδιακός παλμός σου κατά την διάρκεια του test, τόσο μεγαλύτερες ήταν οι πιθανότητες να επιζήσεις την επόμενη δεκαετία.

Ο Dr. Michael Blaha, ένας από τους συγγραφείς της έρευνας, λέει πως, “Αν είναι να πάρεις ένα σκορ και να συνειδητοποιήσεις ότι οι πιθανότητες να ζήσεις την επόμενη δεκαετία δεν είναι καλές, αυτό στέλνει ένα σαφές μήνυμα πόσο σημαντική είναι η καλή φυσική κατάσταση. Είναι πολύ σημαντικό γιατί δεν υπάρχουν πολλοί παράγοντες που να μπορούν να προβλέψουν αξιόπιστα τον θάνατο”

Αντίθετα από τις πρόσφατες έρευνες, που λένε για τους κινδύνους του τρεξίματος, ο Blaha και οι συνάδελφοι του αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει αυξημένος κίνδυνος από τα υψηλά επίπεδα άσκησης, γεγονός που ο αρθρογράφος του Runner’s world καταρρίπτει στο τελευταίο του άρθρο.

Η έρευνα μας δεν δίνει κάποιο ανώτατο όριο φυσικής κατάστασης”, λέει ο Blaha. “Οι άνθρωποι στην έρευνα μας είχαν καλύτερο ποσοστό επιβίωσης, όσο καλύτερη φυσική κατάσταση είχαν”

Για παράδειγμα, αν είσαι 40 ετών, άρρεν και με FIT score υψηλότερο από 105, έχεις 98% πιθανότητα να επιβιώσεις την επόμενη δεκαετία. Αλλά, πετυχαίνοντας ένα σκορ χαμηλότερο από -7, έχεις 89% να ζήσεις τα επόμενα 10 χρόνια.

Ο Blaha και η ομάδα του σχεδίασε το test και την σχέση αυτή, να εκτελείται από γιατρούς και όι δρομείς με καλή φυσική κατάσταση δεν πρέπει να ανησυχούν. O Blaha ισχυρίζεται ότι αν μπορείς να διατηρήσεις ένα ρυθμό στον διάδρομο της τάξεως του 8km/h με 10% κλίση για περισσότερο από 10 λεπτά, είσαι ικανός να ξεπεράσεις τον θάνατο για πολλά χρόνια.

Πηγή: Runnersworld