Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Βεβαιώσου ότι είσαι διαβασμένος πριν τον αγώνα..

Είναι καλό να γνωρίζει ο καθένας μας, τις πρώτες κινήσεις που μπορεί να κάνει για να βοηθήσει τον εαυτό του ή κάποιον συναθλητή του, που αντιμετωπίζει πρόβλημα στην διαδρομή.

Από το πιο απλό μέχρι το πιο επικίνδυνο, κάθε πρόβλημα απαιτεί ορισμένα βασικά βήματα αντιμετώπισης:

 

Φουσκάλες

-Εάν βγάλεις φουσκάλα στο πέλμα, μην τη σπάσεις

-Αν έχει ήδη σπάσει , κάλυψε την με ένα στεγνό , μη-κολλητικό επίδεσμο

– Μη βάλεις κρέμες ή λοσιόν σε μία φουσκάλα που έχει σπάσει.

 Εξάντληση από τη Ζέστη

– Εαν ξεκινήσει πονοκέφαλος , ζαλάδα ή αδύναμος σφυγμός , τότε πιθανώς έχεις πάθη εξάντληση από τη ζέστη.

– Αναζήτησε αμέσως βοήθεια

– Αν εκείνη την ώρα δεν μπορείς να βρεις βοήθεια , βρες ένα σκιερό σημείο και ξάπλωσε από κάτω με σηκωμένα τα πόδια

– Ακόμη κι αν συνέλθεις γρήγορα , αναζήτησε άμεσα γιατρό

 Τραυματισμός στο γόνατο

-Εάν τραυματίσεις το γόνατό σου, ξαπλώσε και στηρίξε το σε μια υπερυψωμένη θέση

-Βάλε πάγο με μια κρύα κομπρέσα

-Προσπαθήσε να το δέσεις/σταθεροποιήσεις στη θέση του χωρίς πολύ πίεση

-Οι δράσεις αυτές θα ελαχιστοποιούν το πρήξιμο

-Μην προσπαθήσεις να περπατήσεις ή να “ισιώσεις” το γόνατο

-Μην φας και μην πιεις τίποτα σε περίπτωση που χρειαστεί αναισθητικό

 Εκδορές – Γδαρσίματα

– Πλύνε τα χέρια σου

-Δοκίμασε να πλύνεις ανά μικρές επιφάνειες χωρίς να δοκιμάσεις να αφαιρέσεις σημεία του δέρματος που μπορεί να είναι έτοιμα να φύγουν

– Χρησιμοποίησε αντισηπτικό στην περιοχή

– Πήγαινε στο νοσοκομείο για αντιτετανικό εμβόλιο

Αιμορραγία στις Ρώγες

– Μπορείς να προφυλαχτείς χρησιμοποιώντας τσιρότα

– Σε περίπτωση αιμορραγίας πλύνε και στέγνωσε τες προσεκτικά και κάλυψε τες με τσιρότο , αλλά μη χρισιμοποιήσεις αδιάβροχα τσιρότα.

– Σε μερικές περιπτώσεις η αιμορραγία στις ρώγες μπορεί να είναι ένδειξη για σοβαρότερα προβλήματα. Αν δεν υποχωρεί συμβουλευτείτε το γιατρό σας.
Αφυδάτωση

– Πιες λογικές ποσότητες υγρών για να μείνεις ενυδατωμένος σε όλο τον αγώνα , αλλά απέφυγε να πιεις πάρα πολύ νερό σε σύντομο χρονικό διάστημα

 

Πηγή : St John Ambulance