Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Οι τροφές που συστήνονται για τη διατήρηση της “καλής” χοληστερόλης!

Η λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας (HDL) συχνά αναφέρεται ως «καλή» χοληστερόλη επειδή απομακρύνει την LDL «κακή» χοληστερόλη από τα κύτταρα του σώματος και τη μεταφέρει πίσω στο ήπαρ, όπου μετατρέπεται και αποβάλλεται από το σώμα.

Έτσι αντιλαμβανόμαστε πως οι αυξημένες τιμές «καλής» χοληστερόλης δρουν προστατευτικά έναντι του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

  • Τιμές HDL κάτω από 40 mg/dl, θεωρούνται επιβαρυντικές στον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.
  • Τιμές HDL 40-60 mg/dl, θεωρούνται φυσιολογικές.
  • Τιμές HDL πάνω από 60 mg/dl, θεωρούνται προστατευτικές.

Για τη βελτίωση των επιπέδων της «καλής» χοληστερόλης (HDL) συστήνεται:

  • Η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.
  • Κατανάλωση άπαχου κρέατος χωρίς πέτσα, πουλερικά και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά τύπου light.
  • Κατανάλωση ψαριών και οσπρίων.
  • Περιορισμός της κατανάλωσης κρέατος πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά και νάτριο (π.χ συκώτι, αρνί, λουκάνικο, αλλαντικά, μοσχάρι κλπ).
  • Περιορισμός στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, πλήρη αποφυγή επεξεργασμένων προϊόντων και αρτοσκευασμάτων-snacks (π.χ τσιπς, κρουασάν, γαριδάκια, κουλουράκια κλπ).
  • Κατανάλωση αμυλούχων τροφίμων και προϊόντων ολικής αλέσεως.
  • Πλήρης αποφυγή από τα τηγανητά φαγητά σε ταχυφαγεία και Fast Food.
  • Περιορισμένη κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων πλήρη σε λιπαρά καθώς και υδρογονωμένων φυτικών ελαίων (π.χ μαργαρίνη, βούτυρο, μαγιονέζα, τυριά, κρέμα γάλακτος κλπ).
  • Οποιαδήποτε μορφή φυσικής δραστηριότητας μέτριας έντασης και διάρκειας περίπου 30 λεπτών ημερησίως (π.χ περπάτημα, κολύμπι, χορός, ποδηλασία κλπ).
  • Διατήρηση Ιδανικού Σωματικού Βάρους.

Ενδεικτικός τρόπος μαγειρέματος:

  • Προτίμησε τα ψητά και βραστά φαγητά.
  • Αφαίρεσαι τη πέτσα και το ορατό λίπος στο κρέας.
  • Στραγγίστε το φαγητό σου πριν το σερβίρεις στο πιάτο σου.
  • Επέλεξε το ελαιόλαδο ως μοναδική πηγή λίπους της διατροφής σας.
  • Αν το φαγητό σου είναι πλούσιο σε λιπαρά, κατανάλωσε μικρότερη ποσότητα και ξεκίνησε το γεύμα σου με σαλάτα.

Πηγή: iatronet.gr