Οι ντομάτες διαθέτουν μερικά αξιοσημείωτα διατροφικά οφέλη:

Θρεπτικά συστατικά

Featured Spce

ADD
Γράψου τώρα στο Newsletter και τρέξε με το Running Magazine με καθημερινά άρθρα για τρέξιμο, αγώνες και αποτελέσματα
Please wait...

Βιταμίνες για δρομείς : Πακέτο 3πλής δύναμης για το τρέξιμο από την Natural Doctor

Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C και αρκετά φυτικά συστατικά όπως το λυκοπένιο και η ντοματιδίνη. Αυτά τα στοιχεία έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που καταπολεμούν ασθένειες όπως η καρδιοπάθεια και ο καρκίνος.

Γερά οστά

Το λυκοπένιο παίζει καταλυτικό ρόλο στην υγεία των οστών μας. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο, μελέτησαν την απουσία του εν λόγω συστατικού σε γυναίκες που βρίσκονταν σε εμμηνόπαυση. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντικές απώλειες οστικών στοιχείων. Οι επιστήμονες πιστεύουν πως τα χαμηλά επίπεδα λυκοπενίου στον οργανισμό μπορούν να οδηγήσουν σε κακή άμυνα των κυττάρων στα οστά.

Προστάτης της καρδιάς

Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε πως τρώγοντας 2 ντομάτες ημερησίως για 4 εβδομάδες, αυξάνονται τα επίπεδα της HDL χοληστερίνης. Η HDL ή αλλιώς “καλή” χοληστερίνη καταπολεμά την LDL (“κακή” χοληστερίνη) και την κρατά μακρυά από τις αρτηρίες.

Αντικαρκινικές ιδιότητες

Η ντομάτα βοηθά στη μείωση της πιθανότητας προσβολής από καρκίνο του προστάτη στους άνδρες, χάρη στα αντιοξειδωτικά στοιχεία (λυκοπένιο, αλφα-ντοματίνη). Όσον αφορά τις γυναίκες, έχουν μειωμένες πιθανότητες να προσβληθούν από καρκίνο του μαστού. Συγκεκριμένα, οι μαγειρεμένες ντομάτες περιέχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά απ’ ότι οι φρέσκες (προσθέτοντας και λίγο ελαιόλαδο αυξάνεται η απορρόφησή τους).

– Οι ντομάτες είναι αρκετά ευαίσθητες καθώς αν μείνουν εκτεθειμένες στον ήλιο θα ωριμάσουν πολύ γρήγορα. Εάν μπουν στο ψυγείο τα κυτταρικά τους τοιχώματα θα αρχίσουν να φθείρονται, με αποτέλεσμα να γίνουν πολύ μαλακές και ευαίσθητες. Η καλύτερη λύση είναι να τοποθετηθούν μακρυά από το φως του ήλιου και σε θερμοκρασία δωματίου.