Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Η διατροφή αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στη ρύθμιση του σακχάρου των ατόμων με διαβήτη.

Σύμφωνα με τις σύγχρονες συστάσεις, το άτομο με διαβήτη μπορεί να καταναλώσει μέσα στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής ένα μεγάλο εύρος τροφών και ροφημάτων, όπως ελληνικός και στιγμιαίος καφές.

Συγκεκριμένα, ο καφές όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια σχετίζεται σε έρευνες με την πρόληψη της εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη…
Αυστραλοί ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Σίδνεϋ ανέλυσαν κάποια δεδομένα που είχαν στη διάθεση τους από παλιότερες έρευνες, με στόχο να αξιολογήσουν τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης καφέ και κινδύνου για διαβήτη και φάνηκε ότι τα άτομα που καταναλώνουν 3-4 φλιτζάνια καφέ την ημέρα διατρέχουν 25% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 , σε σύγκριση με εκείνους που έπιναν από 0-2 φλιτζάνια ημερησίως.

Επίσης, σύμφωνα με το Institute for Scientific Information on Coffee (ISIC), ο ευεργετικός αυτός συσχετισμός παρατηρείται και σε άτομα που καταναλώνουν καφέ χωρίς καφεΐνη δηλαδή ντεκαφεϊνέ αφού φάνηκε ότι τα άτομα που έπιναν περισσότερα από 3 έως 4 φλιτζάνια καφέ ντεκαφεϊνέ ημερησίως, είχαν περίπου 33% χαμηλότερο κίνδυνο για διαβήτη από ότι τα άτομα που δεν έπιναν καθόλου καφέ.

Στα τεστ που έγιναν, οι ειδικοί εξέτασαν τις τιμές της γλυκόζης και της ινσουλίνης σε άτομα στα οποία χορηγήθηκαν 12 γραμμ. καφέ (χωρίς καφεΐνη), 1 γραμμ. χλωρογενικού οξέος και 500 mg τριγονελίνης, κι έπειτα έκαναν αντιπαραβολή με εκείνες που προέκυψαν από τη χορήγηση εικονικού φαρμάκου. Οι κόκκοι του καφέ περιέχουν υψηλό ποσοστό χλωρογενικού οξεός, το οποίο αποτελεί μια φυσική αντιοξειδωτική ουσία του καφέ.

Το συγκεκριμένο συστατικό μπορεί να καθυστερήσει την πέψη και την απορρόφηση των υδατανθράκων, περιορίζοντας έτσι την αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα μετά το γεύμα (μεταγευματική γλυκαιμική αντίδραση) και την απόκριση της ινσουλίνης. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνει την καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, βελτιώνει το αίσθημα πείνας και κορεσμού και κατά συνέπεια περιορίζει την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων φαγητού. Η τριγονελίνη είναι ένα συστατικό του καφέ, που του προσδίδει άρωμα και γεύση. Από τη μελέτη ωστόσο του ΙSIC φάνηκε ότι η συνεργιστική δράση του χλωρογενικού οξέος και της τριγονελίνης συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων ινσουλίνης και γλυκόζης στο αίμα, κάτι που αποδεικνύει την ωφέλιμη δράση του καφέ.

Από τα παραπάνω, είναι εμφανές πως η συστηματική κατανάλωση καφέ (2-3 φλιτζάνια καθημερινά), στο πλαίσιο μίας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

 

 

 

Βαλασία Τοκμακίδου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc