Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Είναι γνωστό και έχει αποδειχτεί από έρευνες ότι η υψηλή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών έχει ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία και ότι σε προφυλάσσει από σοβαρές παθήσεις όπως ο διαβήτης και οι ασθένειες της καρδίας και του κυκλοφορικού συστήματος.

Featured Spce

ADD

Βιταμίνες για δρομείς : 15% έκπτωση στην πολυβιταμίνη για το τρέξιμο από την Natural Doctor

Ωστόσο, νεότερα δεδομένα δείχνουν ότι με την κατανάλωση πράσινων φυλλωδών λαχανικών, όπως το σπανάκι, θα μπορούσες να αυξήσεις την απόδοση των μυών σου ή ακόμη και να έχεις καλύτερες αθλητικές επιδόσεις. Αυτό οφείλεται στα λεγόμενα νιτρικά της διατροφής που είναι ανόργανα ανιόντα τα οποία υπάρχουν σε αφθονία στα λαχανικά. Μετά την απορρόφηση τους στο ανθρώπινο σώμα, μετατρέπονται από το μεταβολισμό σε νιτρικά οξείδια. Η απόδοση των μυών αυξάνεται διότι τα νιτρικά της διατροφής επιδρούν στα μιτοχόνδρια των μυϊκών κυττάρων που αποτελούν κατά κάποιο τρόπο, τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας. Η δράση αυτή είναι άμεση. Οπότε οι μικρές δόσεις νιτρικών από τη διατροφή σε υγιείς ανθρώπους,αυξάνουν την αποτελεσματικότητα των μυών.

Επίσης, βοηθούν στη μείωση της κατανάλωσης οξυγόνου σε ασκήσεις όπως η ποδηλασία και το τρέξιμο. Οι ποσότητες νιτρικών που επιτρέπουν την εν λόγω βελτίωση, είναι πολύ μικρές, δηλαδή το ισοδύναμο αυτών που περιέχονται σε ένα πιάτο σπανάκι ή 2-3 παντζάρια (κοκκινογούλια). Οπότε μέσω, απλά και μόνο, της διατροφής μπορεις να πετύχεις το αποτέλεσμα που θέλεις!



Μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχαν ενδείξεις ότι τα νιτρικά είχαν οποιαδήποτε διατροφική αξία. Όμως αποδείχτηκε ότι μετατρέπονται σε νιτρικό οξείδιο με τη βοήθεια φιλικών προς τον άνθρωπο, βακτηρίων που ζουν στο στόμα σου. Γι΄ αυτό οι ερευνητές αναφέρουν ότι ίσως τα πολύ ισχυρά αντισηπτικά διαλύματα που χρησιμοποιούνται για το στόμα, να μη βοηθούν, εξαιτίας της μεγάλης μείωσης βακτηρίων που προκαλούν. Τα ενδιαφέροντα αυτά συμπεράσματα προέκυψαν από έρευνες Σουηδών επιστημόνων, γιατρών και φαρμακοποιών. Το νιτρικό οξείδιο, είναι γνωστό εδώ και 20 χρόνια, ότι έχει σημαντική δράση στη φυσιολογία του ανθρώπινου οργανισμού. Μεταξύ άλλων, μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση διότι βοηθά στη διαστολή των αρτηριών. Οι πρόσφατες αυτές εξελίξεις για την αύξηση της μυϊκής δύναμης από τα νιτρικά της διατροφής, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όχι μόνο στον τομέα του αθλητισμού, αλλά και για την πρόληψη ή αντιμετώπιση σοβαρών ασθενειών.

Τονίζεται όμως ότι δεν συνίσταται σε οποιονδήποτε να αρχίσει να παίρνει συμπληρώματα ανόργανων νιτρικών με στόχο να βελτιώνει την αθλητική του απόδοση. Κι αυτό γιατί δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο το τι μπορεί να συμβαίνει αν καταναλώνεις υψηλότερα επίπεδα ανόργανων νιτρικών, για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Γεωργία Δανιά

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Πτυχιούχος Χαροκόπειου Πανεπιστημίου