Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...
Γίνε φίλος της μεγαλύτερης δρομικής παρέας στο Facebook εδώ!

Μην το χάσεις : Ανάλυση διαδρομής του Μαραθωνίου της Αθήνας χιλιόμετρο-χιλιόμετρο με εικόνες και συμβουλές

Όλες οι απαντήσεις σε ένα Video

Υπάρχει ένας μακροχρόνιος μύθος, που λέει, ότι, αν κάνετε το γνωστό “κρακ” στις αρθρώσεις των δαχτύλων σας, τότε μπορεί μελλοντικά να προκαλέσετε σοβαρά προβλήματα στα χέρια σας.

Ο ήχος σίγουρα κάνει κάποιους ανθρώπους να πιστεύουν αυτόν το μύθο, αλλά τι είναι ακριβώς αυτό που δημιουργεί αυτό τον ήχο και είναι στ’ αλήθεια κακό για την υγεία σας;

Υπάρχει ένα κενό στις αρθρώσεις που γεμίζει με αρθρικό υγρό, ένα υγρό που μειώνει την τριβή στις αρθρώσεις σας όταν κινείστε. Αυτό το υγρό περιέχει αέρια (οξυγόνο, άζωτο και διοξείδιο του άνθρακα).

Όταν κάνετε “κρακ” στα δάχτυλα, ασκείτε τάση στον χώρο αυτό μεταξύ των οστών. Αυτή η κίνηση δημιουργεί αρνητική πίεση, όπως ένα κενό αέρος, η οποία περνάει στο αρθρικό υγρό και δημιουργεί φυσαλίδες, οι οποίες στη συνέχεια καταρρέουν (σκάνε), και ο ήχος που ακούτε είναι ο ήχος από αυτές τις φυσαλίδες. Για να επαναλάβετε την όλη διαδικασία πρέπει να περιμένετε περίπου 20 λεπτά, ώστε το αέριο να επανεμφανιστεί στο υγρό.

Οι περισσότεροι ορθοπεδικοί συμφωνούν ότι εάν δεν αισθάνεστε πόνο όταν κάνετε “κρακ” στις αρθρώσεις σας, τότε δεν έχετε κανένα λόγο να φοβάστε για κάτι και μπορείτε να συνεχίσετε να το κάνετε εφόσον το επιθυμείτε. Καμία επιστημονική έρευνα δεν έχει συνδέσει άμεσα αυτήν τη συνήθεια με την εκδήλωση αρθρίτιδας.

Μια μελέτη του 1990 επάνω σε 300 ανθρώπους, ωστόσο, έδειξε ότι όταν αυτή συνήθεια γίνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε υπάρχει πιθανότητα να δημιουργήσει οίδημα και μειωμένη δύναμη της λαβής, αλλά ακόμα και αυτό, δεν έχει επιβεβαιωθεί από οποιαδήποτε επόμενη επιστημονική έρευνα.