Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...
Γίνε φίλος της μεγαλύτερης δρομικής παρέας στο Facebook εδώ!

Μην το χάσεις : Ανάλυση διαδρομής του Μαραθωνίου της Αθήνας χιλιόμετρο-χιλιόμετρο με εικόνες και συμβουλές

Χάσε βάρος με το αγαπημένο σου άθλημα!!

Όλες οι ασκήσεις είναι καλές ασκήσεις για το σώμα σου, αλλά όταν πρόκειται για χάσιμο βάρους, το τρέξιμο είναι ο Βασιλιάς. Το τρέξιμο είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να κάψεις θερμίδες και και να μείνεις γυμνασμένος χωρίς περιορισμούς στην διατροφή σου. Αν είσαι ήδη δρομέας, συνέχισε να τρέχεις. Αν όμως δεν είσαι ακόμα δρομέας αλλά σε ενδιαφέρει να χάσεις βάρος, διάβασε παρακάτω 4 λόγους σύμφωνα με τους οποίους το τρέξιμο είναι ο καλύτερος τρόπος για να πετύχεις τον στόχο σου.

1) Με το τρέξιμο χάνεις βάρος ακόμα και όταν ξεκουράζεσαι

Η υψηλής έντασης άσκηση όπως το τρέξιμο ενεργοποιεί τον οργανισμό να “καίει” θερμίδες και μετά την άσκηση, απ’ ότι οι χαμηλής έντασης ασκήσεις όπως το περπάτημα. Ακόμα και αν συγκρίνεις το τρέξιμο με το περπάτημα για την ίδια απόσταση, οι μελέτες δείχνουν ότι το τρέξιμο θα οδηγήσει σε περισσότερο χάσιμο βάρους, πιθανότατα γιατί η δαπάνη ενέργειας παραμένει αυξημένη και μετά το τρέξιμο. Σε μια μακροχρόνια έρευνα μεταξύ δρομέων και ανθρώπων που μόνο περπατούσαν, τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι θερμίδες που “καίγονται” από το τρέξιμο οδήγησαν σε 90% περισσότερο χάσιμο βάρους από τις αντίστοιχες θερμίδες από το περπάτημα.

2) Με το τρέξιμο κερδίζεις χρόνο

Ακόμα και ο μύθος πως ”αν τρέξεις 1 χιλιόμετρο και αν περπατήσεις 1 χιλιόμετρο θα καταναλώσεις την ίδια ποσότητα θερμίδων” ήταν αλήθεια, το τρέξιμο είναι σημαντικά πιο γρήγορος τρόπος για να “κάψεις” αυτές τις θερμίδες. Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να τρέξουν 2 ή και 3 φορές μεγαλύτερη απόσταση από αυτή που θα περπατούσαν σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Από την άλλη μεριά, πολύ υψηλής έντασης προπονήσεις όπως η “Scientific 7-minute workout” από το Human Performance Institute (βλέπε φωτό παρακάτω) , μπορεί να “καίνε” περισσότερες θερμίδες ανά λεπτό αλλά επειδή είναι πολύ σύντομες, η συνολική κατανάλωση θερμίδων δεν είναι τόσο μεγάλη όσο αυτό από το τρέξιμο.

Scientific 7-minute workout

3) Το τρέξιμο είναι εύκολο

Παρόλο που, όπως και οι περισσότεροι δρομείς, έχεις αποκτήσει, καθ όλη την δρομική σου πορεία, ένα μεγάλο αριθμό από GPS και άλλα gadgets για το τρέξιμο, στην πραγματικότητα πολύ λίγα από αυτά σου χρειάζονται για να τρέξεις. Μπορείς να τρέξεις σχεδόν παντού. Μπορείς να τρέξεις μόνος σου ή όχι. Δεν χρειάζεσαι κάποιον ιδιαίτερο εξοπλισμό εκτός από ένα ζευγάρι παπούτσια. Γι αυτόν τον λόγο και μόνο, το τρέξιμο είναι η καλύτερη άσκηση για να χάσεις βάρος. Γιατί είναι φτηνό, είναι προσιτό προς όλους και υπάρχουν πολύ λίγες δυσκολίες στο να διατηρήσεις ένα προπονητικό σχέδιο, ακόμα και όταν ταξιδεύεις.

4) Το τρέξιμο σου φτιάχνει την διάθεση

Ο πρώτος κανόνας σε μια άσκηση για χάσιμο βάρους είναι πως αν δεν σου αρέσει, θα το βαρεθείς. Ευτυχώς, έρευνες υποστηρίζουν αυτό που βιώνουν οι περισσότεροι δρομείς, πως το τρέξιμο σου φτιάχνει την διάθεση. Οι ερευνητές βρήκαν συνδέσεις μεταξύ μέτριας ή υψηλής έντασης άσκησης και χημικών ουσιών που εκκρίνονται από τον εγκέφαλο του δρομέα και ονομάζονται endocannabinoids, οι οποίες συνδέσεις αποδεικνύουν ότι οι ενδομορφίνες που εκκρίνονται κατά το τρέξιμο δεν είναι από μόνες τους υπεύθυνες για την περιστασιακή αίσθηση ευφορίας που σε κυριεύει όταν τρέχεις. Αυτή η χαρούμενη αίσθηση που σου έχει μείνει μετά από την τελευταία φορά που έτρεξες σε κάνει να θες να πας να ξανατρέξεις.