11 Προγράμματα προπόνησης 5,10km , Ημιμαραθωνίου και Ορεινού τρεξίματος από το Running Coach



Τρέξε 1ος στο Digital Marketing με την iArk Digital Agency

Βεβαιώσου ότι είσαι διαβασμένος πριν τον αγώνα..

Είναι καλό να γνωρίζει ο καθένας μας, τις πρώτες κινήσεις που μπορεί να κάνει για να βοηθήσει τον εαυτό του ή κάποιον συναθλητή του, που αντιμετωπίζει πρόβλημα στην διαδρομή.

Από το πιο απλό μέχρι το πιο επικίνδυνο, κάθε πρόβλημα απαιτεί ορισμένα βασικά βήματα αντιμετώπισης:

 

Φουσκάλες

-Εάν βγάλεις φουσκάλα στο πέλμα, μην τη σπάσεις

-Αν έχει ήδη σπάσει , κάλυψε την με ένα στεγνό , μη-κολλητικό επίδεσμο

– Μη βάλεις κρέμες ή λοσιόν σε μία φουσκάλα που έχει σπάσει.

 Εξάντληση από τη Ζέστη

– Εαν ξεκινήσει πονοκέφαλος , ζαλάδα ή αδύναμος σφυγμός , τότε πιθανώς έχεις πάθη εξάντληση από τη ζέστη.

– Αναζήτησε αμέσως βοήθεια

– Αν εκείνη την ώρα δεν μπορείς να βρεις βοήθεια , βρες ένα σκιερό σημείο και ξάπλωσε από κάτω με σηκωμένα τα πόδια

– Ακόμη κι αν συνέλθεις γρήγορα , αναζήτησε άμεσα γιατρό

 Τραυματισμός στο γόνατο

-Εάν τραυματίσεις το γόνατό σου, ξαπλώσε και στηρίξε το σε μια υπερυψωμένη θέση

-Βάλε πάγο με μια κρύα κομπρέσα

-Προσπαθήσε να το δέσεις/σταθεροποιήσεις στη θέση του χωρίς πολύ πίεση

-Οι δράσεις αυτές θα ελαχιστοποιούν το πρήξιμο

-Μην προσπαθήσεις να περπατήσεις ή να “ισιώσεις” το γόνατο

-Μην φας και μην πιεις τίποτα σε περίπτωση που χρειαστεί αναισθητικό

 Εκδορές – Γδαρσίματα

– Πλύνε τα χέρια σου

-Δοκίμασε να πλύνεις ανά μικρές επιφάνειες χωρίς να δοκιμάσεις να αφαιρέσεις σημεία του δέρματος που μπορεί να είναι έτοιμα να φύγουν

– Χρησιμοποίησε αντισηπτικό στην περιοχή

– Πήγαινε στο νοσοκομείο για αντιτετανικό εμβόλιο

Αιμορραγία στις Ρώγες

– Μπορείς να προφυλαχτείς χρησιμοποιώντας τσιρότα

– Σε περίπτωση αιμορραγίας πλύνε και στέγνωσε τες προσεκτικά και κάλυψε τες με τσιρότο , αλλά μη χρισιμοποιήσεις αδιάβροχα τσιρότα.

– Σε μερικές περιπτώσεις η αιμορραγία στις ρώγες μπορεί να είναι ένδειξη για σοβαρότερα προβλήματα. Αν δεν υποχωρεί συμβουλευτείτε το γιατρό σας.
Αφυδάτωση

– Πιες λογικές ποσότητες υγρών για να μείνεις ενυδατωμένος σε όλο τον αγώνα , αλλά απέφυγε να πιεις πάρα πολύ νερό σε σύντομο χρονικό διάστημα

 

Πηγή : St John Ambulance