Οι ανατομικοί πάτοι στα αθλητικά σου παπούτσια μπορούν να μειώσουν το ποσοστό τραυματισμών, που συμβαίνουν από την υπερβολική πίεση στον αχίλλειο τένοντα..

Στη διατριβή του με τίτλο Division of Sport, Exercise and Nutritional Sciences για το Πανεπιστήμιο του Central Lancashire, ο Jonathan Sinclair (Ph.D.), ασχολήθηκε με τους δρομείς που υπέφεραν από τραυματισμούς στον αχίλλειο τένοντα. Σύμφωνα με διάφορες έρευνες, περίπου 8 με 15 % του συνόλου των τραυματισμών που έχουν οι δρομείς επηρεάζουν τον αχίλλειο τένοντα.

Διάβασε επίσης : Μήπως είναι τελικά τα παπούτσια υπεύθυνα για τους τραυματισμούς μας;

Το αποτέλεσμα, που μόλις δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Clinical Biomechanics, δίνει πολλά πλεονεκτήματα στη χρήση ενεργειακών πελμάτων (πάτων) στα παπούτσια. Έντεκα από τους δώδεκα δρομείς που πήραν μέρος στην έρευνα παρουσίασαν ελάττωση της πίεσης στον αχίλλειο τένοντα.

Διάβασε επίσης : Το τρέξιμο στο βουνό δεν ασκεί επιπλέον πίεση στον αχίλλειο τένοντα

Σε κάθε περίπτωση, το παπούτσι με ειδικά πέλματα είναι πολύ δημοφιλές και προσιτό στο Ηνωμένο Βασίλειο, και σκεφτήκαμε ότι θα δώσει στη μελέτη μας περισσότερη απήχηση,” δηλώνει ο Sinclair.

Το πείραμα περιελάμβανε 12 άνδρες δρομείς, με μέσο όρο ηλικίας τα 24 χρόνια, οι οποίοι έτρεχαν τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα. Στο εργαστήριο, έτρεξαν σε διάδρομο γυμναστικής με χρόνο 6 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα ανά μίλι.

Η πίεση στον αχίλλειο τένοντα ήταν σημαντικά μειωμένη με τα πέλματα. “Αυτό συμβαίνει πιθανώς επειδή προσφέρουν επιπλέον απορρόφηση των κραδασμών σε σχέση με την ήδη υπάρχουσα σόλα των παπουτσιών,” δήλωσε ο Sinclair.

Ο Sinclair δοκίμασε μόνο έναν τύπο σόλας, αλλά πιστεύει ότι και άλλοι με παρόμοια χαρακτηριστικά θα έχουν πιθανώς τα ίδια αποτελέσματα. Σημειώνει, επίσης, ότι οι πάτοι δεν προσφέρουν μια καθολική θεραπεία τραυματισμών για τους δρομείς.

Χρησιμοποιώντας τους λάθος πάτους μπορεί να δημιουργηθούν επιπλοκές που διαφορετικά δεν θα είχαν προκύψει,” συμπλήρωσε.

 

Πηγή: runnersworld.com