Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Τι άλλο να ζητήσει κανείς από τη θαυματουργή … Μπανάνα!

Μια νέα αμερικάνικη μελέτη διαπίστωσε ότι σε παρατεταμένη άσκηση έμπειρων ποδηλατών, οι μπανάνες κατά τη διάρκεια της άσκησης ήταν τόσο αποδοτικές όσο και το γνωστό ενεργειακό ποτό Gatorade.


Running Pass: Μπες κι εσύ στη νέα running παρέα του Running Magazine

Στη μελέτη έλαβαν μέρος 14 έμπειροι άνδρες ποδηλάτες ηλικίας 18-45 ετών οι οποίοι έκαναν προηγουμένως διατροφή με μέσες ποσότητες υδατανθράκων και δεν λάμβαναν άλλα συμπληρώματα. Οι ερευνητές χώρισαν τους αθλητές σε δύο ομάδες, και στη μία ομάδα έδωσαν Gatorade, ενώ στην άλλη μπανάνες, και ο ρυθμός κατανάλωσής τους ήταν 0.2 γρ υδατάνθρακα/κιλό βάρους ανά 15 λεπτά την ώρα της άσκησης η οποία περιλάμβανε ποδηλασία 75 χιλιομέτρων.

Οι ερευνητές συνέκριναν την απόδοση των ποδηλατών μετρώντας το χρόνο που χρειάστηκαν για να ολοκληρώσουν τη διαδρομή, καθώς και μια πλειάδα βιοχημικών παραμέτρων (όπως γλυκόζη, δείκτες φλεγμονών και οξειδωτικού στρες, κτλ) πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά την άσκηση, και δεν βρήκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων. Είναι ενδιαφέρον ότι ακόμα και η συγκέντρωση της γλυκόζης στο αίμα δεν διέφερε αισθητά μεταξύ των δύο ομάδων. Η μόνη σημαντική διαφορά ήταν η αυξημένη συγκέντρωση ντοπαμίνης στην περίπτωση κατανάλωσης μπανάνας.

Το συμπέρασμα της μελέτης ήταν ότι όταν εξισώθηκαν οι ποσότητες υδατανθράκων μεταξύ των δύο ομάδων, τότε δεν υπήρξε αισθητή διαφορά μεταξύ λήψης μπανάνας ή ενεργειακού ποτού στο θέμα της απόδοσης και σχεδόν όλων των βιοχημικών παραμέτρων που μετρήθηκαν. Η μπανάνα αποτελεί ένα φθηνό αποδοτικό μέσο το οποίο μπορεί να παράσχει υδατάνθρακα, θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά στοιχεία σε παρατεταμένη άσκηση τύπου ποδηλασίας χωρίς εκπτώσεις στην απόδοση.

Featured Spce

ADD

Στο σημείο αυτό πρέπει επίσης να αναφερθεί και η παράμετρος του “φουσκώματος” από την υπερβολικής λήψης μπανανών. Όταν ο αριθμός των μπανανών ήταν μεγάλος (6-7 μέσα σε 2-3 ώρες), οι αθλητές ανέφεραν κάποιο αυξημένο φούσκωμα μετά το τέλος των 75 χιλιομέτρων ποδηλασίας. Ο λόγος κατά πάσα πιθανότητα αφορά τη συνολική ποσότητα των φυτικών ινών που λήφθηκε.Μια μπανάνα 100 γραμμαρίων περιέχει 2,6 γραμμάρια φυτικές ίνες, επομένως οι αθλητές κατανάλωσαν περίπου 15-18 γρ φυτικών ινών μέσα στο διάστημα αυτό. Πρέπει επομένως να λαμβάνεται πάντοτε υπόψιν και η γαστροεντερική κατάσταση του οργανισμού πριν κανείς προβεί σε διατροφικές συστάσεις σχετικά με τις μπανάνες και την αερόβια άσκηση.

 

PLoS One. 2012;7(5):e37479. Epub 2012 May 17.
Bananas as an energy source during exercise: a metabolomics approach.
Nieman DC, Gillitt ND, Henson DA, Sha W, Shanely RA, Knab AM, Cialdella-Kam L, Jin F.
Source