9 τροφές για ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος

1)ΠΙΠΕΡΙΕΣ

Οι πιπεριές περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες και προστατεύουν την καρδιά και τα αγγεία. Περιέχουν σημαντική ποσότητα βιταμίνης C, η οποία ενισχύει την άμυνα του οργανισμού απέναντι στις ιώσεις.

2)ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ

Περιέχουν την ουσία κερκετίνη η οποία έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις, αντιμικροβιακές και αντισηπτικές ιδιότητες. Το κρεμμύδι συγκαταλέγεται στις αντικαρκινικές ουσίες, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στομάχου και των ωοθηκών.

3)ΚΑΡΟΤΑ

Τα καρότα είναι από τα πλουσιότερα σε θρεπτικά συστατικά λαχανικά. Περιέχουν τις καροτενοειδείς ουσίες, οι οποίες έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

4)ΓΛΥΚΟΠΑΤΑΤΕΣ

Οι γλυκοπατάτες είναι πολύ πλούσιες σε β-καροτένια και βιταμίνη C. Έχουν σημαντική αντιοξειδωτική δράση και ενισχύει τη φυσική άμυνα του οργανισμού.

5)ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και κυρίως σε βιταμίνη Ε. Θεωρείται προστατευτικό του καρδιαγγειακού συστήματος.

6)ΧΟΡΤΑ

Πολύ πλούσια σε φλαβονοειδή, ουσίες προστατευτικές του καρδιαγγειακού συστήματος και αντικαρκινικές.

7)ΣΑΡΔΕΛΕΣ

Περιέχουν μεγάλη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων (που ωφελούν το καρδιαγγειακό σύστημα) και ασβεστίου. Επειδή τρώγονται με το κόκαλο τους, το ασβέστιο μεταφέρεται πλήρως στον οργανισμό σου.

8)ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ

Είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη C, φυτικές ίνες, καροτένια, κάλιο και σελήνιο. Επίσης, θεωρούνται καλή πηγή ασβεστίου, φωσφόρου και φολικού οξέος. Προστατεύουν από τις ιώσεις, μειώνουν την πιθανότητα καρδιαγγειακών νοσημάτων και την αύξηση του προσδόκιμου επιβίωσης.

9)ΚΑΡΥΔΙΑ

Περιέχουν κυρίως βιταμίνη Ε και Β6. Έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ιχνοστοιχεία (ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, ψευδάργυρο). Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και «καλά» λιπαρά, βοηθούν στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων και του καρκίνου.

 

 

ΘΩΜΑΣ Β. ΚΡΑΜΠΟΚΟΥΚΗΣ

Διατροφολόγος – Διαιτολόγος