Γράψου στο Newsletter για να λαμβάνεις πρώτος τους νέους αγώνες, άρθρα και tips για προπονήσεις και νέα για το τρέξιμο

Συλλέγουμε το Email σου ώστε να σου αποστέλνουμε ενημερωτικά newsletter. Παρακάτω μπορείς να δεις τους όρους χρήσης και την πολιτική συλλογής δεδομένων του Running Magazine
Please wait...

Κανείς δε μπορεί να κατηγορήσει τον παγκόσμιας κλάσης σπρίντερ Γιουσέιν Μπολτ, ο οποίος χαρακτηρίστηκε ως ο γρηγορότερος άνθρωπος του πλανήτη, όταν απάντησε πως θα ρωτήσει τον προπονητή του εάν είναι έτοιμος να τρέξει στα 400 μέτρα σε σχετική ερώτηση που του έθεσαν δημοσιογράφοι.

Κέρδισε ένα προπονητικό πλάνο από τους κορυφαίους Science Training και τον Αριστείδη Μύρκο MSc, PhD., cand., maximize athletic performance, owner www.sciencetraining.gr

Υπάρχει ένας λόγος που ακόμα και οι καλύτεροι αθλητές του πλανήτη εμπιστεύονται τους προπονητές τους, όταν πρόκειται να πάρουν σοβαρές αποφάσεις σχετικά με την κατάρτισή τους.

Είτε είστε παγκοσμίου φήμης δρομέας είτε αρχάριος που αποφάσισε να τρέξει για πρώτη φορά τα 5.000 μέτρα, θα χρειαστείτε προπονητή.

Ο προπονητής είναι σαν να έχεις ένα επιπλέον σετ από μάτια που μπορούν να δουν ό, τι δεν μπορείτε να δείτε εσείς στην προπόνησή σας. Θα σας βοηθήσει να φτιάξετε το δικό σας πρόγραμμα κατάρτισης με αερόβιες και αναερόβιες ασκήσεις που θα σας κάνουν να έχετε την τέλεια αντοχή αλλά και την απαραίτητη επιτάχυνση κατά τον τερματισμό.

Δεν έχετε ακόμα προπονητή ή δεν είστε ακόμα κατάλληλος υποψήφιος; Δείτε πώς ένας προπονητής αξιολογεί έναν αθλητή:

1. Αξιολόγηση ικανοτήτων

Ποια είναι η ηλικία σας; Ποια είναι τα προσωπικά σας ρεκόρ; Τι προπονητικό παρελθόν διαθέτετε;

Ο προπονητής θα θελήσει να μάθει το ιστορικό σας για να πάρει μια αρχική ιδέα σε τι φυσική κατάσταση βρίσκεστε, εάν έχετε τραυματιστεί κατά το παρελθόν αλλά και ποιο είναι το επίπεδο των ικανοτήτων σας.

2. Ρύθμιση στόχου

Ενδιαφέρεστε να χάσετε κιλά ή επιθυμείτε να γίνετε πιο ανταγωνιστικοί και να τρέξετε σε αγώνες;

Είναι σημαντικό να είστε ειλικρινείς με τους στόχους σας και εφόσον δεν είστε σίγουροι από που να ξεκινήσετε, ο προπονητής σας θα σας βοηθήσει να θέσετε ρεαλιστικές αλλά ανταγωνιστικές προκλήσεις.

3. Πρόγραμμα σχεδιασμού

Αφού έχετε ολοκληρώσει τα δύο πρώτα βήματα, ο προπονητής σας θα σχεδιάσει ένα πρόγραμμα προπόνησης που θα ταιριάζει στις ανάγκες σας. Ο ίδιος γνωρίζει πως οι περισσότεροι αθλητές έχουν ήδη φορτωμένο από υποχρεώσεις πρόγραμμα, οπότε μη φοβηθείτε πως δεν θα έχετε χρόνο για κάτι άλλο.

4. Συνεχής επικοινωνία

Μόλις αρχίσετε την εκπαίδευση με έναν προπονητή, θα πρέπει να γνωρίζετε πως η επικοινωνία έχει ζωτική σημασία. Η συνεχής ενημέρωση από την πλευρά σας θα δείξει πόσο σκληρά εργάζεστε κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Μια ανοικτή και αληθινή ροή επικοινωνίας επιτρέπει στον προπονητή να προσαρμόσει την προπόνηση στα μέτρα σας, δίνοντάς σας παράλληλα και χρόνο για να ξεκουραστείτε.

Αν και χρειάζεται χρόνος για να οικοδομηθεί η απαραίτητη εμπιστοσύνη, δεν υπάρχει καλύτερο συναίσθημα από το να βλέπεις στο τέλος πως οι κόποι και των δύο έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα.