Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Νέα έρευνα αποκαλύπτει τα οφέλη που έχει το τρέξιμο στο μυαλό αλλά και στη διατήρηση των νοητικών ικανοτήτων του ανθρώπου.

Η αερόβια άσκηση στην ηλικία των 20 ετών μπορεί ενδεχομένως να προστατεύει τον εγκέφαλο στη μέση ηλικία, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

Δραστηριότητες όπως το τρέξιμο, η κολύμβηση και το ποδήλατο, φάνηκε να οδηγούν σε καλύτερες νοητικές ικανότητες και μνήμη, 20 χρόνια αργότερα. Επιστήμονες δήλωσαν ότι η έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ”Neurology”, ενισχύει τις ενδείξεις ότι ο εγκέφαλος ωφελείται από την καλή υγεία της καρδιάς.

Ερευνητές του πανεπιστημίου της Μινεσότα στην Ινδιανάπολη, εξέτασαν σχεδόν 3.000 υγιείς ανθρώπους με μέση ηλικία τα 25 χρόνια. Εξετάστηκαν στην άσκηση σε διάδρομο, για να διαπιστωθεί η καρδιαγγειακή τους φόρμα κατά τον πρώτο χρόνο της έρευνας και 20 χρόνια αργότερα.

Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να τρέξουν όσο περισσότερο μπορούσαν μέχρι να εξαντληθούν ή να λαχανιάσουν.
Εξετάσεις νοητικών ικανοτήτων πραγματοποιήθηκαν 25 χρόνια μετά την έναρξη της έρευνας. Άνθρωποι που έτρεχαν περισσότερο χρόνο στο διάδρομο, είχαν καλύτερη επίδοση σε νοητικές εξετάσεις και εξετάσεις μνήμης 25 χρόνια αργότερα, ακόμα και όταν ελήφθησαν υπόψη παράγοντες όπως το κάπνισμα, ο διαβήτης και η υψηλή χοληστερόλη.

Άνθρωποι που είχαν μικρότερες χρονικές διαφορές στην εξέταση στο διάδρομο 20 χρόνια αργότερα είχαν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις σε εξέταση εκτελεστικής λειτουργίας σε σχέση με όσους είχαν μεγαλύτερες διαφορές.

Ο ερευνητής, Dr David Jacobs, δήλωσε ότι πολλές έρευνες δείχνουν τα οφέλη της καλής υγείας της καρδιάς στον εγκέφαλο.
Πρόσθεσε ότι πρόκειται για ακόμα μια σημαντική έρευνα που θα πρέπει να υπενθυμίζει στους νέους ενήλικες τα οφέλη της αερόβιας άσκησης στον εγκέφαλο.

Πηγή: iatronet.gr