Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...
Γίνε φίλος της μεγαλύτερης δρομικής παρέας στο Facebook εδώ!

Μην το χάσεις : Ανάλυση διαδρομής του Μαραθωνίου της Αθήνας χιλιόμετρο-χιλιόμετρο με εικόνες και συμβουλές

Νέα έρευνα ανακάλυψε ότι οι ‘’συγκρατημένοι’’ δρομείς ζουν περισσότερο από ανθρώπους που δεν ασκούνται καθόλου και από ανθρώπους που τρέχουν πολλά χιλιόμετρα στην καθημερινή τους ζωή.

Η έρευνα, με επικεφαλής τον διευθυντή του Cardiovascular Research Institute στο Lehigh Valley Health Network, αφορά 3.800 δρομείς που έδωσαν πληροφορίες για τους παράγοντες κινδύνου καρδιακής νόσου και τη χρήση μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων. Σχεδόν το 70% της ομάδας έτρεχε περισσότερα από 32 χιλιόμετρα την εβδομάδα.

Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν την Κυριακή, αλλά πρέπει να δημοσιευτούν σε επιστημονικό περιοδικό.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, πόσο πρέπει να τρέχει κάποιος; Καρδιολόγος που επισκόπησε τα στοιχεία υποδεικνύει ότι δεν θα πρέπει να ξεπερνάτε τις 2,5 ώρες την εβδομάδα, μοιρασμένες μεταξύ 2-3 φορών και το τρέξιμο θα πρέπει να γίνεται με αργό ή μέτριο ρυθμό.

Δεν είναι σαφές γιατί το πολύ τρέξιμο θα μπορούσε να βλάπτει τη μακροζωία, αλλά η έρευνα φαίνεται να αποκλείει παράγοντες όπως προηγούμενο καρδιακό κίνδυνο ή υπερβολική χρήση μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών.

Γιατρός που είναι επίσης προπονητής σε δρομείς, δήλωσε ότι η ακραία άσκηση μπορεί να προκαλέσει τραύματα στην καρδιά. Άλλη πρόσφατη έρευνα ανακάλυψε ότι άντρες δρομείς σε μαραθώνιο είχαν περισσότερη πλάκα στις στεφανιαίες αρτηρίες σε σχέση με ανθρώπους που δεν έτρεχαν.

Δεν είναι σαφής η αιτία, αλλά ερευνητής σημειώνει ότι είναι λογικό αλλά όχι αποδεδειγμένο πως μεταβολικές αλλαγές κατά τη διάρκεια του τρεξίματος να είναι μετρίως τοξικές προς τις αρτηρίες.

Πηγή: iatronet.gr